MissHeike Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Fly og Rex fra Heldiggrisen Babe er de første som faller meg inn når jeg tenker på kjente border collies, jeg aner ikke stamtavlene til hundene Rasen er dog å finne 'overalt', så jeg vet ikke hvem som ellers burde trekkes ut. For oss som er interessert i rasen så går som regel de berømte hundene på gjeterhundresultater og avl Fine hundene som var mitt første "møte" med rasen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Kommissær Rex I "I am legend" har en schæfer en av hovedrollene 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Kom akkurat på at det er en terv og en mallevalp i testscenen i divergent. Så den på kino og ble positivt overraska da jeg så det. Forøvrig ingen høydare av en film sånn ellers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Snoopy Cats & Dogs/Som hund og katt. - Lou Og så kan jo "The Beagle Brigade" nevnes. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Den mest kjente akitaen er uten tvil Hachi, vil anta at ca. 60% av de som eier akita i dag har/har hatt minst én som de har oppkalt etter han. Han er kjent fordi etter at eieren døde på jobb da Hachi var 1.5 år gammel så dukket han opp på togstasjonen de neste ti årene. Ble etterhvert en skikkelig kjendis i japan, lojalitet og greier er jo noe man smelter av Hachi ble gravlagt sammen med sin eier, mens pelsen ble stoppet ut og finnes på naturmuseet i Tokyo. På Shibuya togstasjon i Tokyo har de reist en statue ved plassen der han brukte å vente - Hachiko var selv med på avdukingen av den. Akitaene til Helen Keller (forfatter, politiker, døvblind), Kamikaze-go (som døde ganske ung av distemper) og Kenzan-go er første akitaene som ble importert fra Japan til USA. Den mest berømte shibaen er nok "Doge". Om du ikke vet hvem det er så google it, du har sikkert sett han 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 13. April 2015 Rapporter Share Skrevet 13. April 2015 Den mest berømte shibaen er nok "Doge". Om du ikke vet hvem det er så google it, du har sikkert sett han Også er det vel en shiba valp som spiller Hachiko som valp i filmen med samme navn Such movie. Much tears. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 14. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Så mye kult! Det er litt gøy at hundene åpenbart var like viktige for mange før som nå Jeg ante ikke at Snoopy var beagle faktisk, noen som vet hva pluto er? Og hva heter den Grand danois - detektiven igjen? *står helt stille* Jeg har vridd hjernen min etter "berømte" belgere jeg også, men jeg kommer ikke på noen. Andre enn vassekte dyrehelter innen politi og militæret selvfølgelig, og det står det tross alt mer respekt av en å være en mannevond medisinsk sensasjon, fotomodell eller å ha 2 mill følgere på fb slik de mest kjente individene av min nye rase kan skryte av. Jeg tror ikke jeg har hørt om en Puli som faktisk har gjort noe eksepsjonelt annet enn å være søt eller rar En liten digresjon : historien om Balto og Seppala sier alt om hvor mye kjemi i mellom hund og eier kan ha å si Balto var sannsynligvis også en veldig god hund med rett fører , men han fikk altså ingen avkom og endte sitt liv i en dyrehage fordi Seppala ikke likte han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Så mye kult! Det er litt gøy at hundene åpenbart var like viktige for mange før som nå Jeg ante ikke at Snoopy var beagle faktisk, noen som vet hva pluto er?Og hva heter den Grand danois - detektiven igjen? *står helt stille* Er det Scooby Doo du tenker på? -- Mallekjendis har vi. Eva Mendes har mallen Hugo som hun kjøpte etter å ha blitt stalket en god stund. Filmen Max kommer ut snart med en malle i hovedrollen. Ellers har jeg sett maller som er typ "bad guys" hunder i filmer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 14. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Er det Scooby Doo du tenker på? -- Mallekjendis har vi. Eva Mendes har mallen Hugo som hun kjøpte etter å ha blitt stalket en god stund. Filmen Max kommer ut snart med en malle i hovedrollen. Ellers har jeg sett maller som er typ "bad guys" hunder i filmer Scooby Doo var det ja! Fin mallegutt da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Kjendisbriarder er det vel ikke så mange av, men det har vært en del kjente folk som har hatt briard opp gjennom tidene. Den mest kjente var nok Napoleon. Ellers har også George Washington hatt briard. Her i Norge er vel de mest kjente briardeierne Wenche Myhre og Egil "Drillo" Olsen - pr i dag har vel også håndballspilleren Camilla Herrem ei briardtispe. Filmbriarder finnes det en god del av, fortrinnsvis i USA. Filmene/serien Walker Texas Ranger med Chuck Norris i hovedrollen hadde også en briard i "hovedrollen", familien Bundy hadde briard, og en briard var visst også med i filmene om Dennis the Menace. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Vet av en kjendis med rasen, han ene radioverten (Loven) i Morgenklubben med Loven & Co på Radio Norge fikk seg i år en finsk lapphund. (fra kennel Lapinlumon i Sverige) Ellers er det ikke så mange jeg vet om ellers. Dessuten er jeg skrekkelig dårlig på alt av kjendiserier, så Vet heller ikke om kjendishunder heller. Hm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Ups Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Denne var lett :-D Toto 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 En liten digresjon : historien om Balto og Seppala sier alt om hvor mye kjemi i mellom hund og eier kan ha å si Balto var sannsynligvis også en veldig god hund med rett fører , men han fikk altså ingen avkom og endte sitt liv i en dyrehage fordi Seppala ikke likte han Balto var nok utsortert fra A-spannet (om man kan kalle det det) fordi han ikke var rask nok. Men han gjorde jo en ærlig dags arbeid han som alle de andre hundene. Balto var en frakthund og hadde aldri ledet et spann før. Det var en annen hund Seppala hadde satt igjen som han anså som brukbar nok leder til B-spannet (reservespannet), et spann som egentlig ikke skulle brukes i the serum run i det hele tatt, til guvernøren bestemte seg for å bruke flere spann for å få det til å gå fortere. Balto var heller ikke bygd slik man ønsket hundene, han var for kort i kroppen, hadde mer eller mindre tønneformet brystkasse og labbene på forbeina pekte innover. Derfor ble han kastrert som 6mnd gammel. Han var ikke rask nok for konkurranse spannet, men han var realtivt stor, sterk og Kaasens favoritt blant hundene. edit: Jeg kan selvsgt også nevne at rasen er i filmer som Snow Dogs, Eight below, Iron Will, Snow buddies, the Last Trapper og Against the Wild. Og selv om sannheten er vridd er jo tegnefilmene om Balto også om Siberians. Både Balto selv (som virker til å ha mer av Togos egenskaper enn Baltos) og den rød huskytispa Jenna. De andre hundene er vel litt ymse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dicte Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Seth Meyer har en italiensk mynde. Det har også en av de yngste Kardashian søstrene. Må nok si meg uenig med Bieber da, jeg synes den var ganske så søt! Har ikke hørt om noen kjente whippeter, eller kjendiser med whippet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JailyTina Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 I "I am legend" har en schæfer en av hovedrollene Også har vi jo Rin Tin Tin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 14. April 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Også har vi jo Rin Tin Tin. Rin Tin Tin er et navn jeg har hørt mye uten å kunne plassere det. Fascinerende lesning! Jeg havnet på en wikitrip og fikk lest meg opp om Strongheart også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Tror det er dårlig med kjendissalukier og basenjier - kanskje noen spenstige stammehistorier om basenjier og beduinhistorier om salukier, men ingen jeg har hørt. Dårlig med kjendisriesen også vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cavalierflat Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Fant ikke noen kjendisflat's jeg, så om noen vet om noen så si fra. Ellers er det jo Nando i hundepatruljen da Cavalieren er jo mest kjent etter den gamle kongen King Charles som laget egne regler for rasen sånn at den kunne bli med inn hvor som helst. Har sett endel gamle malerier av rasen når jeg har vært i england Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Altså, dalmatineren har liksom sin egen film :-) med oppfølgere både i animasjon og ekte film. Hehe 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Fant ikke noen kjendisflat's jeg, så om noen vet om noen så si fra. Ellers er det jo Nando i hundepatruljen da Cavalieren er jo mest kjent etter den gamle kongen King Charles som laget egne regler for rasen sånn at den kunne bli med inn hvor som helst. Har sett endel gamle malerier av rasen når jeg har vært i england Hvis jeg ikke husker feil har Wenche Myhre og Sven Nordin hatt flatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Shadow fra den Utrolige Reisen var min helt som liten. Han er vel kanskje en av de mest berømte blant min rase. Det er uttalige kjendiser som har golden retriever, blant annet Oprah Winfrey, Jimmy Fallon, Jackie Chan og sikkert hundrevis flere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monikawt Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Gjelder det at Hushovd var medeier i en drever? Den ble tatt av ulv for et par år siden da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emmy Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 Den eneste berømte labradoren jeg kommer på, er Marley. Til skrekk og advarsel for de som tror at labradoren er et trygt valg hvis man ønsker seg en rolig og enkel familiehund 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 14. April 2015 Rapporter Share Skrevet 14. April 2015 101 dalmatinere ofc "... bare du ikke kaller ham for Pongo!" - sitat Casper sin oppdretter Er og med dalmatinere i once upon a time, Cruella Devil-centric episode på søndag, så to dalmatinere i traileren digger det! Picasso med sin Perro, som han malte flere bilder av. Ellers er det mange kjendiser som har eid en dalmatiner opp igjennom årene, blant annet Robert Frost, Marlon Brando, Benjamin Franklin, George Washington 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts