Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Recommended Posts

Skrevet

Naboen holder på med gravemaskin OG lastebil i hagen sin... Guttene er kanskje bare halvannet år, men gravemaskiner, lastebiler og biler generelt (og særlig utrykningskjøretøy) er KULT! Så da må mamma løfte dem og holde dem så de får sitte i vinduskarmen og se på. Og hvis mamma ikke vil, ja da blir det bråk. Så da har man vel ikke noe valg da... Men tenker kanskje naboen synes det er litt ubehagelig at vi glor på han mens han jobber? :icon_redface: Men kanskje han skjønner at smågutta synes han er kul som har gravemaskin. Kan jo håpe :P

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Skrevet

Naboen holder på med gravemaskin OG lastebil i hagen sin... Guttene er kanskje bare halvannet år, men gravemaskiner, lastebiler og biler generelt (og særlig utrykningskjøretøy) er KULT! Så da må mamma løfte dem og holde dem så de får sitte i vinduskarmen og se på. Og hvis mamma ikke vil, ja da blir det bråk. Så da har man vel ikke noe valg da... Men tenker kanskje naboen synes det er litt ubehagelig at vi glor på han mens han jobber? :icon_redface: Men kanskje han skjønner at smågutta synes han er kul som har gravemaskin. Kan jo håpe :P

Jeg venter fortsatt på at A skal fascineres av sånt jeg :(

De gravde på utsiden hos oss når han var rundt 1 år og jeg satte han i en stol så han kunne se ut , men det var kjedelig.

Jeg husker vi gikk forbi en gravemaskin når han var 2 og han utbrøt " SE!" , men det var blomstene i grøfta han mente :lol:

A skal til Trondheim i helgen for å besøke familie.

Han er ikke så veldig opptatt av at han skal fly for første gang, heller ikke at han skal møte søskenbarna igjen - han vet nemlig at Nidarosdomen er i Trondheim og at Kong Sverres borg er på utsiden av Trondheim.

Han skal sjekke om han finner Olav den Hellige og lete etter spor etter baglarne :aww: Han er helt i ekstase *flir*

• Like 3
Skrevet

Jeg venter fortsatt på at A skal fascineres av sånt jeg :(

De gravde på utsiden hos oss når han var rundt 1 år og jeg satte han i en stol så han kunne se ut , men det var kjedelig.

Jeg husker vi gikk forbi en gravemaskin når han var 2 og han utbrøt " SE!" , men det var blomstene i grøfta han mente :lol:

:lol: Ja, de er jo forskjellige :lol: Heldigvis er i hvertfall den ene her veldig opptatt av dyr også, ikke bare biler og maskiner. Prøvde å ta dem med på lekeplassen her en dag, men vi møtte en katt på veien, så kom aldri så langt...

• Like 2
Skrevet

:lol: Ja, de er jo forskjellige :lol: Heldigvis er i hvertfall den ene her veldig opptatt av dyr også, ikke bare biler og maskiner. Prøvde å ta dem med på lekeplassen her en dag, men vi møtte en katt på veien, så kom aldri så langt...

Nevøene mine har jo kunnet spotte en gravemaskin på 5 mils avstand, så jeg ble nesten skuffet :lol:

A er og blir mest opptatt av alt man finner på bakken. Eller under bakken..

Og i vannet. .

Menneskeskapte ting er av medium interesse, med mindre det er lagd av gull :aww:

Skrevet

Jeg er vanskelig å få skikkelig ultralydbilder på. :aww: Sammenvoksninger gjør at bildene blir skyggete og de brukte nesten en time på å få sett blodårene ut fra hjertet i dag. Det er ikke med vilje jeg er vanskelig altså..:D

Skrevet

A skal til Trondheim i helgen for å besøke familie.

Han er ikke så veldig opptatt av at han skal fly for første gang, heller ikke at han skal møte søskenbarna igjen - han vet nemlig at Nidarosdomen er i Trondheim og at Kong Sverres borg er på utsiden av Trondheim.

Han skal sjekke om han finner Olav den Hellige og lete etter spor etter baglarne :aww: Han er helt i ekstase *flir*

Gutten sin, det. :ahappy::P

Skrevet

Lille barnet har sovet i egen seng i 5 minutter nå! Jeg øyner et håp om at planen min funker.. Herregud, både fått spist kveldsmat i fred, sett en hel episode i fred og nå ligger i senga alene..

