Lillekrapyl Skrevet 3. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Juni 2015 Dette har sikkert vært oppe tusen ganger, men da har jeg ikke fulgt med.. Hva er best å merke klærne med? Vi bruker strykefrie merkelapper. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 3. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Juni 2015 I dag fikk bestevenninna mi endelig frøkna sin på utsiden av magen. Skal bli så koselig å dele resten av permisjonen sammen med de og vi har bestemt at de også skal bli bestiser 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 3. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Juni 2015 I dag fikk bestevenninna mi endelig frøkna sin på utsiden av magen. Skal bli så koselig å dele resten av permisjonen sammen med de og vi har bestemt at de også skal bli bestiser Åå så koselig å kunne dele med noen så nære! Har en god venninne som fikk bebis uken etter meg, men med meg her i Røyken og hun i Bergen blir det kun chatting her og der... Håper dog jeg kan få noe slikt ut av barseltreffene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 3. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 3. Juni 2015 Jeg har bestemt meg for å trappe sakte ned amminga.. M har ikke den planen.. I dag prøvde jeg å gi henne flaske istedenfor puppen da vi skulle sove dupp.. Den gleden varte i 15 sekunder kanskje.. Så prøvde jeg å bære, synge osv.. Til slutt var vi så trøtte og slitne begge to at jeg gav opp, gav henne pupp og sovnet I natt har jeg en ny ide. Nemlig å ha på meg samboers t-skjorte for å "hindre" mammalukt.. Jeg har mine tvil at noe så enkelt funker på lille virvelvind, men jeg skal ha for optimismen synes jeg Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Må fortelle... Guttene fikk sine første skrubbsår i dag. De løp, og datt. På samme sted, og fikk skrubbsår på samme kne... De har lært mange nye ord i det siste, og de kan nøyaktig de samme ordene. Ingen kan flere ord enn den andre. 9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Åå så koselig å kunne dele med noen så nære! Har en god venninne som fikk bebis uken etter meg, men med meg her i Røyken og hun i Bergen blir det kun chatting her og der... Håper dog jeg kan få noe slikt ut av barseltreffene Tror det blir veldig koselig vi har alltid sagt at vi må gå gravide samtidig og at vi måtte få samme kjønn, så litt komisk at det faktisk ble sånn Ja, blir vel litt langt den avstanden der. Håper det blir noe ut av barselgruppa di I barselgruppa her er det folk fra alle 3 små bygdene i kommunen, vi er totalt 6 stykker men jeg er mest sammen med de 2 fra samme bygd som meg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Jeg har bestemt meg for å trappe sakte ned amminga.. M har ikke den planen.. I dag prøvde jeg å gi henne flaske istedenfor puppen da vi skulle sove dupp.. Den gleden varte i 15 sekunder kanskje.. Så prøvde jeg å bære, synge osv.. Til slutt var vi så trøtte og slitne begge to at jeg gav opp, gav henne pupp og sovnet I natt har jeg en ny ide. Nemlig å ha på meg samboers t-skjorte for å "hindre" mammalukt.. Jeg har mine tvil at noe så enkelt funker på lille virvelvind, men jeg skal ha for optimismen synes jeg Sent from my iPhone using Tapatalk Har sett at flere lar mannen gi flaske på natta når det er nattavenning, og etterhvert vann isteden for melk. Akkurat det kjenner jeg er litt greit å slippe å måtte styre med senere, hun har jo både avvent seg med pupp og nattmat selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Herregud, har så lyst på den nye stokkevognen.. Stokke Trailz Må bli gravid først da, haha, men den er så stilig Noen med erfaring? Hvilken vogn har dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Herregud, har så lyst på den nye stokkevognen.. Stokke Trailz Må bli gravid først da, haha, men den er så stilig Noen med erfaring? Hvilken vogn har dere? Ikke erfaringer med den, men ved første øyekast ser den ut som en typisk byvogn i mine øyne. Så om vi skulle hatt den måtte vi uansett hatt en ekstra vogn som kommer frem på grove grusveier og slikt Vi har en Emmaljunga citty cross med lufthjul. Veldig fornøyd med den, god demping og god å trille overalt. Har også en liten Quinny som vi kan klikke bilstolen på, kosta 1.500,- og funker inne på kjøpesenter om vi skal en kjapptur innom der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bostie Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Jeg har også en City Cross, men har kjøpt en Mountain Buggy til nestemann. Har også en Babyjogger City Mini som var god å bruke til eldste frem til 1,5 år. Nå er hun for tung (2 år) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Har sett at flere lar mannen gi flaske på natta når det er nattavenning, og etterhvert vann isteden for melk. Akkurat det kjenner jeg er litt greit å slippe å måtte styre med senere, hun har jo både avvent seg med pupp og nattmat selv Det var det som var planen vår å gjøre, men det er nok ingen mulighet for enda.. Hun vil rett og slett ikke roe seg for tiden hos pappan.. Han skulle legge henne på tirsdagen mens jeg var på hundetrening og havnet over 2 timer på overtid fordi hun ikke ville roe seg.. Så der har man igjen for å ha en mann som har jobbet mye og jeg har tatt alle leggingene og "nattskiftene" selv.. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 4. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Det var det som var planen vår å gjøre, men det er nok ingen mulighet for enda.. Hun vil rett og slett ikke roe seg for tiden hos pappan.. Han skulle legge henne på tirsdagen mens jeg var på hundetrening og havnet over 2 timer på overtid fordi hun ikke ville roe seg.. Så der har man igjen for å ha en mann som har jobbet mye og jeg har tatt alle leggingene og "nattskiftene" selv.. Sent from my iPhone using Tapatalk Usj Jeg hadde jo 99% av legging og nattevåkninger frem til nå for et par uker siden, da overtok han legging, da løsnet det heldigvis i kombinasjon med at hun har blitt mer moden og klar over hva soving faktisk er, og at hun er så utslitt på kveldene at vi har dårlig samvittighet... Nå har jeg overtatt leggingen igjen, han har omtrent 13 timer for lite i døgnet så forvente at han er inne kl 8 om kvelden går ikke. Men det funker når jeg og legger nå! Neste prosjekt er å stoppe natteoppvåkninger, i det siste har hun våknet kl 3. Det er litt ugunstig tidspunkt. Før har det bare vært å ta henne opp i senga vår så har både hun og vi sovet godt videre, men nå er det ingen av oss som får sove, hun sparker og klorer og bruker laaaaaaaaaaang tid på å sovne skikkelig, setter seg opp, sutrer, reiser seg opp, legger seg ned og i det heletatt. Så natt til i går bestemte jeg meg for at nå var det slutt, tok 30 min med vekslende hysterisk gråt og apatisk "bare stå i senga og se fullstendig lost ut" før jeg fikk lagt henne ned og roet henne nok til at hun sovnet. Synes ikke det er så ille. Visste at hun var veldig trøtt da, så det var en reell sjanse for at hun kom til å klare å sovne igjen. I natt våknet hun riktignok kl 3, men var bare å legge henne ned, litt protester var det jo, men hun sovnet innen 5 min. Hååååper vi får det til å vare. Pga omstendigheter så har hun fremdeles ikke fått eget rom Men kanskje det er greit å få bort oppvåkningen om natta før hun flytter ut av soverommet vårt. Blir mindre gåing for meg i det minste Jeg øyner faktisk håp om å få sove sammenhengende en natt igjen snart, er bare 22 mnd siden sist 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Føler meg heldig med lite nattproblemer, men det dukker nok opp en periode etterhvert.Men vil tro det er lettere å våkne opp noen ganger om natten for amming når man allikevel i permisjon.Idag var faktisk første økten på 5t og neste 3t og siste 2t, og det er ganske greit med søvn for meg (snek meg attpåtil med på 2 t til med ham inntil meg). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martine Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Foreløpig har vi motsatt problem her, han sover MYE Han må vekkes hver 3. time for å spise, men om natten blir det ofte litt lengre fordi jeg forsover meg. Ikke mye over altså, men må ha på en ekstra vekkerklokke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Her er det tenner på gang ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Bare for å gjøre ting enda værre her i huset, så har alle rutinene våre kollapset igjen etter jeg drog på hundetrening på tirsdagen og hun ikke la seg til riktig tid.. Så det har endt med at jeg får henne ikke til å sove i dag Ting var så enkelt da hun var baby Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Da har jeg bestilt meg babynest. Så nå er det vel ikke noe mer vi må ha i hus. Da gjenstår det bare å finne ut hvor vi skal ha klærne til babyen. Vi har for mye ting evt et rom for lite 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Herregud, har så lyst på den nye stokkevognen.. Stokke Trailz Må bli gravid først da, haha, men den er så stilig Noen med erfaring? Hvilken vogn har dere? Stokke-vognen er rålekker! Kjenner ikke til den utover det dessverre. Vi har hatt tfk og vært strålende fornøyd med den. ELSKER håndbrems. Om noen trenger vogn må de forøvrig rope ut, for nå selges den da jeg har kjøpt meg babyjogger City elite, da den er litt mindre og mer praktisk når Tuva er to år. Den er også fantastisk, spesielt sammenleggingen. Det må du Google 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorBilly Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Stokke-vognen er rålekker! Kjenner ikke til den utover det dessverre. Vi har hatt tfk og vært strålende fornøyd med den. ELSKER håndbrems. Om noen trenger vogn må de forøvrig rope ut, for nå selges den da jeg har kjøpt meg babyjogger City elite, da den er litt mindre og mer praktisk når Tuva er to år. Den er også fantastisk, spesielt sammenleggingen. Det må du Google Vi har også city elite. Den er helt fantastisk, både å trille og å pakke i bagasjen ved siden av hundeburet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Om vi skal ha en ny og nettere hovedvogn etterhvert lurer jeg litt på den nye Babyzen yoyo vognen, den blir jo mikroskopisk samnenslått ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Om vi skal ha en ny og nettere hovedvogn etterhvert lurer jeg litt på den nye Babyzen yoyo vognen, den blir jo mikroskopisk samnenslått ?? De dekkene så jo skrekkelige ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 De dekkene så jo skrekkelige ut Blir mer bytrille i såfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Må fortelle... Guttene fikk sine første skrubbsår i dag. De løp, og datt. På samme sted, og fikk skrubbsår på samme kne... De har lært mange nye ord i det siste, og de kan nøyaktig de samme ordene. Ingen kan flere ord enn den andre. Det der er faktisk ganske sprøtt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wednesday Skrevet 4. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Det der er faktisk ganske sprøtt! Ja De er egentlig veldig forskjellige typer. Men utviklingen har vært så jevn at det er skummelt Kom et nytt ord i dag også. Samme ordet på begge. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 4. Juni 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2015 Grøss og gru, hatt vår første skikkelig nestenulykke. Satt på stellematta som er drøy meter over gulvet og lente seg ut for å se etter noe på gulvet og tipper og holdt på å stupe hodet først i gulvet. Jeg hadde en hånd på henne og fikk grabbet tak i pysjen og et bein og halt henne opp. Helt sjelven enda jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts