Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjerne lukt fra svarte jeans


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg vet vi har en vasketråd, men dette er et så substansielt problem at det krever en egen tråd. Det virker nemligen som at dette er et stort verdensomspennende problem.

Sorte jeans lukter nesten svovelaktig. Det sies det er pga svartfargen. I vårryddinga fant jeg to sorte jeans jeg kjøpte i USA i fjor, har i grunnen lyst å bruke de... Men hvordan får jeg bort den grufulle eimen? Har vaska de 6 ganger på 40 grader. Hjelper ikke.

Leser på nettet at *trommesolo* EDDIK (White vinegar) kan hjelpe. Så det skal jeg kjøpe og prøve. Noen som har prøvd dette? Noen som har hatt suksess med andre typer behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor stusset første gangen vi lagde noe mat hos meg der vi trengte eddik og jeg måtte på vaskerommet for å hente flasken :D

Men eddik tror jeg vil funke. Jeg ville hatt eddik både i vaske og skyllekammeret og kjørt maskinen på 40 grader.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lovende ut! Men er det ingen som har opplevd dette selv? :cry:

Ikke på svarte jeans, men eddik funka fint med å få en ny genser jeg kjøpte til å ikke lengre lukte av fabrikken den ble lagd i.

Har brukt det på garn også for å få fargen til å sette seg og ikke blø overalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det selv, dessverre vasket jeg olabuksene sammen med annen vask, noe som medførte at det andre tøyet luktet død og pine i flere vasker etterpå. :o

Der og da hadde jeg ingen løsning, men nå ville jeg ha brukt eddik, det tar nesten alt av lukt, og er egentlig helt genialt. :) Jeg bruker det for å fjerne lukt fra treningstøy (fukter tøyet med eddik der det lukter svette før jeg kaster det til vask) og bruker eddik som skyllemiddel for å fjerne lukt generelt. :) Bruker det også når jeg vasker kosedyrene til bikkja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron sammen med vadkepulveret og eddik i skyllevannet!

(Og for å fiksere fargen på nye svarte jeans slenger man salt i den første vasken!)

Nå måtte jeg tenke litt; er du sikker på at ikke natron og eddik gir sånn filmboks-bombe? :lol:

Greit, så er det sikkert bakepulver :aww: Men fortsatt. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg tenke litt; er du sikker på at ikke natron og eddik gir sånn filmboks-bombe? :lol:

Greit, så er det sikkert bakepulver :aww: Men fortsatt. :lol:

Nå funker ikke akkurat kamrene i vaskemaskinen på samme måte som en tett boks eller et kinderegg. :lol: Men artig tanke.... KABOMMMM og vaskemaskindeler og vann spredd godt utover....... :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå funker ikke akkurat kamrene i vaskemaskinen på samme måte som en tett boks eller et kinderegg. :lol: Men artig tanke.... KABOMMMM og vaskemaskindeler og vann spredd godt utover.... :teehe:

Nei, men det hadde nå blitt en del skum for det, da! :lol:

Og ja, artig tanke så lenge man tenker på ANDRES vaskemaskiner... :aww::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...