Nesten sånn at jeg begynner å gråte :lol:

Og selvfølgelig helt logisk at jeg nå ligger og ser oppi senga hennes for å vente på at hun våkner, istedenfor å bare legge meg selv :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Noen sa en gang at "det hadde ikke vært særlig ålreit å ha barn hvis det ikke hadde vært så ålreit å ha barn".

• Like 1
Skrevet

Hvorfor er det viktig å vite om tvillingene er eneggede?

Det er vel ikke viktig, men jeg synes det er interessant.

Og det synes også 90% av folk vi møter :P Greit å ha et skikkelig svar.

• Like 1
Skrevet

Hvorfor er det viktig å vite om tvillingene er eneggede?

jeg tenker at det uansett er sånt tvillingene kommer til å spørre om når de blir større og da er det greit å ha et svar :)

@Vims : han fordyper seg i interesseområdene sine i hvertfall :)

Guest Gråtass
Skrevet

Det er vel ikke viktig, men jeg synes det er interessant.

Og det synes også 90% av folk vi møter :P Greit å ha et skikkelig svar.

Ok, trodde kanskje det var pga noe genetisk jeg.
Skrevet

Ok, trodde kanskje det var pga noe genetisk jeg.

Jo, det og! Om de hadde vært toegget, hadde jeg hatt større sjans for å bli gravid med tvillinger igjen, enn om de er enegget :P Og det er jo greit å vite også (vet om flere som har to sett tvillinger, toeggede). Og nå vet vi at de har identisk DNA, og det er kanskje greit å vite om én blir syk f.eks.

Skrevet

Husker ikke hva den riktige betegnelsen er og orker ikke sjekke. Men tvillinger kan jo også være delvis eneggete. Et egg og to sædceller, bare for å putte inn et alternativ til :P

Skrevet

Husker ikke hva den riktige betegnelsen er og orker ikke sjekke. Men tvillinger kan jo også være delvis eneggete. Et egg og to sædceller, bare for å putte inn et alternativ til :P

Dette har jeg aldri hørt om før, og finner ingenting om det? Gjorde et kjapt søk, og finner bare at det finnes to typer tvillinger.

Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om før, og finner ingenting om det? Gjorde et kjapt søk, og finner bare at det finnes to typer tvillinger.

Det er i alle fall ekstremt sjeldent. Fant en avisartikkel fra 2007 som sa at de hadde funnet ett slikt tvillingpar i hele verden.

Semi-identical twins

Skrevet

Nå føler jeg meg skikkelig blond, for jeg har alltid trodd at eneggede betyr to stk spermier. Men når jeg tenker etter er det jo helt ulogisk at jeg trodde det, da hadde det jo ikke vært identiske gener :P

Skrevet

Guttene har gnagd av all malinga på ene siden på sprinkelsengene... Nå har de gått løs på treverket, og gnager av fliser! Kan jo umulig være bra! Er det noe jeg kan surre rundt e.l. som de ikke klarer å få løs biter fra? Jeg har surra noe tøy rundt noe annet her som de også gnager på, men de får løs biter av tøy også de... Synes det er for tidlig å fjerne siden på sprinkelsengene. Da tror jeg legging går fra vanskelig til komplett umulig...

Skrevet

Jeg trodde ikke egg med to spermier kunne bli barn.

http://ec.estalos.com/blaremola

Det er en gynekologisk kreftform som heter blæremola / trafoblastsykdom som kan ha utgangspunkt i slikt vev fra bl.a en eggcelle/ to spermier. Sjekk oncolex.no for mer informasjon for de som er intreressert.

:o Det er kanskje dette som skjer om ikke egget deler seg da?

Skrevet

Jeg vet ikke men, tre celler vil jo gi alt for mange kromosomer og det høres jo ikke liv laga ut.

Ja, men om det deler seg, og hver av delene får hver sin sædcelle? Er det ikke det som beskrives i artikkelen Artemis linka til da?

Skrevet

Noen sa en gang at "det hadde ikke vært særlig ålreit å ha barn hvis det ikke hadde vært så ålreit å ha barn". 

Haha sant ;)

Men for å presisere; jeg elsker å være en mamma. Me all jobben som kreves.. Men det er veldig godt å få litt alenetid innimellom støytan også :)

Sent from my iPhone using Tapatalk