Gå til innhold
Hundesonen.no

Albus (fralle), Sirius Black (eng. cocker) og nykomlingen Aragorn (iggis)


May-Iren Nordnes
 Share

Recommended Posts

Ettersom jeg "snikleser" så mye på sonen fant jeg ut at det kanskje var på tide å presentere meg selv og hundene mine :)

Meg selv: Opprinnelig fra ei lita bøgd i Trysils dype skoger, har hatt hund hele livet og egne siden 2008. Hundeinstruktør i GoodDog (Moss), pedagogisk leder for en friluftsavdeling i Nordmarka for barn i alderen 3-6 år og har ikke tid til stort annet enn hunder, jobb, kurs og samboer :P Men det er sånn jeg vil ha det og det er selvvalgt :ahappy: Har vært innom det meste innen hund, men har landet på lp og nesearbeid. Nå blir det sikkert også litt lure coursing med yngstemann etterhvert. Jeg elsker fantasy, noe hundenavnene bærer preg av :innocent:

Siden 1.1.2015 har jeg faktisk hele tre hunder:

Frallen Albus er 5 år gammel - elsker drakamp med meg over alt på jord, verdens mest konfliktsky hund (fred på jord!), kosegris, prompemaskin, elsker turer i ok vær og sofaliv er topp! :D Han elsker å trene (helst inne, hehe) og er et matvrak uten like. Han har dessverre, som bulldogger flest, lett/moderat allergi mot husstøvmidd og går fast på en lav dose kortison. Bortsett fra dette er han prototypen på hvordan jeg mener en fransk bulldog skal se ut: "slank", åpne nesebor, ingen pusteproblemer og med merkbart lengre snuteparti enn de fleste. Jeg ler meg skakk av den hunden daglig, han har personlighet til tusen! :wub: Øverst på hans liste står mennesker og da særlig barn :drool: Jeg får aldri en hund som han igjen, det er helt sikkert - han er min once in a lifetime hund :wub:

post-11442-0-63014600-1420303169.jpg

post-11442-0-22601000-1420303209.jpg

post-11442-0-15005700-1420303918_thumb.j

Sommeren 2013 måtte jeg avlive dvergschnauzeren min Aslan pga. kreft og tre uker senere kom lille store Sirius Black i hus. Han er en engelsk cocker spaniel som blir 2 år i mai 2015 :) Han er en hund som krever både fysisk og mental stimulering daglig, blid og sosial mot alle på både to og fire bein, har vært med masse i barnehagen fra han var 3 mnd. gammel og han er kjempeflink rundt barn. Vi trener mest lp, spor og nosework :D Litt ressursforsvar innendørs mot andre hunder har han, som cockere flest. Fullt håndterbart så lenge man er obs på det og legger til rette. Han er en fantastisk flott hund med mye motor og arbeidslyst og veldig mye pelsstell :ahappy:

post-11442-0-71572000-1420304134_thumb.j

post-11442-0-65763000-1420304198_thumb.j

post-11442-0-84136200-1420304362_thumb.j

Og så var det sistemann: 1. nyttårsdag hentet vi hjem fineste Aragorn, en robust bygget italiensk mynde valp på 3,5 mnd. Det var ikke helt planlagt, men noen ganger skjer det ting :icon_confused: Han er veldig glad i folk og andre hunder, men synes foreløbig at biler og barnevogner i bevegelse er litt skumle. Samtidig er han en uredd type av natur så nysgjerrigheten tar overhånd etter en liten stund :) Han har sklidd rett inn i flokken og det føles som om han alltid har vært her. Vi kommer nok til å prøve oss litt på lure coursing etterhvert :drool: Det er fantastisk å se mynder løpe! :wub::D:drool::heart: Han blir nok ingen liten iggis (heldigvis!) og han får herje rundt som han vil uten begrensninger :sweat: Vinteren er oppskrytt, man er ikke mynde for ingenting! :P Jeg tror ikke han har lest den delen av rasestandarden som sier at de er reserverte, hehe. Ellers er han kvikk, livlig, uredd og rampete - akkurat slik valper skal være! :heart::rofl:

Her er noen bilder av storsjarmøren:

post-11442-0-89679500-1420305160_thumb.j

post-11442-0-00936300-1420305162_thumb.j

post-11442-0-95798500-1420305162_thumb.j

post-11442-0-84283300-1420305163_thumb.j

post-11442-0-85014900-1420305164_thumb.j

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ettersom jeg "snikleser" så mye på sonen fant jeg ut at det kanskje var på tide å presentere meg selv og hundene mine Meg selv: Opprinnelig fra ei lita bøgd i Trysils dype skoger, har hatt hund

@janson Folk stod vel ikke i kø for å leke med Mikke heller - for noen pingler! Han var kul selv om han gav meg blåmerke Å, jeg blir så glad inni meg når jeg får så fine kommentarer om gjengen m

Aragorn har rukket å bli 5 måneder allerede - som tiden flyr! Han har vokst seg stor og fin da

Posted Images

Du har en egen liten hundeluftegruppe du! :ahappy:

Syntes også jobben din hørtes spennende ut!

(Har en datter på snart 2 og har selv jobbet i BHG.) :)

Hehe, det har jeg jammen fått! :ahappy: Benytter meg selv av hundelufter 3-4 ganger i uka (onsdager er en av oss hjemme) og synes det fungerer veldig fint :)Aragorn skal være kontorrotte en stund fremover :)

Jeg har virkelig verdens beste jobb - veldig deilig å kunne være masse ute hele dagen! Vi har egen lavvo med peis og bålplass, steinovn og stormkjøkken i Nordmarka, samtidig som vi har en egen avdeling inne i barnehagen :D Vi er masse på tur i vær og vind og barna elsker det! :D :wub: :ahappy: I den forrige barnehagen jeg jobbet i var Sirius maskot og deltok i et stort prosjekt som gikk ut på å trygge (flerkulturelle) barn rundt hund - veldig spennende og lærerikt! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@janson Folk stod vel ikke i kø for å leke med Mikke heller - for noen pingler! Han var kul selv om han gav meg blåmerke :wub::drool::fear::rofl:

Å, jeg blir så glad inni meg når jeg får så fine kommentarer om gjengen min :heart::bananas::cheer::lama:

Aragorn er med meg på jobb i barnehagen hvor han stortrives på kontoret. Han sover masse og får mye positiv oppmerksomhet av kollegene mine :ahappy:

Han har aldri møtt barn før så han er litt usikker på dem. Derfor har han fått treffe de største og roligste barna på avdelingen (en om gangen) som er hundevandte og hører på instrukser. De har sittet på gulvet med skinke og ikke sett på han engang - og ettersom matlysten og nysgjerrigheten er større enn usikkerheten på dette nye, rare vesenet så var det null problem etter 2 minutter :wub::D Han er helt fantastisk og vi er alle helt forelsket :wub:

post-11442-0-04453100-1420627056_thumb.j

post-11442-0-29186100-1420627708_thumb.j

post-11442-0-44908000-1420627710_thumb.j

post-11442-0-61559200-1420627712_thumb.j

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...