Gå til innhold
Hundesonen.no

Zakk, Dusty och Scott


TrasselTrollet
 Share

Recommended Posts

Eftersom jag jag börjat peta in småkommentarer lite både här och där på forumet tänkte jag att det kanske var dags att presentera de 3 små monster jag delar mitt liv med.

De är (presenterade i ordning eftersom de flyttade in i hus):

Zakk

Zitara Star’s Prince Charming

Ras: Shetland Sheepdog
Född: 22.03.2012
Färg: Sobel

Far: N UCH St. Kilda’s American Mister
Mor: Luckyocean’s Roadtrip-Girl

post-13544-0-80653000-1421238930_thumb.j

Dusty

Zitara Star’s Appaloosa West

Ras: Shetland sheepdog
Född: 09.03.2013
Färg: Tricolor

Far: N UCH Corinja’s A New Miracle In Blue
Mor: St. Kilda’s Time To Shine

post-13544-0-10469500-1421239471_thumb.j

Scott

Eagermin Night Knight

Ras: Australian Shepherd
Född: 20.06.2014
Färg: Tricolor

Far: DKJCH DK UCH Leading Angel’s Eclipse Of The Moon
Mor: Multi Ch Multi W Leading Angel’s Cherish Thornapple

post-13544-0-47042700-1421239624_thumb.j

Så hoppas jag att jag kommer vara bättre på att hålla liv i den här tråden än vad jag varit med att hålla liv i min stackars bortglömda blogg som jag haft i 3 år och än så länge postat... 0 inlägg i. :innocent:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så skygget den soble var :o

Vi må få høre om du trener noe spesielt med dem, stiller ut eller slik :ahappy:

Zakk är väldigt mörk, och han ger ett ännu mörkare intryck nu när täckhåren bak på ryggen har börjat växa ut igen (han vart lite kal i sommar eftersom Dustys ide av leking går ut på att springa och hålla i pälsen... )

Småkillarna Zakk och Dusty tränas det mest allmän hyfs med och trickträning. Båda två har ställts ut som unghundar med excellent. Zakk kommer inte ställas mer då han inte pallar trycket. Dusty har jag planer på att ställa något mer som vuxen mest för jag är väldigt nyfiken på vad en domare skulle ha att säga om honom.

Scott är den som jag vill komma ut och tävla med och då är det spår som lockar mest. Och så skall han ställas ut också förstås, vi får se när den debuten blir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jag är usel på att uppdatera jag vet det men här kommer i vart fall senaste nytt från galna gänget:

post-13544-0-50158800-1438578239_thumb.j

För Zakk sin del travar dagarna på i invanda spår. Han och husse hittar på saker som bara han och husse förstår sig på, lite trix här och lite trix där.

post-13544-0-24063800-1438578419_thumb.j

Dusty har sedan sist fått debutera i öppen klass på utställning. Det blev inte helt oväntat VG, och med detta avslutar vi hans korta utställningskarriär.
Missförstå mig rätt, jag äskar detta lilla odjur högt men utseende, det har han inte.
Till hösten skall vi byta hundklubb, och efter vad jag förstår finns det möjlighet att få vara med och träna agility, så det är vad som väntar min lilla tuffing så hoppas jag att han tycker det är kul.

post-13544-0-96081400-1438578745_thumb.j

Och så var det Scott då, vi har sedan sist besökt utställningsringen 4 gånger, två gånger som valp med 2* BOS som resultat och två gånger som junior med ett VG och ett Exellent (Exc på int i Sverige) som resultat.
Nästa stora event för denna killen blir specialen i sept.

Han är nu friröntgad HD:B AD:0 och utvecklas så fantastiskt fint (tycker jag i vart fall). Och så ligger det ju inte honom till last att han jobbar som en liten hjälte i spårskogen, och i lydnaden lär han sig momenten fantastiskt fint bara jag knäcker nöten med att förklara för honom vad det är jag vill att han skall göra.
Jag är så spänd på denna killens framtid, för mig är han allt jag kunnat önska!


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...