Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015

Recommended Posts

Skrevet

@raksha vi fikk medisner for hosting. Var en slags astma medisin som var flytende. Vi trengte den litt på natta en periode for hun hostet så mye at hun våknet. Det var også litt sånn dyp hosting som rallet langt nede i lungene. Hun klarte ikke å hose opp slimet selv. Medisinen hun fikk fungerte veldig godt og hun hostet ingen ting etter at hun begynte med den :)

Veldig kjedelig om hun har vannkopper når farfar ikke har hatt det. Men på et eller annet tidspunkt kommer hun jo mest sannsynlig til å få det uansett :hmm:

@SiriEveline så fin gutt :)

• Like 1
  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Skrevet

Foruten at vannet skal ha litt temperatur var det genialt. Og uansett kjekt å som backup i fall man har glemt å hente vann og sånn.

Vi har stort sett brukt våtservietter vi, av nettopp den grunnen at vi ikke hadde plass til noen stelleplass på badet. Nå er planen å ha stelleplass både på vaskemaskin på badet (når vi får kjøpt vaskemaskin), også har vi et stellebord på soverommet vårt. Der kommer vi sikkert til å ha våtservietter liggende. Poenget mitt er at våtservietter er jo bare romtempererte de også, som vannet på flasken vil være også :)
Skrevet

Hvilket stellebord har dere @SiriEveline ? På det ene vi har kan vi hektr på kroker og kurver, så på det kan man ha sånn "bolle" til å henge på fra Ikea.

Nede har vi stellematta på vaskemskinen :)

Husker ikke helt merke, men fra ikea ihvertfall. Og kom til å tenke på de bollene selv :) så skal se litt på det.

Vi har stort sett brukt våtservietter vi, av nettopp den grunnen at vi ikke hadde plass til noen stelleplass på badet. Nå er planen å ha stelleplass både på vaskemaskin på badet (når vi får kjøpt vaskemaskin), også har vi et stellebord på soverommet vårt. Der kommer vi sikkert til å ha våtservietter liggende. Poenget mitt er at våtservietter er jo bare romtempererte de også, som vannet på flasken vil være også :)

Det har du helt rett i. Vi tester sprayflaske :)

Skrevet

Husker ikke helt merke, men fra ikea ihvertfall. Og kom til å tenke på de bollene selv :) så skal se litt på det.

Det har du helt rett i. Vi tester sprayflaske :)

Fant dem ikke på nett, men vi kjøpte sånne som Ikea hadde den gangen vi kjøpte stellebordet, som vi bare hekter på kanten. Nå står stellebordet vårt på badet, men det var likevel greit med bollen syntes jeg. Fylte den når vi gikk inn på badet for å skifte, gjorde alt stellet på stellebordet (som ikke står slik at man når vasken uten å gå fra det), og tømte bollen når vi gikk ut igjen. Da kunne vi bruke sånne engangs-papirservietter til å vaske med, det foretrakk jeg foran våtserviettene :)

Så fint bilde du fikk til forresten, vårt nyfødt-shoot av H er bare tragikomisk :lol: Kan være smart å vente til han sover, det er visst det babyfotografene gjør :)

• Like 1
Skrevet

@SiriEveline : Jeg har sånne boller på kanten. Tre stykker. Har brukt dem til kluter, bleier og skift og ikke vann, da. Men det går jo an. Men en bæsjerompe vil du nok gjerne vaske under springen og når man skifter tissebleier, vasker man da ikke så voldsomt :)

Skrevet

Foruten at vannet skal ha litt temperatur var det genialt. Og uansett kjekt å som backup i fall man har glemt å hente vann og sånn.

Ikke noe problem å ha lunkent vann i flasken :) finnes både flasker i keramikk og tykkere plast.
  • Like 1
Skrevet

@raksha vi fikk medisner for hosting. Var en slags astma medisin som var flytende. Vi trengte den litt på natta en periode for hun hostet så mye at hun våknet. Det var også litt sånn dyp hosting som rallet langt nede i lungene. Hun klarte ikke å hose opp slimet selv. Medisinen hun fikk fungerte veldig godt og hun hostet ingen ting etter at hun begynte med den :)

Veldig kjedelig om hun har vannkopper når farfar ikke har hatt det. Men på et eller annet tidspunkt kommer hun jo mest sannsynlig til å få det uansett :hmm:

@SiriEveline så fin gutt :)

Får ta en telefon til legen på mandag tenker jeg.

Ang. vannkopper så ja, jeg er veldig redd for at hun skal smitte svigerfar. Han har jo hatt unger som har hatt det uten å få det, så kan jo håpe han er imun på et eller annet vis, for å få vannkopper i en alder av 77år er ikke spesielt heldig. :\ Men hun kan uansett vente til etter vi er ferdig med flytting. :o

Blir ikke helt klok på det, hun klør bak øret og i øyenbrynet, men jeg er full av fugleloppestikk, så kan godt hende hun har noen slike også og det er de som klør. Uansett bestilt hvitvask så vi har det i hus.

Skrevet

@SiriEveline : Jeg har sånne boller på kanten. Tre stykker.  Har brukt dem til kluter, bleier og skift og ikke vann, da. Men det går jo an. Men en bæsjerompe vil du nok gjerne vaske under springen og når man skifter tissebleier, vasker man da ikke så voldsomt :)

Vasker nok ikke alle bæsjerumpene under springen. Da måtte jeg uansett gått på kjøkkenet eller inn i dusjen.

Men skal sjekke ut de bollene.

I mellomtiden tror jeg vannflaske er genialt og tester med en vanlig sprayflaske. Da er det jo bare å spraye våtservietten, og man kan ha noen dråper olje i vannet :)

Skrevet

Da tror jeg vi konkluderer med 4. barnesykdom. Enda ikke blitt blemmer og det burde det jo blitt til nå om det var vannkopper? ,

Skrevet

Theodor har hatt den fjerde barnesykdommen.

Så ut som rødflammete, prikkete utslett på han:

IMG_1106_zps88qs8fqx.jpg

Hvor lenge varte utslettet?

Fikk ikke til bilde som viser bra på Lillemor, men er rett og slett prikker. Ikke så ulikt det der.

Skrevet

Prikkeguri:

16724646723_92584b51ef_c.jpg

Ikke så lett å få bilder, men masse små prikker over hele magen, sidene, underlivet, hals og nakke, litt i ansiktet men ikke så mye der

Skrevet

Flotters! Takk :) Om jeg skjønner det riktig det jeg leser på nett så kan hun dra ibarnehage når formen tilsier det, uavhengig av utslettet. Hun har litt feber i dag, så regner med hun blir hjemme en dag eller to til uka, just in case.

Skrevet

@SiriEveline: Jeg ville ikke basert meg på våtservietter, det er tross alt kjemikalier. Rent vann pluss en ren såpe er bedre, for eksempel en ringblomstsåpe. (Men nå er jeg kanskje i overkant skeptisk til alle unaturlige stoffer da). Jeg hadde stellebord på barnerommet da Sara var baby. Brukte en vaskebalje, og hadde en mugge som jeg hentet vann i. Både balje og mugge var rosa med blomster på, må jeg tilstå. :P

• Like 1
Skrevet

@SiriEveline: Jeg ville ikke basert meg på våtservietter, det er tross alt kjemikalier. Rent vann pluss en ren såpe er bedre, for eksempel en ringblomstsåpe. (Men nå er jeg kanskje i overkant skeptisk til alle unaturlige stoffer da). Jeg hadde stellebord på barnerommet da Sara var baby. Brukte en vaskebalje, og hadde en mugge som jeg hentet vann i. Både balje og mugge var rosa med blomster på, må jeg tilstå.  :P

Tror du har misforstått, tørre engangsservietter er uten såpe ;)

Og btw så fungerer sprayflaske supert. Siden det er 25 grader inne på stellerommet holder også vannet den temperaturen og blir ikke for kaldt for lillegutt.

Også lurer jeg på om vi har hatt økedøgn allerede idag. Føler jeg har ammet hver time i ettermiddag :P

• Like 2
Skrevet

Tror du har misforstått, tørre engangsservietter er uten såpe ;)

Og btw så fungerer sprayflaske supert. Siden det er 25 grader inne på stellerommet holder også vannet den temperaturen og blir ikke for kaldt for lillegutt.

Også lurer jeg på om vi har hatt økedøgn allerede idag. Føler jeg har ammet hver time i ettermiddag :P

Aha, så for meg sånne babyvåtservietter jeg. :)

• Like 1
Skrevet

Før M begynte å sove på eget rom så hadde vi stellebordet på soverommet hennes (som ligger vegg til vegg med badet). Brukte bolle som vi skiftet vann på ved hvert bleieskift. Hadde også et par dråper babyolje i. Jeg synes det var ganske styrete, spesielt før jeg tørte å bære M med bare en arm. Er litt trangt på badet nå med stellebordet der, men det er veldig godt å ha vasken tilgjengelig. Hadde vi fortsatt brukt bolle nå ville hun uansett grabbet tak i den og slengt den avgårde :P

---

M har forresten vært på sin første hundeutstilling idag, men hun er litt for ung for barn og hund enda :D

• Like 3
Skrevet

---

M har forresten vært på sin første hundeutstilling idag, men hun er litt for ung for barn og hund enda :D

Fikk hilst på deg men ikke henne. Blir litt flying når man er arrangør

Barn og hund ruler vi neste år :P

Kristine var også med noen timer i dag, før hun og sambo reiste hjem

Skrevet

Fikk hilst på deg men ikke henne. Blir litt flying når man er arrangør

Barn og hund ruler vi neste år :P

Kristine var også med noen timer i dag, før hun og sambo reiste hjem

Vi dro rett etter at vi var ferdig i ringen, for samboeren tenkte ikke på å kle seg ordentlig for å være utendørs en hel dag, så han frøs så fælt.

Dommeren holdt tilbake CK idag fordi Nora ikke var helt i utstillingskondisjon, og det stemmer veldig godt, for hun er litt god og rund :P Hun er glad i mat, og det har ikke blitt så altfor mye mosjon på henne i det siste dessverre.

Neste år er jentene klare ja! :D