Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Jeg var litt redd for at den første julekalenderen skulle bli revet ned, men det gikk overraskende greit altså... Det kunne jo endt med at hele gardina datt ned;p

:lol: ! Ja altså, gardinstangfeste utgår her, for det er ikke spørsmål OM det blir revet ned... Mer når. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: ! Ja altså, gardinstangfeste utgår her, for det er ikke spørsmål OM det blir revet ned... Mer når. :lol: 

Kom plutselig på at vi faktisk hadde et lite juletre i fjor. Det var første gaven i kalenderen (men plast, *grøss*), også kunne hun henge all pynten hun fikk rett på treet slik at det var ferdig pyntet til jul. Treet ble pyntet med både julepynt og hårpynt:P Det ble nok båret litt rundt og vist fram og snurret for å se på all pynten (sånn sett en fordel at det var plast)...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å gjemme pakken kvelden før, slik at guttene måtte rundt og lete hver morgen. Enkleste måneden i året å vekke de :aww: :lol: 

Åh, nesten sånn hadde jeg og broren min det. Hadde ikke pakkekalendere da (før vi var voksne :icon_redface: ), men på morgenen på julaften fikk vi julestrømpene våre, med litt godteri i, og en rebus på 1 eller flere deler (varierte vel hvor mye ork mamma og pappa hadde) som førte frem til juleblader :D Helt fantastisk morsomt hver jul, og er nok mitt beste juleminne :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E går på allidrett, og hun ene moren er så irriterende. Hun roper hele tiden nesten, og i dag skulle barna krabbe oppå ryggene våre. Plutselig sier hun høyt "å, alle de andre barna veier sikkert 5 tonn!" Barna hennes er ganske små for alderen, men man trenger vel ikke å fortelle alle de andre barna at de veier "mye"? (De gjør jo faktisk ikke det, men i forhold til hennes barn er de tyngre). Jeg vil i hvertfall ikke at E skal begynne å tenke på hva hun veier i en alder av nesten 4 år...

Endret av Martine
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E går på allidrett, og hun ene moren er så irriterende. Hun roper hele tiden nesten, og i dag skulle barna krabbe oppå ryggene våre. Plutselig sier hun høyt "å, alle de andre barna veier sikkert 5 tonn!" Barna hennes er ganske små for alderen, men man trenger vel ikke å fortelle alle de andre barna at de veier "mye"? (De gjør jo faktisk ikke det, men i forhold til hennes barn er de tyngre). Jeg vil i hvertfall ikke at E skal begynne å tenke på hva hun veier i en alder av nesten 4 år...

Slike folk blir jeg faktisk så irritert på at jeg hadde sikkert gitt beskjed til om at dette faktisk ikke er ok.
Jeg gir ikke ofte beskjed, men slike folk irriterer meg såppass mye at jeg blir forbanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike folk blir jeg faktisk så irritert på at jeg hadde sikkert gitt beskjed til om at dette faktisk ikke er ok.Jeg gir ikke ofte beskjed, men slike folk irriterer meg såppass mye at jeg blir forbanna.

Ja, hadde jeg ikke blitt så satt ut så hadde jeg gjort det. Sier hun noe sånt flere ganger (eller andre liknende ting) så gir jeg klar beskjed om at det ikke er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A har fått sjokoladekalender . Det er jeg veldig glad for nå som jeg er sett hvor ufattelig mye ræl unger klarer å erverve seg på få år. Bare kinderegg -leker skaper utfordringer,  så kommer leker etter barnebursdager,  besteforeldrenes sydenreiser,  leker som følger med blader,  ting jeg har kjøpt i et svakt øyeblikk etc. 

Jeg har kastet så utrolig mye!  Faktisk har ikke poden fått leker av meg på et år. Han har fått bøker, fiskeutstyr og vikingprops.  Ikke leker. Allikevel er rommet hans fullt av ting han ikke bruker *sukk* 

Jeg kommer til å tviholde på sjokoladekalender kjenner jeg :lol: 

Mine fikk også kun sjokoladekalendere. Rimeligste utgave. Men jeg våget ikke å skrive det her inne før nå når du har røpet deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp/råd...

Frøkna har fått øyekatarr. Klarer sånn delvis å gi dråper, men på kvelden skal vi smøre en salve på nedre øyelokk. Og det er umulig. Hun liker ikke dråper heller, men de er lettere. Hun kniper igjen øynene. Noen gode tips til hvordan vi kan gjøre dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp/råd...

Frøkna har fått øyekatarr. Klarer sånn delvis å gi dråper, men på kvelden skal vi smøre en salve på nedre øyelokk. Og det er umulig. Hun liker ikke dråper heller, men de er lettere. Hun kniper igjen øynene. Noen gode tips til hvordan vi kan gjøre dette? 

 

Da E var litt over 1 år og fikk øyekatarr så måtte vi holde henne fast og holde øynene hennes åpne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp/råd...

Frøkna har fått øyekatarr. Klarer sånn delvis å gi dråper, men på kvelden skal vi smøre en salve på nedre øyelokk. Og det er umulig. Hun liker ikke dråper heller, men de er lettere. Hun kniper igjen øynene. Noen gode tips til hvordan vi kan gjøre dette? 

 

ta litt salve på fingeren, og avsett rett innenfor lokket når hun sitter.. 

 

Hvis du feks har litt på pekefingeren din, bruker du langfingeren din å dra ned lokket på og setter bortpå pekefingeren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk også kun sjokoladekalendere. Rimeligste utgave. Men jeg våget ikke å skrive det her inne før nå når du har røpet deg?

Vi fikk også bare sjokoladekalender :) Var kjempe fornøyd! Mamma begynte for noen år siden (når vi var blitt voksen og flyttet hjemmefra) å lage pakkekalender til oss, men i år så har både jeg og min søster gitt beskjed om at mamma ikke trenger styre med det. Blir jo fryktelig dyrt. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk og billigste sort med sjokoladekalender. Helt kurrant. Men jeg har litt lyst til å gjøre noe mer utav det. :ahappy: 

 

vi også fikk det, eller sånne til bare barne tv uten skokolade i og det funka fint for oss det. Men jeg vil som deg gjøre mer ut av det :)

Ser litt for meg at når hun blir større så får hun den billige 10,- julekalenderen som pakke nr 1 i kalenderen, den hører jo liksom til jula :aww:

 (bryr meg ikke om hva amdre gjør og gir, det får være opp til hver enkelte familie)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E går på allidrett, og hun ene moren er så irriterende. Hun roper hele tiden nesten, og i dag skulle barna krabbe oppå ryggene våre. Plutselig sier hun høyt "å, alle de andre barna veier sikkert 5 tonn!" Barna hennes er ganske små for alderen, men man trenger vel ikke å fortelle alle de andre barna at de veier "mye"? (De gjør jo faktisk ikke det, men i forhold til hennes barn er de tyngre). Jeg vil i hvertfall ikke at E skal begynne å tenke på hva hun veier i en alder av nesten 4 år...

Synes du kan ta det opp med de som har aktiviteten jeg. Dersom jeg hadde hørt lignende når jeg er instruktør i svømming så hadde jeg sagt ifra til vedkommende men det er ikke alltid lett å få med seg alt :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan smelte en bestefars hjerte: Toåringen sklir ut av bilen, titter rett opp på han og sier "takk fo tuen bestemo" (bestemo = bestefar :lol: )  Vi snakket nemlig i går om at vi måtte si takk for turen til bestefar. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan smelte en bestefars hjerte: Toåringen sklir ut av bilen, titter rett opp på han og sier "takk fo tuen bestemo" (bestemo = bestefar :lol: )  Vi snakket nemlig i går om at vi måtte si takk for turen til bestefar. 

Oi, blitt flink til å snakke! :D

 

Barnehagen melder om mye krangling der også. Og han ene har lært et nytt ord: "MIN!!" Også har de funnet ut at det er vanskelig for mamma å kle på dem når de later som de er blitt lamme,  så det er gøy :aww:

 

:lol: 

Endret av Wednesday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, blitt flink til å snakke! :D

 

Barnehagen melder om mye krangling der også. Og han ene har lært et nytt ord: "MIN!!" Også har de funnet ut at det er vanskelig for mamma å kle på dem når de later som de er blitt lamme,  så det er gøy :aww:

 

:lol: 

Kjempeflink :D Snakker over evne da, så det er ikke så rent at det gjør noe. Men det står ikke på innsatsen. :wub: 

 

Haha herlig med lamme gutter :D 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres slitsomt ut med "lamme" gutter. Selv om det virker fascinerende med to på samme alder. Husker tilbake da mine psevdotvillinger var små, når den andre var ferdig påkledt så kunne jeg begynne på nytt med den første. Og de hjalp ikke til i det hele tatt.

Får lyst til å reise til Fredrikstad for å være barnepike hos @Wednesday‌ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres slitsomt ut med "lamme" gutter. Selv om det virker fascinerende med to på samme alder. Husker tilbake da mine psevdotvillinger var små, når den andre var ferdig påkledt så kunne jeg begynne på nytt med den første. Og de hjalp ikke til i det hele tatt.

Får lyst til å reise til Fredrikstad for å være barnepike hos @Wednesday‌ ?

Du er hjertelig velkommen! :D Det går greit nå altså. Det er litt slitsomt når de ikke vil hjem fra barnehagen og bena deres ikke fungerer når vi skal gå til bilen, men man kan le av det etterpå :aww:  :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstebarnet måtte hentes tidlig i bhg på mandag siden hun hadde lett feber og bare ville sitte i fanget og sa hun ville at pappa skulle hente henne. Da hun kom hjem rullet hun rundt på gulvet og sa hun hadde vondt. Hun klarer ikke å si hvor hun har vondt. Jeg antar at hun har vondt i halsen for det hjelper med is, men det leger vel de fleste vonter :P

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til at hun nå er kjempesjalu på lillebror, for hun er syk og vil sitte i fanget og ha pupp hun også. Jeg kjenner at det er uaktuelt. Dessuten vil jeg jo ikke at lillebror skal bli smittet. Når er hun jo helt oppi han hele tiden da, så det er vel kanskje ikke til å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstebarnet måtte hentes tidlig i bhg på mandag siden hun hadde lett feber og bare ville sitte i fanget og sa hun ville at pappa skulle hente henne. Da hun kom hjem rullet hun rundt på gulvet og sa hun hadde vondt. Hun klarer ikke å si hvor hun har vondt. Jeg antar at hun har vondt i halsen for det hjelper med is, men det leger vel de fleste vonter :P

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til at hun nå er kjempesjalu på lillebror, for hun er syk og vil sitte i fanget og ha pupp hun også. Jeg kjenner at det er uaktuelt. Dessuten vil jeg jo ikke at lillebror skal bli smittet. Når er hun jo helt oppi han hele tiden da, så det er vel kanskje ikke til å unngå.

Da den yngste storebroren min ble født, ble eldstemann veldig sjalu og skulle være baby han også. Det løste foreldrene mine med å gi han flaske med melk, og beskjed om at så små babyer ikke kan leke/spise godteri eller noe som helst annet enn melk. De måtte bare ligge helt rolig. Da ble det slutt på det ganske fort. :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da den yngste storebroren min ble født, ble eldstemann veldig sjalu og skulle være baby han også. Det løste foreldrene mine med å gi han flaske med melk, og beskjed om at så små babyer ikke kan leke/spise godteri eller noe som helst annet enn melk. De måtte bare ligge helt rolig. Da ble det slutt på det ganske fort. :lol: 

Det går bra til vanlig. Hun har spurt en gang og jeg lot henne få prøve. Det var så vidt hun var borti brystet og siden har jeg ikke hørt noe mer om det. Jeg tror egentlig hun bare vil ha meg for seg selv, spesielt nå som hun føler seg dårlig. 

Hadde hun forstått mer hadde nok ikke vært like vanskelig. Hun forstår sikkert mer enn jeg tror, og hun utrykker seg ikke godt nok for å få frem det hun ønsker å formidle. Litt frustrerende for begge parter det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...