Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Hun havner rundt på magen av og til, og da våkner hun og er sinna. Ikke snu deg på magen om du ikke vil sove sånn :lol:

Kanskje hun må sove i sånn ullpysj med føtter? Så hun holder varmen selvom hun inke har dyne på.

Hihi godt de ved hva de vil :lol:

Ja lurer på det, eller ullstrømpebukse med ullbody eller dress. Se litt når det blir kaldere. Tulleunge. I senga vår er det aldri problem med dyne, kun i hennes egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Hihi godt de ved hva de vil :lol:

Ja lurer på det, eller ullstrømpebukse med ullbody eller dress. Se litt når det blir kaldere. Tulleunge. I senga vår er det aldri problem med dyne, kun i hennes egen.

Hun håper vel at siden hun ikke har dyne i sin seng kan hun klmme over i deres seng da :lol:

Apropo å vite hva man vil, når hun ikke helt vet hva hun skal gjøre eller hva hun vil leke med/ ta tak i driver hun å roterer rundt seg selv på gulvet helt til hun plutselig finner ut av det å setter av sted :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isa har rom med dør inn fra stua. Hun leker sjelden inne på rommet sitt med drar alt ut i stua. Skjønner henne godt, det er mye mer sosialt å være der folk er. Nå er hun jo fortsatt liten, regner med at det går over når hun blir litt eldre.

 

Vi har lekekjøkken og lite bord med stoler i stua, men prøver å rydde alt annet tilbake på rommet om kvelden.

Nettopp det tenker jeg og, og det er jo veldig forståelig.

Litt av grunnen til at jeg sliter med lekekasser er også fordi jeg vil ha dem innunder TV-benken og siden jeg vil ha hjul er det litt vanskelig å finne riktig høyde.

Her pleier jeg bare å vente til lillegutt har sovne før han får teppet over seg. Da går det greit,at men ikke før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei som var veeeeldig klar for barnehage i dag. Kjedelig med syk mor og far. :lol: Bonden kom inn og vekket henne, snakket forsiktig og strøk henne på ryggen, hun våknet satte seg opp, titta seg rundt, så pappaen og krabbet opp i fanget hans og pekte "Der! Badet! Stå opp!" :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dødsenkelt med bare én unge :lol: Sendte bare den ene i barnehagen i dag, den andre var ikke i form.Bare det å gå i butikken med én er jo så enkelt at det er en ren fryd :lol:

Nå synes jeg du er teit! For jeg synes det kan være skikkelig slitsomt innimellom med 1 unge i butikken, selv om som oftest går bra :lol: :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leker i stua. Rydder dem i kasser og setter inntil veggen om kvelden om det er tid og ork. Soverommet er i 2. Etasje og knøttlite.

Vi har et lite problem om kvelden da, hun nekter å ha dyne eller teppe over seg når hun skal sove. :/ får lirket på når hun har sovna somregel men hun rekker å bli litt kald.

A sover naken og stort sett uten dyne.

Det har han gjort "hele" livet, uansett årstid.

Presser jeg på han klær får han dårlig søvnkvalitet og svetter mye.

Enkelte barn blir veldig varme når de sover og jeg trøster meg med at han våkner hvis han blir for kald :)

Jeg synes ofte han er kald å ta på, men for han er det akkurat passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på "Kom deg ut- dagen" i Drammen i går, og det var så stas! Det er så fint at L har blitt så stor nå at hun kan være med på det meste av det som skjer på sånne arrangementer, går selv og generelt er litt mer selvstendig. Gikk over 1,5 km inn og over 1,5 km ut, i tillegg til 1 km ca. med natursti, og var kjempeflink (bare bittelitt sutring underveis). Vanligvis er det sutring før vi er ute av bilen, men det var jo kjempestas å gå i skogen når den er full av barn og hunder og hester :) Vi kom hjem med sliten og sosialisert valp, og to slitne og sosialiserte foreldre, alle sovnet unntatt L som satt seg ned for å se på film med sovende mamma i sofaen ved siden av seg. Tror vi må begynne å kikke på hva Barnas turlag kan tilby her i Drammen, for det var noe som slo an både for den ene og den andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A sover naken og stort sett uten dyne.

Det har han gjort "hele" livet, uansett årstid.

Presser jeg på han klær får han dårlig søvnkvalitet og svetter mye.

Enkelte barn blir veldig varme når de sover og jeg trøster meg med at han våkner hvis han blir for kald :)

Jeg synes ofte han er kald å ta på, men for han er det akkurat passe.

Ah ja, hun blir fort varm hun her og. Men våkner innimellom fordi hun er kald (tror jeg da). Nå hente vi henne inn når vi legger oss fordi jeg har stort behov for "sammenhengende" søvn pga sykdom. Så da henter vi henne uansett inn og under dyna før hun blir for kald. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på første time på treningssenteret. Det var gøy :D Var litt skeptisk til hvordan dette skulle gå da jeg kjørte avgårde med trøtt og hylskrikende baby i baksetet :| , men innen vi kom fram hadde han fått sovet litt og var blid igjen. Han lå på matta og smilte og lekte med (les: fektet etter) lånt babygym mens jeg trente og svettet verre. Ikke vant til sånt jeg :icon_redface: Så satte han inn sjarmoffensiv mot damen ved siden av så hun ble helt betatt :ahappy: Han syns også det var moro når vi brukte babyene som vekter i treningsøvelsene.

Virker som senteret har et kjempebra opplegg så nå blir det nok jevnlig trening på oss framover :) Meldte oss på kurs i babymassasje og, skal bli interessant.

Edit: kommer til å bli så støl i morgen..!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det hørtes bra ut Krelise! Har tenkt å sjekke ut noe sånt her også, bare ikke kommet helt igang enda. Tenkte å dra med meg barselgruppa også :) Da er nesten alt materiale til lekekasser kjøpt inn, mangler bare kryssfiner som skal bli kassene og maling, samt bestemt meg 100% for farge og hvordan løsning jeg vil ha til håndtak. Noen forslag til sistnevnte? Utifra hva som er sikkert og barnevennlig så han etterhvert kan dra frem kassene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det hørtes bra ut Krelise!Har tenkt å sjekke ut noe sånt her også, bare ikke kommet helt igang enda. Tenkte å dra med meg barselgruppa også :)Da er nesten alt materiale til lekekasser kjøpt inn, mangler bare kryssfiner som skal bli kassene og maling, samt bestemt meg 100% for farge og hvordan løsning jeg vil ha til håndtak.Noen forslag til sistnevnte? Utifra hva som er sikkert og barnevennlig så han etterhvert kan dra frem kassene selv.

Kan du ikke bare skjære håndtak i selve kassen da?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja, hun blir fort varm hun her og. Men våkner innimellom fordi hun er kald (tror jeg da). Nå hente vi henne inn når vi legger oss fordi jeg har stort behov for "sammenhengende" søvn pga sykdom. Så da henter vi henne uansett inn og under dyna før hun blir for kald. :)

Jeg har det jo enkelt der siden vi samsvar fortsatt. Blir han kald kryper han under dyna mi og varmet seg på meg :P

Jeg registrerer knapt kalde barneføtter lengre *herdet*

2 dager til han drar med pappaen til Paris.

Jeg er i ferd med å få panikk.

Jeg ser for meg alt fra terroraksjoner til at den vimsete faren mister han på Eurodisney . Som A ikke vil på forøvrig . Sære ungen.

For å være en svært avslappet mor på mange områder er jeg åpenbart rimelig hysterisk på andre.

Og så er det alltid mye skumlere å ikke ha han i nærheten.

*puste med magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på første time på treningssenteret. Det var gøy :D Var litt skeptisk til hvordan dette skulle gå da jeg kjørte avgårde med trøtt og hylskrikende baby i baksetet :| , men innen vi kom fram hadde han fått sovet litt og var blid igjen. Han lå på matta og smilte og lekte med (les: fektet etter) lånt babygym mens jeg trente og svettet verre. Ikke vant til sånt jeg :icon_redface: Så satte han inn sjarmoffensiv mot damen ved siden av så hun ble helt betatt :ahappy: Han syns også det var moro når vi brukte babyene som vekter i treningsøvelsene.

Virker som senteret har et kjempebra opplegg så nå blir det nok jevnlig trening på oss framover :) Meldte oss på kurs i babymassasje og, skal bli interessant.

Edit: kommer til å bli så støl i morgen..!

Var det sånn mor og barn time?

Det skal vi på i morgen, gleder meg til å få trent igjen, og litt spent på om jeg blir løpendes å fange inn baby som kryper overalt hele tiden i morgen når vi muligens gjør øvelser hvor babyen ikke er så med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første mor & barn time unnagjort. Kjempe deilig å komme i gang med trening, og kos å ha med frøkna (selvom jeg x antall ganger måtte hente henne tilbake fra her og der på gulvet :lol: kr og andre mammaer og barn :)

Blir fast innslag på tirsdagene det her :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første mor & barn time unnagjort. Kjempe deilig å komme i gang med trening, og kos å ha med frøkna (selvom jeg x antall ganger måtte hente henne tilbake fra her og der på gulvet :lol: kr og andre mammaer og barn :)

Blir fast innslag på tirsdagene det her :ahappy:

Det er så herlig å ta med ungene og trene litt :ahappy:

Meldte oss på til "Mamma og mini" til påske, og da de ti ukene (trening mandag og onsdag) var over meldte vi oss på runde to som startet nå i august :ahappy:

Kun seks plasser, så vi er en tett og trivelig gruppe, med verdens herligste trener :ahappy:

Alt fra hard styrketrening, cardio, pilates og yoga :D For første gang i mitt liv har jeg fått god kjernemuskulatur, jeg har faktisk (litt) kroppskontroll nå :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så herlig å ta med ungene og trene litt :ahappy:

Meldte oss på til "Mamma og mini" til påske, og da de ti ukene (trening mandag og onsdag) var over meldte vi oss på runde to som startet nå i august :ahappy:

Kun seks plasser, så vi er en tett og trivelig gruppe, med verdens herligste trener :ahappy:

Alt fra hard styrketrening, cardio, pilates og yoga :D For første gang i mitt liv har jeg fått god kjernemuskulatur, jeg har faktisk (litt) kroppskontroll nå :innocent:

Ja var veldig moro :D selvom noen av øvelsene var litt knotete å få til med frøken vil ikke ligge/sitte i ro bare krype rundt :P

Haha, jeg eide ikke balanse i dag :lol: blir nok bra å få trent opp både det ene og det andre :lol:

Vi har bare styrketrening vi da, men hun som trener oss har diverse andre ting også, som yoga og pilates. Men når skal jeg trene styrke to kvelder i uka også, så får bli med de 3 treningene tenker jeg... Selvom youga og pilates kunne vært kjekt for å bli ordebtlig godt kjent med kjernemuskulaturen slm jeg ikle har noe forhold til i det hele tatt :P

@SiriEveline , jeg følte neg utilpass første gangene vi var på babysang, da var frøkna rundt 3 mnd og vi fikk ikke noe særlig ut av det, men fra hun var 5-6 mnd har hun tydelig storkost seg og jeg har også følt meg mer tilpass da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...