Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til romantisering av annonse :P


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

For å være litt sleip så kan du jo putte "Pga registreringsreglene i Norge vil dette kullet desverre ikke bli registrert. I andre land blandt annet Sverige er de likeverdige og blir registrert med det hårlaget valpen selv har." dette på slutten av annonsen. Da blir kjøpere forelsket i valpene før de oppdager at de ikke blir registrerte og går ut av annonsen igjen :)

Ellers så er de veldig vakre da :wub:

Hvis man bare skulle hatt en hund ekstra...

Edit: Også kan det være kjekt at det kommer tydelig frem at de kan brukes i de fleste hundesporter, på lik linje med registrerte hunder, selv om de ikke blir registrert og at de kan konkurrere ved at de registreres i NOX.

Endret av Nathalie98
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke hjelpe deg med å romantisere, men som en uten peiling på rasen så ser jeg et par ting jeg ville endret.

Collie valper født 07.12.2014.
Far er Korthåret Collie
Mor er Langhåret Collie

2 hannhunder søker sine forevige hjem. De vil være korte i pelsen. Lettstelte, robuste og trenger ikke pelstell.

Begge foreldrene er øyelyst uten anmerkning ved voksen alder, begge er HD og AD røntget fri (Hofter og albuer) uten anmerkning, far er også røntget rygg uten anmerkning. Mor har gått mentaltest med bra resultater, skuddfast.

Begge har fine resultater fra utstillingsringen, begge fungerer som utrolig flotte familiehunder og gode treningskamerater. Arbeidsvillige, lydhøre og aktive. Ingen av foreldrene er miljøredde og begge er stabile.

Pga registreringsreglene i Norge vil dette kullet desverre ikke bli registrert. I andre land blandt annet Sverige er de likeverdige og blir registrert med det hårlaget valpen selv har.

Valpene vil få samme oppfølging som registrerte valper fra vårt oppdrett får. Vi har høy fokus på sosialisering og miljøtrening før de reiser til sine nye hjem. Valpene vil vokse opp inne med andre hunder, katter og barn. Valpene vil få med en valpepakke, og istedenfor registreringspapirene vil de få kopier av foreldrenes papirer samt helseattester.
Valpene vil selvagt bli microchippet og registrert i dyreidentitet, vaksinert, øyelyst og få med helsebok og helseattest. Det vil også følge med en valpepakke, med bok, mat, leke, godbiter, teppe og diverse.
Livslang oppfølging og invitasjoner til valpetreff&kurs

Interesserte er selvsagt velkommene til å komme hjem til oss og hilse på valper samt mor og far.

Jeg ville flyttet det markerte området ned dit, rett og slett fordi jeg tror folk kan finne på å klikke seg ut uten å ha lest hele. Best å få frem de positive tingene om foreldrene og helsen deres først.

Jeg ville også skrevet om hvorfor dette kullet ble til. Skjønner jo at det var tyvparring ut i fra hva andre har sagt i tråden, men jeg ville presisert dette. Det er på grunn av forskjellig hårlag at de ikke kan registreres? Jeg kjenner ikke rasen, så det er noe jeg synes er viktig. Min første tanke er: "hva er galt med kullet siden det ikke kan registreres?"

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er fordi jeg er sær, men jeg ville også hatt med navnet på foreldrene i annonsen, ikke bare under bildene :) Også kan det kanskje være en idé å ha med kennelnavnet sånn at folk kan undersøke litt selv?

Lykke til med å få solgt til små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet annonsen slik som du hadde gjort om de var "renraset", skrevet om hvordan de sosialiseres osv uten å presisere at de får samme oppfølging som registrerte. For det er en selvfølge at de får.

Jeg er veldig imot planlagt blandingsavl og vet flere og flere blir obs på dette, så jeg ville presisert at dette er en tyvparring.

Ikke "kast dem etter folk" ved å legge inn ord og setninger der det ser ut til at du selv ser på dem som annenrangs, men skriv hva du krever av kjøpere. De er like gode hunder for rett person selv om de er et uhell.

F.eks

Kennel xxx har hatt en tyvparring mellom korthår og langhåret collie. Fra et kull på 4 (husker ikke hvor mange det ble, sorry) er det nå to gutter igjen som trenger gode hjem. De vil begge bli korthårede. Lettstelte, robuste og trenger ikke pelstell.

