Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Nå har vi fått tilbake barnehagebildene. De ble mye bedre enn i fjor! Selv om hun har på regnbukse og den minst fine genseren hun har :P Men det er sånn hun ser ut og de er tatt under lek så de er ikke så oppstilte.

Vi har også fått se bildene vi tok hos fotografen. Kjempefine bilder av både storesøster og lillebror hver for seg. De som er tatt av dem sammen ble ikke så veldig bra, men det visste jeg :P

Umulig å velge hvilke bilder vi skal ha!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

fordi jeg føler det er feil :P selvom det ikke er store forskjellen på å ha det i seng og i vogn så føler jeg folk rundt mener det er fyfy å spenne ungen fast i senga på natta.. Så det sitter litt inne i meg å gjøre det, selvom jeg nok tror det hadde hjulpet urokråka.. 

Men skal ta en tlf til ei barnelege og høre litt om tips og råd i morgen til både legging og soving på natta. 

men kjøp en slik sele som er enkel å ta av, så løsner du henne når hun har sovnet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg føler det er feil :P selvom det ikke er store forskjellen på å ha det i seng og i vogn så føler jeg folk rundt mener det er fyfy å spenne ungen fast i senga på natta.. Så det sitter litt inne i meg å gjøre det, selvom jeg nok tror det hadde hjulpet urokråka.. 

Men skal ta en tlf til ei barnelege og høre litt om tips og råd i morgen til både legging og soving på natta. 

Men det er jo ganske mange som har sånn sovepose som festes i senga om natta? Det er jo "allmennt godkjent" det, selv om jeg skjønner følelsen. Brukte det ikke selv, men vi endte jo med å ligge ved siden av senga til L å holde henne nede, det blir jo ikke så veldig annerledes enn en sele hvis du løsner selen når barnet sover. Bortsett fra at du er der da... I den perioden hvor vi gikk over fra vår seng/babyseng på vårt rom, til egen seng, kunne vi ligge ved siden av hennes seng 2-3 t hver kveld for å få henne til å sove. Da la vi inn en madrass. Ble mye "avslappning" på madrass i den perioden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd gjennomført, alt bra:) Og det blir en gutt! Så nå blir det en av hver og golden retriever? L hadde tenkt det skulle være en jente, så hun var nok litt skuffet først, men etter litt betenkningstid er det bare lillebror det snakkes om? Spennende tider!

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

men kjøp en slik sele som er enkel å ta av, så løsner du henne når hun har sovnet :) 

 

Men det er jo ganske mange som har sånn sovepose som festes i senga om natta? Det er jo "allmennt godkjent" det, selv om jeg skjønner følelsen. Brukte det ikke selv, men vi endte jo med å ligge ved siden av senga til L å holde henne nede, det blir jo ikke så veldig annerledes enn en sele hvis du løsner selen når barnet sover. Bortsett fra at du er der da... I den perioden hvor vi gikk over fra vår seng/babyseng på vårt rom, til egen seng, kunne vi ligge ved siden av hennes seng 2-3 t hver kveld for å få henne til å sove. Da la vi inn en madrass. Ble mye "avslappning" på madrass i den perioden...

stort sett går selve legginga egentlig bra, men så, så begynner moroa etter 1 times tid eller så. Da er det plutselig kaving, snurrig og reise seg... Også har vi det ofte gående i et par timer, så noen timer søvn også er det påan igjen... Og da hjelper det jo ikke å løsne en evt sele liksom når det er seg selv hun våkner av siden hun begynner å surre rundt i senga...

har ei venninne som vistnok har brukt pose og sele på guttungen sin og der er det som en drøm om natta... Frister litt å prøve men for nå er jeg virkelig sliten og egentlig ganske langt nede gitt.... Søvn som blir tulla med lenge er ikke bare bare...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

stort sett går selve legginga egentlig bra, men så, så begynner moroa etter 1 times tid eller så. Da er det plutselig kaving, snurrig og reise seg... Også har vi det ofte gående i et par timer, så noen timer søvn også er det påan igjen... Og da hjelper det jo ikke å løsne en evt sele liksom når det er seg selv hun våkner av siden hun begynner å surre rundt i senga...

har ei venninne som vistnok har brukt pose og sele på guttungen sin og der er det som en drøm om natta... Frister litt å prøve men for nå er jeg virkelig sliten og egentlig ganske langt nede gitt.... Søvn som blir tulla med lenge er ikke bare bare...

 

 

 

gi det en sjanse, og så er det jo bare å droppe det hvis det ikke funker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd gjennomført, alt bra:) Og det blir en gutt! Så nå blir det en av hver og golden retriever? L hadde tenkt det skulle være en jente, så hun var nok litt skuffet først, men etter litt betenkningstid er det bare lillebror det snakkes om? Spennende tider!

E nektet for at det var en lillebror i magen min. Hun ville at det skulle være en jente, og selv etter å ha sagt at det var gutt mange ganger fortalte hun alle at det var jente. Hvis jeg snakket med noen, og sa at det var gutt, så ropte hun at det var jente. De ansatte i bhg hadde også fått høre en god del ganger at hun skulle få en lillesøster :lol:  nå er det helt greit med en lillebror da. Hun lager armbånd til han og greier! :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gi det en sjanse, og så er det jo bare å droppe det hvis det ikke funker :) 

ja er det vi tenker nå, for ingen av oss har så innmari mye overskudd til det her mer nå... Barnebutikken i byen har 20% på alt så da kan vi kjøpe det da. 

