Gå til innhold
Hundesonen.no

Mirai og Fant, whippet og ulvehund.


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 412
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I går hentet vi vårt lille knøtt i Älvdalen i Sverige, fra kennel Nemaz Problemaz . Egentlig skulle vi ha whippet neste sommer, men så plutselig var tidspunktet perfekt nå pga. en lengre sykemelding.

Bare fordi de er søte :

Kom til å tenke på at jeg skriver jo ikke så mye om de to raringene, jeg legger nesten bare ut bilder  .  For tiden holder jeg på med "prosjekt klippe klørne til Fant". Han har litt lange klør, men så

Posted Images

Hva har dere gjort på valpekurset så langt? Går det bra?

Ja, det går bra! Første kurskveld var litt kald, så da var hun ikke spesielt samarbeidsvillig på slutten. I går var det mye bedre, da var det heller at hun var sliten som gjorde at intensiteten dalte litt de to siste gangene ut av bilen :) .

Nå holder vi på med:

- kontakt

- fører rygger og hunden følger etter

- klikke opp masse sitt (begynner med dekk enten neste gang eller etter der, men vi har tjuvstartet litt hjemme!)

- sitt og bli med omvendt lokking

- begynnelse av lineføring (videreføring av rygging med klikk for kontakt), å være på venstre side med en form for kontakt er for øyeblikket godtkjent, og fokus på belønningsplassering

- innkalling!

Edit: Samboer tar alle øktene på kurset og så ser jeg på, vi er enige om at det er viktigst at han får instruksjon på selve kurset siden jeg har gått det før og kan prinsippene. Så jeg sitter på sidelinjen og holder munn! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med whippet? Trodde koko ørene deres var en del av sjarmen :lol:

Tror ikke det er så vanlig nei, men jeg VET ikke! Har sett mange med varierende ørekvalitet, moren til Mirai har fine ører men også ofte "Dobbyører" som står rett ut. De henger ikke, da.

Kjempesøt!

Tenk så sjarmerende med sånne ører da, må ikke finne på å teipe dem. :wub: Men jeg har ikke sett whippet med feil ører til tross for at mange, inkl. min egen, hadde ører i alle retninger som valp da, så det går seg vel til uansett.

Hihi! Mange som er uenige gitt, men jeg kommer ikke til å gjøre det. Prøvde med både aussien og boerboelen, endte bare med lugging av hundene, frustrasjon til alle kanter og det hjalp uansett ikke på ørene fordi jeg var ukonsekvent og syntes synd på hunden.. :aww: ..

*bilde*

Når disse fallt ned uten teip, så tenker jeg at det er håp for alle :P

Fantastisk :lol: . Har sett noen voksne med ståører og det er jo ikke sånn kjeeeempefint :whistle: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt!

Tenk så sjarmerende med sånne ører da, må ikke finne på å teipe dem.  :wub: Men jeg har ikke sett whippet med feil ører til tross for at mange, inkl. min egen, hadde ører i alle retninger som valp da, så det går seg vel til uansett.

post-11727-1430260400,082_thumb.jpg nå har du sett det. Winnie 9 år ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er drit søt Mirai :) Dobbel ørehatt, søteste ørestillingen på valper det ^_^

Det er forøvrig mange whippet med feil ører. Jeg har en som har ståører 95% av tiden. Den yngste har som regel korrekte ører, men får gjerne ståører ute eller når hun er på allerten. :)

Det er ikke uvanlig å teipe heller, bare ingen som snakker om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...