Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Raksha
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Min mening er at pakkekalender er kjøpepress satt i system. Kan med fordel droppes til de skjønner mer av det.

Hmm ja er jo noe med det. Men samtidig er det jo veldig koselig da? Hun skjønner jo ikke så mye av det nå da. Her er det ikke rom i økonomien til noen store greier uansett, så må bli billige småting som hun kan ha litt glede av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten fortelle at lillemor har vært på sin første "ordentlige" ridetur i dag :D Gikk fra å sitte krampeaktig og tviholde på armen min, til å sitte naturlig og avslappet selv opp bratt bakke. :D Ble jo ikke så skrekkelig lang tur, to tre km totalt, maks. Men med ponnis som må trenes forsiktig opp og 2åring som ikke er trygg, så legger vi jo ikke akkurat ut på langtur. Men hun kosa seg og ponnien kosa seg. :D Gikk alene, så ble naturlig nok ikke noe bilder.  Må kanskje investere i en ponnipute etterhvert. :D

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten fortelle at lillemor har vært på sin første "ordentlige" ridetur i dag :D Gikk fra å sitte krampeaktig og tviholde på armen min, til å sitte naturlig og avslappet selv opp bratt bakke. :D Ble jo ikke så skrekkelig lang tur, to tre km totalt, maks. Men med ponnis som må trenes forsiktig opp og 2åring som ikke er trygg, så legger vi jo ikke akkurat ut på langtur. Men hun kosa seg og ponnien kosa seg. :D Gikk alene, så ble naturlig nok ikke noe bilder.  Må kanskje investere i en ponnipute etterhvert. :D

Åh, heldige! :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg er så misunnelig:) Alle barn burde hatt en ponny;p

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig :wub: lov å komme på besøk og låne ponnilusa altså! 

Prøver stadig å få L til å ville prøve å ri litt, men hun vil gjerne ri på "de små hestene", og de må tydeligvis være veldig små... (Hun har sett seg ut shetlandsponnystr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg 5 minutter å legge lillefrøkna idag (lillesøster på 3 år), noe jeg er veldig fornøyd med :) Hun er så herlig, og morsomt å se en "kopi" av seg selv ❤️

du kan få komme og legge mi :D  Bonden har brukt en time nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få komme og legge mi :D  Bonden har brukt en time nå. 

Brukte bare samme triks som jeg ville sovnet av heheh :P "Når trollmor har lagt sine 11 små troll.." og "Bæ Bæ lille lam" om og om igjen til hu sovnet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bare samme triks som jeg ville sovnet av heheh :P "Når trollmor har lagt sine 11 små troll.." og "Bæ Bæ lille lam" om og om igjen til hu sovnet ❤️

Herlig :D Her får man da ønsker på sang, og hun sovner ikke av det, såvidt jeg vet, jeg har vel gitt opp først. :lol:  Godt når det går så knirkefritt. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært her på kjempelenge, og plutselig var hele forumet forandret! :o Gratulerer med graviditet og gutt i magen @Marianne ! Her har jeg virkelig ikke fulgt med! ;)

Her går ting veldig bra for tiden. Mari fylte ett år på torsdag hun, og imorgen er det tid for fest :D
Hun sover 12 timer i strekk hver eneste natt, og det har hun gjort siden hun var seks og en halv måned. I tillegg sover hun to dupper på dagtid. De pleide å være på en time hver, men etter at det ble kaldere i været og vinterposen kom på plass i vogna igjen, så sover hun gjerne to timer per dupp istedet :D  Jeg klager ikke for å si det sånnn! Hun sier mamma, pappa, nam-nam og hermer etter masse lyder. Også går hun, men hun reiser seg ikke fra midt på gulvet enda. Det kommer nok snart. Hun har ikke begynt i barnehagen enda, men skal begynne i desember.

Mari ett år:
12072543_10156230857730145_6853577764667

(Hmm.. Jeg hadde egentlig tenkt å legge til flere bilder, fra flickr, men det fikk jeg ikke til lengre.. Hvordan gjør jeg det nå?)