Tenk å være så herlig og god og blid på dagen også det kaoset på kvelden og natta da, er jo virkelig natt og dag :p

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en grunn til at søvndeprivasjon brukes som torturmetode. Just saying... 

 

Min sover. :wub: Henta sliten snupp i barnehage i dag, så hun var forholdsvis enkel å få lagt i dag.  Nå forlanger hun teppe/dyne hver kveld da, tror hun har kjent litt på kalde føtter noen netter. Godt med teppe på tottotene, men teppe er vanskelig. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E nektet for at det var en lillebror i magen min. Hun ville at det skulle være en jente, og selv etter å ha sagt at det var gutt mange ganger fortalte hun alle at det var jente. Hvis jeg snakket med noen, og sa at det var gutt, så ropte hun at det var jente. De ansatte i bhg hadde også fått høre en god del ganger at hun skulle få en lillesøster :lol:  nå er det helt greit med en lillebror da. Hun lager armbånd til han og greier! :wub: 

Så fint å høre:) De første årene blir det nok ikke noen protester på å være med på "jenteting" heller, så da er hun nok fornøyd;p Hun er veldig opptatt av babyen i magen i barnehagen (kommer stadig andre barn bort og prater med meg om at mamman til L har baby i magen), men hjemme prater hun mest om det når vi "tar det opp". Er nok både litt rart å skulle dele oss med en annen, og litt stolthet som kommer mest ut i barnehagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det gjør noe at babyen drikker melk som er 39,5 grader :( Jeg har jojo-feber og lufter og kler på meg om hverandre. Kan ikke huske at mine foreldre noen gang var syke. Man føler seg som en dårlig forelder når man er helt ute av form!

Sitter og funderer på en fin måte å fortelle min mor at hun ikke skal lage julekalender til babyen. Vi har for mange ting i denne leiligheten og jeg skjønner ikke hva han skal med en julekalender. Storesøster synes sikkert det er stas, men det er bortkastet tid og energi og penger å lage en til lillebror. Mamma lager til mine to tantebarn også, så hun vil sikkert ikke gjøre forskjell på dem. Jeg vil jo ikke virke utakknemlig heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at pakkekalender er kjøpepress satt i system. Kan med fordel droppes til de skjønner mer av det.

Hmm ja er jo noe med det. Men samtidig er det jo veldig koselig da? Hun skjønner jo ikke så mye av det nå da. Her er det ikke rom i økonomien til noen store greier uansett, så må bli billige småting som hun kan ha litt glede av. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten fortelle at lillemor har vært på sin første "ordentlige" ridetur i dag :D Gikk fra å sitte krampeaktig og tviholde på armen min, til å sitte naturlig og avslappet selv opp bratt bakke. :D Ble jo ikke så skrekkelig lang tur, to tre km totalt, maks. Men med ponnis som må trenes forsiktig opp og 2åring som ikke er trygg, så legger vi jo ikke akkurat ut på langtur. Men hun kosa seg og ponnien kosa seg. :D Gikk alene, så ble naturlig nok ikke noe bilder.  Må kanskje investere i en ponnipute etterhvert. :D

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten fortelle at lillemor har vært på sin første "ordentlige" ridetur i dag :D Gikk fra å sitte krampeaktig og tviholde på armen min, til å sitte naturlig og avslappet selv opp bratt bakke. :D Ble jo ikke så skrekkelig lang tur, to tre km totalt, maks. Men med ponnis som må trenes forsiktig opp og 2åring som ikke er trygg, så legger vi jo ikke akkurat ut på langtur. Men hun kosa seg og ponnien kosa seg. :D Gikk alene, så ble naturlig nok ikke noe bilder.  Må kanskje investere i en ponnipute etterhvert. :D

 

Åh, heldige! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten fortelle at lillemor har vært på sin første "ordentlige" ridetur i dag :D Gikk fra å sitte krampeaktig og tviholde på armen min, til å sitte naturlig og avslappet selv opp bratt bakke. :D Ble jo ikke så skrekkelig lang tur, to tre km totalt, maks. Men med ponnis som må trenes forsiktig opp og 2åring som ikke er trygg, så legger vi jo ikke akkurat ut på langtur. Men hun kosa seg og ponnien kosa seg. :D Gikk alene, så ble naturlig nok ikke noe bilder.  Må kanskje investere i en ponnipute etterhvert. :D

 

Åååh, jeg er så misunnelig:) Alle barn burde hatt en ponny;p

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt enig :wub: lov å komme på besøk og låne ponnilusa altså! 

Prøver stadig å få L til å ville prøve å ri litt, men hun vil gjerne ri på "de små hestene", og de må tydeligvis være veldig små... (Hun har sett seg ut shetlandsponnystr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg 5 minutter å legge lillefrøkna idag (lillesøster på 3 år), noe jeg er veldig fornøyd med :) Hun er så herlig, og morsomt å se en "kopi" av seg selv ❤️

du kan få komme og legge mi :D  Bonden har brukt en time nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få komme og legge mi :D  Bonden har brukt en time nå. 

Brukte bare samme triks som jeg ville sovnet av heheh :P "Når trollmor har lagt sine 11 små troll.." og "Bæ Bæ lille lam" om og om igjen til hu sovnet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...