Gå til innhold
Hundesonen.no

Fordommer mot hundefolk


charlotte
 Share

Recommended Posts

Særdeles dårlig smak i web-design med tilhørende berner-gifer og glitretekster, gjerne åttitalls-schlagere i .midi-format, selvsagt med autoplay (eller, det gjelder forsåvidt de fleste oppdrettere). Alle holder automatisk vaffelen sin over hodet.

Ja, hva ER dette?! Tenker da ikke spesifikt på bernerfolk. Jeg har i perioder sett mye på hjemmesider til oppdrettere av både hunder og katter, det inkluderer mange ulike raser. Og flertallet ser ut til å være stuck i 90-tallet når det gjelder webdesign, med hund/katt som ser ned i en vannpytt med speilbilde, glitter og blinkende tekst. Helt utrolig!

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kan jo bare ta alt med en gang kan vi ikke det? Utstillingsfolk Sære, uføretrygdede kvinnfolk som er bitre på menn fordi de endte opp alene, uten å ha selvinnsikt nok til å innse at man er et mis

Jeg har forskjellige grader av fordommer mot de fleste som er i overkant opptatt av et eller annet innen hund jeg Har vi ikke alle fordommer mot andre? Oppdrettere = stort sett uføre. De kan ikke

Kursplageren: Er kun opptatt av seg og sin egen bikkje - og sin egen stemme, og kan ikke navnet på de andre i gruppa etter ei uke på kurs - og aner ikke hvilke hunder de andre på gruppa har. Benytter

Ja, hva ER dette?! Tenker da ikke spesifikt på bernerfolk. Jeg har i perioder sett mye på hjemmesider til oppdrettere av både hunder og katter, det inkluderer mange ulike raser. Og flertallet ser ut til å være stuck i 90-tallet når det gjelder webdesign, med hund/katt som ser ned i en vannpytt med speilbilde, glitter og blinkende tekst. Helt utrolig!

Hahaha! :lol: Holder på å kikke litt på oppdrettere nå, og mange av hjemmesidene bare blinker mot deg når du åpner de.

Masse gifs og glitter og rett og slett ikke pent.

Var liksom sånne hjemmesider jeg laget da jeg var 12 og laget min første piczo side :P.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, helt ærlig, det handler mye om hvor mye man selv engasjerer seg. Jeg har "off" perioder, som jeg er i nå hvor jeg stort sett bare leser, og jeg har "on" perioder hvor jeg er mye mer aktiv. Jeg merker stor forskjell på hvor "inkludert" jeg blir, i hvertfall.

Nei vil ikke si det. Om jeg sitter her hele dagen, så er jeg ikke noe mer inkludert av den grunn. Men personlig bryr jeg meg ikke så hardt, jeg har andre ting å bruke tiden min på enn sonen. Men jeg reagerer fordi jeg ser føer opplever/føler det samme som meg.

Hmmmm, nope, jeg har ikke blitt noe mer eller mindre inkludert i julehistorier eller julekalendre om jeg har vært aktiv eller uaktiv (: Så der er nok noe annet bak det.

Da er vi to ... :hug:

Men det er en annen diskusjon da. Og som jeg skrev, det er en fordom jeg har mot hundesonen. Det betyr ikke at det faktisk er slik, det kan være tilfeldig også.

En annen fordom:

Schæfereiere!:

Mener selvsagt at avlen er helt på trynet, selvom de kjøper rasen selv og støtter oppunder duste avl. Schæfer utstilling mener de er bare tull, men de stiller ut selv. Dems egen schæfer har selvsagt ingen sykdommer og har ihvertfall ikke banan rygg og kubein både foran å bak, neida. Det er det alle andre scæfere som har. Og dessuten er det ingen schæfere som ser sånn ut egentlig, de blir bare stilt opp sånn. :ustol:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vil ikke si det. Om jeg sitter her hele dagen, så er jeg ikke noe mer inkludert av den grunn. Men personlig bryr jeg meg ikke så hardt, jeg har andre ting å bruke tiden min på enn sonen. Men jeg reagerer fordi jeg ser føer opplever/føler det samme som meg.