Begge foreldrene er øyelyst uten anmerkning ved voksen alder, begge er HD og AD røntget fri (Hofter og albuer) uten anmerkning, far er også røntget rygg uten anmerkning. Mor har gått mentaltest med bra resultater, skuddfast. Begge har fine resultater fra utstillingsringen, begge fungerer som utrolig flotte familiehunder og gode treningskamerater. Arbeidsvillige, lydhøre og aktive. Ingen av foreldrene er miljøredde og begge er stabile.

Collie egner seg til [sett inn diverse hundesport] og vi ser etter aktive hjem til disse to fine guttene.

Vi har høyt fokus på sosialisering og miljøtrening før våre valper reiser til sine nye hjem. De vil vokse opp inne med andre hunder, katter og barn.

Valpene leveres registrert i NOX registeret, microchippet og registrert i dyreidentitet, vaksinert, øyelyst og får med helsebok og helseattest. Det vil også følge med en valpepakke, med bok, mat, leke, godbiter, teppe og diverse. Alle våre valpekjøpere får tilbud om livslang oppfølging og invitasjoner til valpetreff og kurs

Interesserte er selvsagt velkommen til å komme hjem til oss og hilse på valper samt mor og far.

NB! Valpene leveres registrert i NOX registeret slik at de kan delta i hundesport som NKK registrerte hunder. Pga NKKs regler kan de ikke registreres som korthårs Collie, slik man kan i bl.a Sverige. Vi sender med kopier av foreldrenes papirer samt helseattester.

Endret av Mollymor
  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet annonsen slik som du hadde gjort om de var "renraset", skrevet om hvordan de sosialiseres osv uten å presisere at de får samme oppfølging som registrerte. For det er en selvfølge at de får.

Jeg er veldig imot planlagt blandingsavl og vet flere og flere blir obs på dette, så jeg ville presisert at dette er en tyvparring.

Ikke "kast dem etter folk" ved å legge inn ord og setninger der det ser ut til at du selv ser på dem som annenrangs, men skriv hva du krever av kjøpere. De er like gode hunder for rett person selv om de er et uhell.

F.eks

Kennel xxx har hatt en tyvparring mellom korthår og langhåret collie. Fra et kull på 4 (husker ikke hvor mange det ble, sorry) er det nå to gutter igjen som trenger gode hjem. De vil begge bli korthårede. Lettstelte, robuste og trenger ikke pelstell.

Begge foreldrene er øyelyst uten anmerkning ved voksen alder, begge er HD og AD røntget fri (Hofter og albuer) uten anmerkning, far er også røntget rygg uten anmerkning. Mor har gått mentaltest med bra resultater, skuddfast. Begge har fine resultater fra utstillingsringen, begge fungerer som utrolig flotte familiehunder og gode treningskamerater. Arbeidsvillige, lydhøre og aktive. Ingen av foreldrene er miljøredde og begge er stabile.

Collie egner seg til [sett inn diverse hundesport] og vi ser etter aktive hjem til disse to fine guttene.

Vi har høy fokus på sosialisering og miljøtrening før de reiser til sine nye hjem. Valpene vil vokse opp inne med andre hunder, katter og barn. Valpene vil få med en valpepakke, og istedenfor registreringspapirene vil de få kopier av foreldrenes papirer samt helseattester.

Valpene leveres registrert i NOX registeret, microchippet og registrert i dyreidentitet, vaksinert, øyelyst og får med helsebok og helseattest. Det vil også følge med en valpepakke, med bok, mat, leke, godbiter, teppe og diverse.

Livslang oppfølging og invitasjoner til valpetreff og kurs

Interesserte er selvsagt velkommene til å komme hjem til oss og hilse på valper samt mor og far.

NB! Valpene leveres registrert i NOX registeret slik at de kan delta i hundesport som NKK registrerte hunder. Pga NKKs regler kan de ikke registreres som korthårs Collie, slik man kan i bl.a Sverige.

Denne var veldig bra, men jeg ville vært litt mer konkret på hvorfor NKK ikke kan registreres som renrasede i det siste avsnittet. For de av oss som ikke har peiling på den slags regler, så høres det så skummelt ut at NKK ikke vil registrere dem.

