Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på bur


Eden
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Spørsmålet er trenger hunden bur? Jeg bruker bur selv en periode av valpens liv men ser at er dem roligere enn det jeg har hatt så vill en komme veldig langt med kompostgrinder. Fire stykk koster vel rundt 100 kr og kanskje kjøpt to sett. Noen hunder trenger stor plass for å falle til ro og noen trenger liten plass men det finner du ut av under vegs-

Blir det så du kjøper bur til å ha inne så gå for et stort et. Skal du ha bur i bilen så vil jeg ha et lite et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff under minste hunden før du tenker på om du trenger bur eller ikke. De fleste hunder har ingen behov for det. Og skulle behovet melde seg så bør det ihvertfall være så stort som mulig. Kompostgrinder er et mye bedre alternativ til en relativt liten hund som antageligvis ikke hopper over eller river de ned.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått at det ikke nødvendigvis er sånn at vi må ha bur altså. Men iom at vi har små barn tenker vi det vil være fint for hunden å ha et sted den kan trekke seg tilbake til. Tror også det vil være en grei måte å markere for minstemann i familien hvor bare hunden får lov å være. Hvordan løser dere det de første nettene uten bur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått at det ikke nødvendigvis er sånn at vi må ha bur altså. Men iom at vi har små barn tenker vi det vil være fint for hunden å ha et sted den kan trekke seg tilbake til. Tror også det vil være en grei måte å markere for minstemann i familien hvor bare hunden får lov å være. Hvordan løser dere det de første nettene uten bur?

Valpen i senga. Da har den nærhet og kontakt, og jeg merker med en gang om den er urolig fordi den må ut og tisse.

Ellers kan dere like gjerne lære barna å respektere at hunden ligger i sin seng som at den ligger i et bur. Ligger den på plassen sin så skal den være i fred.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barne er vokst opp med hund(er) og jeg har aldri brukt bur til noen av dem. Nå har vel aldri barna mine plaget hundene på noen måte, heller. Hvordan hunder skal håndteres blir en del av barneoppdragelsen som at tenner skal pusses, man takker når man får noe og komfyren er varm :) Er barna så store at de kan snakkes med, er de store nok til å lære at hunden ikke er noe leketøy og at den skal få være i fred. Er barna mindre, må de jo passes som hauker, uansett :)

Lykke til med hund i familien. Det blir nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått at det ikke nødvendigvis er sånn at vi må ha bur altså. Men iom at vi har små barn tenker vi det vil være fint for hunden å ha et sted den kan trekke seg tilbake til. Tror også det vil være en grei måte å markere for minstemann i familien hvor bare hunden får lov å være. Hvordan løser dere det de første nettene uten bur?

Hundeseng/madrass gjør samme nytten som valpen sin "friplass" :)

Jeg lar valpen ligge i sengen, da merker jeg raskt om den er urolig å trenger å gå ut å tisse.

Lykke til med valpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeseng er da mye finere enn bur? Og det er vel ikke noe vanskeligere å lære ungene at hundesenga er off limits enn å lære dem at buret er det? Men for all del, det går jo an å kjøpe bur, og ta av den ene døren. Da blir det bare (etter min smak) som en stygg hundeseng :)

Ikke kjøp bur før du trenger det, og det er de færreste hundeeiere som trenger bur. Med tilrettelegging og sunn fornuft pleier det å gå veldig greit altså :) Jeg synes det er ganske trist at det har blitt sånn at valp og bur er to ord som alt for ofte nevnes i samme setning.

De første nettene lå jeg nede på stuen med min valp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...