Da er vi to ... :hug:

Men det er en annen diskusjon da. Og som jeg skrev, det er en fordom jeg har mot hundesonen. Det betyr ikke at det faktisk er slik, det kan være tilfeldig også.

Jeg skal ikke dra dette noe lenger jeg heller, men jeg tenker "Og så?" :D Hvor viktig er det egentlig? Det er, som Kanger skrev i en annen tråd, kun ord som blir skrevet på et nettsted. :ahappy:

*) skal folk slutte å henge sammen på utstilling, bikkjetrening, turer dersom man er på sonen? Skal man for all del skjule det på sonen?

*) skal folk slutte å like hverandres skriblerier og synspunkter på sonen? Må man kompensere med å like alle andre og alle deres innlegg for ikke å støte noen?

*) dersom man kjenner noen på "utsiden av sonen," skal man ikke kommentere eller like vedkommendes innlegg på sonen for at andre ikke skal føle seg utenfor?

*) hva legger man egentlig i det med å være/føle seg inkludert eller ikke?

*) hva er egentlig poenget med å dra fram om man blir inkludert eller ikke inkludert?

*) og det med klikker og det at man blir nevnt/ikke nevnt i julefortelling (julefortellingen du, av alle steder, julefortellingen liksom :D )? Hva så om man blir nevnt/ikke nevnt der.

Kort sagt - hva er egentlig poenget og hva ønsker man å oppnå når man drar fram dette med sonens "innbyggere," klikker, inkludert osv?

Og det kan man sikkert ta i en annen tråd for ikke å spolere denne herlige, humoristiske tråden. :wub:

Ferdig. :lol::lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt det som skrives her. Det handler ikke om at man bryr seg så veldig, eller ligger hjemme og gråter fordi man ikke fikk en kommentar eller ikke er med i en julefortelling. (Julefortellingen er ikke viktig, det var nevnt som et eksempel da det ble spurt om klikker).

Det ligger ikke så veldig mye verdi i det, det er bare en konstatering av slik det er. Det er helt naturlig at de som kjenner hverandre best kommenterer hverandre mer og skravler godt sammen. Og slik er det i de fleste, om ikke alle, store forum. Man skal ikke slutte å gjøre det. Det kan bare være et tankekors.

Men ja, kan gjerne flytte dette over i en annen tråd siden det er veldig off-topic.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt det som skrives her. Det handler ikke om at man bryr seg så veldig, eller ligger hjemme og gråter fordi man ikke fikk en kommentar eller ikke er med i en julefortelling. (Julefortellingen er ikke viktig, det var nevnt som et eksempel da det ble spurt om klikker).

Det ligger ikke så veldig mye verdi i det, det er bare en konstatering av slik det er. Det er helt naturlig at de som kjenner hverandre best kommenterer hverandre mer og skravler godt sammen. Og slik er det i de fleste, om ikke alle, store forum. Man skal ikke slutte å gjøre det. Det kan bare være et tankekors.

Men ja, kan gjerne flytte dette over i en annen tråd siden det er veldig off-topic.

Helt enig der.

Naturlig blir det slik for de som har vært her lengre enn andre, men generellt på de fleste forum så er det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med folk med blandingshunder?

Hunden deres er verdens fineste, og selvfølgelig mye sunnere enn hvilken som helst renrasa hund - noe de gladelig forteller på en mindre fin måte. Gjør heller ikke så mye at bc-elghund-lab-blandingen deres virrer rundt, gjeter i det ene øyeblikket og jakter i det neste og generelt er helt forvirra over hvordan han skal reagere - han er jo veeerdens fineste. Så betaler man gladelig 16000,- for en shnoodlenoodledoodle, som viser seg å ikke være allergivennelig som annonsen lovte - sånn i tillegg til gull og grønne skoger selvfølgelig. Kona er jo allergisk så da blir det omplassering.

Og ja - selvsagt må bikkja få lov til å få valper dere, det er en hunderett, så det så.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffe-eiere: Unge mannfolk i tyveårene eller tykke damer i alle aldere. Skjønner ikke hvorfor hannstaffen plutselig vil drepe nabobikkja ved toårsalderen, de har jo lekt så bra før! Halsbåndene skal helst være så breie at hunden ikke får snudd hodet. Eiere er pratsomme, veldig pratsomme. Stort sett de som kjøper nissekostyme til hunden sin, med unntak av minatyrhundeiere.
Schæfer-eiere: Mann i 50årene, eller kvinner i 40årene som egentlig ikke klarer å holde igjen hunden. Det er OK å trekke i båndet uavhenig av eier, og det er ingenting galt med deres schæfer, bare alle andres. Det at bikkja klør seg til blods har ingenting med allergi å gjøre, de er bare litt sensitive.

Doodle-eiere: Mor i huset har overtalt far til å endelig få et firbeint familiemedlem, nemmelig en røytfri, allergifri og perfekt valp! Når valpen blir voksen er det far som overtar hele bikkja, mor er drittlei bikkja som har energien til en kongepuddel og vekta til en labrador og som drar hu over ende når den vil leke med naboens Rottweiler.. Bikkja blir skamklipt hos frisør en gang i mnd da de har gitt opp pelsen. Barna er redd dyret som bare hopper og trekker i båndet. Ender ofte opp med å stå i hagen 12 timer i døgnet og bjeffe på alt som beveger på seg. Ofte første og siste hund i huset.

Miniatyr-eiere: Skal hele tiden overbevise andre om at hunden behandles som en hund, til tross for at den titt og ofte sees på armen til eier og får lov til å ville spise opp alle hunder den ser. Går gjerne mye løs, med null kontroll, fordi den er jo så liten og søt, og gjør ingen skade. Eier bytter gjerne fòr hver mnd, fordi den er så kresen og nekter å spise frokost en gang i uka. Har tungt for å forstå at en grisehale om dagen faktisk kan gjøre hunden mett, og at den derfor ikke alltid er sulten. Ofte småtykke hunder. Kjøper ALLTID et juleskjerf, nissekostyme eller lignende rundt jul.

Rottweiler eiere: Jo større hund, jo bedre! Det er helt vanlig å gjerne slenge på 10-15 kilo når du spør hva bikkja veier. Den er heller ikke tykk, den har bare muskler! Påpeker gjerne tre-fire ganger i løpet av en samtale at vedkommende har Rottweiler.

Dogo Canario-eiere: DC er den nye Rottweileren. Har stort sett ikke peiling på hva de har kjøpt, og får seg en stor overraskelse etterhvert når bikkja blir eldre.

Border Collie-eiere: De som bruker hunden bruker den mye. Bare BC som fungerer, alle andre raser er ubrukelige til alt. Har gjerne en maskott-hund i tillegg, type papillon eller dvergpuddel. De som ikke bruker hunden, mener at BC bare ER sånn. Det er ikke eiers feil at hunden er fullstendig understimulert av turer i nabolaget. Den får jo leke med ball hele dagen og det bør da holde.

Schnauzer-eiere: De prater. HELE TIDEN! Gjerne om biologiske bæsjeposer og V&H i barten.

Husky-eiere: 80% har valgt bikkja pga utseendet, ikke pga bruksegenskapene. Ofte labber den rundt i byen og er med på cafè og ligger ved eiers bein mens h*n tar seg en røyk med en venn. Får ofte kun får være med til skogen når eier skal ha fotoshoot med den nye speilrefleksen sin. Photoshopper alltid øynene mer blå/brune/gule for å få mest mulig kul hund. Legger ut bilder i alle mulige facebook-grupper.

