Gå til innhold
Hundesonen.no

PM Nordhordland Hundeklubb


Ingidano
 Share

Recommended Posts

Som regel er valpeshow for alle raser

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det mener jeg ja :) Jeg stilte i hvert fall Risk (BC) på valpeshow selv om borderen ikke kan stilles på annet enn NKK utstillinger.

Boxer skal ikke stilles hvertfall, men det er likevel en valp påmeldt.

Var på utstilling på østlandet for noen helger siden, og da fikk ikke vi stille langhårsdachsvalp :huh: Jaja, kanskje de er strengere over der?

Edit: Jeg missa svaret til Krutsi og prøøver å få det med i samme innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel raseklubbene som velger hvorvidt valp eller voksen kan delta. Men vet mange klubber tillater valp av sin rase selvom de ikke tillater voksen. Med andre ord så kan det nok variere endel :)

Raseklubbene bestemmer ikke om valpene kan delta. Valpeshow er uoffisielt, så det er arrangøren som bestemmer..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raseklubbene bestemmer ikke om valpene kan delta. Valpeshow er uoffisielt, så det er arrangøren som bestemmer..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok, da har jeg blitt feilinformert. Fikk ihvertfall beskjed om å si ja til valpeshow, nei til voksen når jeg satt og tok imot slike mail.

Men om det du skriver stemmer så er det jo bare teit av arrangør å ikke takke ja til en valp, det er jo penger inn i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg blitt feilinformert. Fikk ihvertfall beskjed om å si ja til valpeshow, nei til voksen når jeg satt og tok imot slike mail. 

 

Men om det du skriver stemmer så er det jo bare teit av arrangør å ikke takke ja til en valp, det er jo penger inn i kassa.

Mange arrangører spør om valpeshow, og da svarer klubbene ja. Men det trengs absolutt ikke..

Jeg har arrangert flere utstillinger selv, både vanlige og valpeshow, så dette er jeg temmelig sikker på ;)

Og ja, det er bare teit av arrangøren..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til: så lenge de har dommere som kan dømme..

Valpeshow kan jo hvem som helst dømme, men det er ikke sikkert de arrangøren har, vil dømme den rasen..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tenkte på det etter at jeg hadde postet, så det er jo selvfølgelig en grunn. Det gir jo ikke god reklame om man møter for en dommer som virkelig ikke har peiling på rasen, da er det bedre å si at dessverre er det ikke mulighet denne gangen.

Men takk for oppklaring :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...