Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffordshire Bull terrier valp


Kristin_nord
 Share

Recommended Posts

Jeg henter i januar en liten staffebebis. En liten hannhund klump. Men jeg har verdens dårligste fantasi når det gjelder navn.

Har hittil en tanke, mikke. Men jeg vil gjerne ha forslag. Det kan ikke være menneske navn eller ett standard hundenavn som man finner overalt. Han er fra ett h kull så navn på H hadde vært ett pluss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og velkommen til sonen, og gratulerer med en liten valpis! :)

Jeg er ikke så god på navneforslag, men here it goes.
Nilus
Linus
Lotto
Frost
Fres
Boo
Fluffy
Pondus
Strider
Lego
Caro
Kahn
Happy
Sveisan
Kito
Frikk
Toro
Taco
Tito
Marvel
Marbles
Kermit
Drops
Heike
Heffalompen :lol:
Heros
Hades
Hamlet
Hamon
Hannibal
Hari
Hawa
Hit
Her
Hei
Hobbit
Hagl

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...