Endret av Irenen
  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært her på kjempelenge, og plutselig var hele forumet forandret! :o Gratulerer med graviditet og gutt i magen @Marianne ! Her har jeg virkelig ikke fulgt med! ;)

Her går ting veldig bra for tiden. Mari fylte ett år på torsdag hun, og imorgen er det tid for fest :D
Hun sover 12 timer i strekk hver eneste natt, og det har hun gjort siden hun var seks og en halv måned. I tillegg sover hun to dupper på dagtid. De pleide å være på en time hver, men etter at det ble kaldere i været og vinterposen kom på plass i vogna igjen, så sover hun gjerne to timer per dupp istedet :D  Jeg klager ikke for å si det sånnn! Hun sier mamma, pappa, nam-nam og hermer etter masse lyder. Også går hun, men hun reiser seg ikke fra midt på gulvet enda. Det kommer nok snart. Hun har ikke begynt i barnehagen enda, men skal begynne i desember.

Mari ett år:
12072543_10156230857730145_6853577764667

(Hmm.. Jeg hadde egentlig tenkt å legge til flere bilder, fra flickr, men det fikk jeg ikke til lengre.. Hvordan gjør jeg det nå?)

kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har barn som sover så mye :P 

men godt når det er så greit da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt med en så og si sammenhengende natt med søvn! :ahappy: falt til ro med engang og sov så og si hele natten i posen sin og selene, ikke noen protester. Måtte sette inn smokken et par ganger, var 2 ganger vi var på vei til å gi hun melk men innen den var ferdig lagd hadde hun sovnet av seg selv igjen :) tror det her var det hun trengte jeg :ahappy:

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha : datteren din er så heldig! 

Jeg synes livet med en "stor gutt" er deilig kjenner jeg.  Han tar sin del av husarbeidet som en selvfølge stort sett,  han har ansvaret for mating av hunder etc,  han er stor nok til å forstå at det hjelper ikke at du er sliten- hundene MÅ få tur.  Vi kan lett droppe barne-tv og sette på feks Truls - oppdrag Norge i stedenfor. Deilig! 

Det er i det hele tatt mye mindre jobb på mange måter og mindre hensyn å ta. Til gjengjeld er han jo enda bedre på å argumentere for sine meninger om ting og krever mer og mer å bli hørt. Som om han ikke var tydelig nok der fra før :aww:

Han er søt når han lager regler da. Nå har han feks fått gjennomslag for at bikkjene ikke skal få ha tyggeben i senga siden Nico alltid gjemmer de under han når han sover. Den var helt grei.

At Nico skal bades annenhver dag og Toddy 1 gang i uka ble avslått :lol: Den kom bare fordi han synes det er gøy når bikkjer spinner rundt våte, men han dro hygienekortet med stor overbevisning gitt. " Nei vel,  da får jeg bare sove med møkkete hunder og bli kjempesyk da.  Greit for meg. Men da må du  være hjemme og pleie meg, bare så du vet det!" :lol:  Jeg foreslo at bikkjene kunne sove i stua, men da var jeg bare slem. .. 

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva har møtt tre av sine største helter i dag, nemlig Ted, Elfie og Apa fra vennebyen. Herlighet så stas og du verden så frempå hun var. Alle fikk gooood kos og hun var helt i lykkerus. Morsomt! 

12118765_10153634288952225_9146602421891

Også måtte jeg mimre litt, to år siden og sååå søt liten dukke:

1374101_10151891877472225_1980470321_n.j

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere hatt i pakkene der? 

Kjenner oppfinnsomheten min trenger et spark. :lol: 

Vurderer pakkekalender her og. Men ser for meg at det blir krise når den morgenen kommer da det ikke er mer pakkekalender :aww: Lurer på om det kanskje er bedre å vente til de skjønner greia! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer pakkekalender her og. Men ser for meg at det blir krise når den morgenen kommer da det ikke er mer pakkekalender :aww: Lurer på om det kanskje er bedre å vente til de skjønner greia! :lol: 

Ja er noe der og... Hmm. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider