Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor eller medium stor hund og trygghet

Amanda
 Share

Recommended Posts

En stor hund avskrekker uasett, for ingen vet hvordan den er. Så da tør de ikke overfalle deg. Jeg er supertrygg med mine for jeg vet at folk blir skepisk av hvor store de er. Men de hadde ikke gjort en flue fortredt. :) føler man seg truet av noen kan man bare si: hold avstand ellers så slipper jeg hunden.

Jeg har faktisk blitt "overfalt" av ei jente jeg møtte i skogen, da jeg gikk tur med min presa :P Så joda, det finnes folk som gjør det og.

Jeg har heller ikke stor hund for å føle meg trygg, men det er en fin frynsegode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg føler meg ganske kul når jeg kommer gående sånn her, da, men det har ikke noe med trygghetsfølelsen min å gjøre: Foto: Marita Sørensen

Hmmm... Det første som slår meg er at; om trygghetsfølelsen går på antall kg. hund, så har man et problem.... Men man føler seg kanskje litt kulere om man rusler med et par Canarioer, enn med to st

Du tenker på "trygg" som i at verden er et farlig sted, og en (eller flere) hund(er) skal bøte på den følelsen? Aller helst så mange kilo som mulig? Sånn har ikke jeg det. Jeg føler meg tryggere u

Jeg har ikke schäfer for å føle meg trygg, men trygghetsfølelsen øker selvfølgelig av å ha en schäfer i hus, som jeg vet at varsler og bevokter. Han er ikke så stor i kg (34 kg), men han har mye pels, er mørk i ansiktet og har en fin, hvit tanngard. :) Han har gått i forsvar en gang, da en tigger som ringte på prøvde å dytte opp døra da jeg ba ham gå, og da forsvant fyren rimelig kjapt mens han sa "nice dog, nice dog!".

Jeg vil tro at hund generelt er avskrekkende på kriminelle, da også småhunder kan bite godt fra seg, og kriminelle velger sjelden vanskelige eller krevende ofre. Har de valget mellom et hus med en hund og et hus uten hund, så vil jeg tro at huset uten hund er førstevalg. Skal de rane noen vil jeg tro at de også får for personer uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider