Gå til innhold
Hundesonen.no

ØK: Hundebøker


Recommended Posts

Heisann. Skal gå til anskaffelse av hund til sommeren. Har vært på biblioteket og lånt forskjellige bøker om hund, og ønsker derfor å kjøpe de jeg likte best.

Bøker jeg er på utkikk etter:

100% Positiv hverdagslydighet

Valpesosialisering

Klikkertrening for hund

Er også på utkikk etter bøker som gir en god innføring i forskjellige hundesporter, litt mer detaljert enn man finner på nettet. Mest intressant er Agility og Rally-lydighet.

Skriv gjerne om dere har andre bøker å anbefale. Har lest alle jeg nevner ovenfor, og mange flere. Men disse var jeg mest fornøyd med :-)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Maria Brandel boken - Från valp till stjãrna? Den er kanskje mest rettet mot LP, men viser hvordan du trener grunnferdigheter som du får bruk for i de fleste hundesporter. Du får kjøpt den på hennes egen nettside og på kreativhund.no bl.a.

Edit: jeg vil og anbefale boken: Bra relation : om samspelet mellan människa och hund med TSB-modellen av Kenth Svartberg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke om noen bøker om rallylydighet. Men de fleste av øvelsene vil du jo få gjennom lp og ag, og selve skiltene står godt beskrevet i regelverket.

Ellers synes jeg Susan Garrett sin Sahping Success er en veldig bra agilitybok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...