Hadde jeg vært TS så ville jeg ha knabbet denne. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Utenom det at man ikke kan registrere valper eller kull i nox ;)

Værsågod! Håper noke kan brukes. Det om Nox visste jeg ikke, men jeg ville hatt med at de selv kan registrere dem i NOX selv hvis de vil delta i konkurranser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du må stryke at de ikke trenger pelsstell. Det høres for mye doodle-lovnad ut og selv om de er korthårede, så må de jo vaskes, børstes og stelles. I så fall kan du skrive at de krever lite pelsstell og ta det med langt ned i annonsen, ikke tidlig som du har nå.

Synes ellers at Mollymor sin var veldig bra!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns annonsen er veldig bra som den er, men stryke det om pelsstell ja. Og forklare at de kan delta i konkurranser, ved registrering i NOX. Kanskje skrive litt om rasen? Og lynnet på hver valp. Og flytt det med registrering lengre ned som foreslått i innlegg over. Ellers har jo rescue's gode salgsteknikker, som ikke akkurat jeg vil anbefale, utenom dette at de gir hundene navn da. Og at du kan skrive noe konkret hva de trenes i daglig, og at de er alene en stund daglig med eier, fram til de blir solgt. Eneste hjerte-fanger tips er å gi de ett navn i annonsen, og beskrive lynnet litt. Lykke til med å finne aktive, gode hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg spør om hjelp til å skrive her vel ;) Jeg trenger til hvordan formulere det, det er grunnen til at jeg i det hele tatt laget denne dumme tråden.

Åååh - trodde bare du skulle ha noe søtt kliss om "kjærlighetsvalper mellom Lyra og Fenris" :lol:

Får ikke formulert noe lurt nå tror jeg, men er du ikke kommet lenger når jeg er våken og har en ledig stund så kan jeg prøve noe. Ingen garantier :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det jeg spør om hjelp til å skrive her vel ;) Jeg trenger til hvordan formulere det, det er grunnen til at jeg i det hele tatt laget denne dumme tråden.

Njaei, jeg ville vel ikke hatt med at hun lurte dere trill rundt og var i sitt livs beste form, for de som ikke "kjenner" deg så kan det høres unnskyldende ut, for "alle" burde jo få med seg at tispa er drektig. Ellers ingen forslag, lykke til med å få solgt de 2 siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ .. hvis jeg skulle kjøpt meg en uregistrert collie så hadde jeg vært ute etter en kompis, og det er jo nettopp det de får. En flott tur- og familiehund som har hatt en super start på livet, og som kan bli din beste venn de neste 10-15 årene. En lassie med praktisk og lettstelt pels som kan og vil være med overalt :) (Herregud .. jeg får lyst på en selv, nå :shocked: ) :D

Jeg ville ikke vært så opptatt av den delen med at de får en nesten registrerbar hund, og jeg ville ikke vært opptatt av røntging mm. iallfall ikke i annonsen, og heller ikke tvinge noen kjøpere til å foreta de vanlige testene (men fortell gjerne hva du ønsker når du prater med potensielle kjøpere). For de aller fleste betyr en blandingshund litt andre forpliktelser - at man får en rimeligere hund som man slipper å ha med på utstilling.

Kanskje valpepakken kan droppes for å redusere prisen? :icon_redface: Jeg vet at du legger mye jobb i den, men jeg tror jeg ville foretrukket en rimeligere hund ... 7000,- virker som nesten full pris, liksom. 5000,- hadde vært en mer spiselig sum.

Jeg trekker tilbake forslaget med prisen etter å ha sjekket finn. Prisen din er helt grei i forhold til mange av annonsene.

Også er det noe med det at det kanskje ikke er verdt å "overselge" annonsen, for du vil jo ha eiere som virkelig vil ha akkurat den rasen og hunden, ikke et impulskjøp fordi annonsen er så søt. Det er en balansegang det der. Synes jeg :) Er du komfortabel med å ha bildet av S og Fenris på forsiden? Der de løper på gresset? Det er veldig flott og viser hva de får, på en måte :wub: Evt. et bilde hvor valpene kommer bedre frem.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...