Dobermann-eiere: Prøver gjerne alle hundesporter som finnes innen bikkja er to år, før de ender opp med utstilling som alle andre.

Blandingshund-eiere: Er mye bedre enn de som kjøper rasehund, for de bryr seg jo ikke om en stamtavle og utseende! Blandingshunder er mye bedre på alle mulige måter, og de er friskere, raskere og smartere enn alle andre til sammen. I halvparten av tilfellene husker ikke eieren hva bikkja er blanding av.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hva med folk med blandingshunder?

Er mye bedre enn alle andre fordi deres hund er helt frisk og ikke har noen arvelige sykdommer, sånn som alle rasehunder har. Blandingshunder har også mye bedre gemytt. Det er de som er fremtiden. Snart vil alle andre også skjønne at hundene selv bør få velge hvem de skal ha barn med. For da blir de så mye friskere. Alle hunder bør få ha ett kull. Bare de er snille. 3 år senere kjøper de seg en rasehund og kan ikke huske noe av at de har sakt at blandinger er friskere :o Denne nye hunden kjøpes inn for å brukes til utstilling og avl eller hevde seg i hundesport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke har blitt inkludert i julehistorien, det trenger jo ikke handle om noen sammensvergelse eller noen hemmelig klikk? Det er bare 7.desember, det er mange kapitler igjen!

Evnt. er det vel illuminati som står bak.

Jeg skal ikke dra dette noe lenger jeg heller, men jeg tenker "Og så?" :D Hvor viktig er det egentlig? Det er, som Kanger skrev i en annen tråd, kun ord som blir skrevet på et nettsted. :ahappy:

Julehistorie sakene var kun et eksempel, siden det ble forespurt etter både det og liste med navn.

Det er akkurat slik det er ; ''også?''. I don't care, jeg har et rikere liv en hundesonen liksom. Men det er trist at fler føler litt på dette med 'klan' eller ikke bli inkludert. Folk som har tråd om hunden sin de holder aktiv, men ingen kommentere noe særlig. Så har man tråden til en 'gammel traver' som aldri oppdateres, men som det blir kommentert i regelmessig. Slik er det bare. Og det skaper fordommer. Om noen spør meg om sonen er et bra forum, så sier jeg ja, men ikke regn med å føle deg så inkludert i samfunnet som er der inne.

Jeg forstår godt det som skrives her. Det handler ikke om at man bryr seg så veldig, eller ligger hjemme og gråter fordi man ikke fikk en kommentar eller ikke er med i en julefortelling. (Julefortellingen er ikke viktig, det var nevnt som et eksempel da det ble spurt om klikker).

Det ligger ikke så veldig mye verdi i det, det er bare en konstatering av slik det er. Det er helt naturlig at de som kjenner hverandre best kommenterer hverandre mer og skravler godt sammen. Og slik er det i de fleste, om ikke alle, store forum. Man skal ikke slutte å gjøre det. Det kan bare være et tankekors.

Men ja, kan gjerne flytte dette over i en annen tråd siden det er veldig off-topic.

Yess, veldig enig med deg. Veldig godt poeng :ahappy::ahappy: .

Kanskje vi kan få en egen tråd?

Fordom:

Folk som ikke stiller ut:

Utstilling er tull, og dyreplageri. De eier ofte uregistrerte hunder, hunder med utstillings feil eller blandingshunder. Alle utstillings hunder blir vasket ihjel, formklippet og fønet. De bruker hår voks, spray og blir tegnet på med tusj. Og selvsagt blir de offer for plastisk kirurgi om de har utstillings feil. Ikke nok med et så blir ikke utstillings hunder brukt til noe, og de går aldri tur, og eier ikke bruks egenskaper. Også har de heller ikke hjerne eller mentalitet. Og alle utstillings hunder blir selvsagt avlet på!

Det er ikke koselig å være på utstilling, fordi det er bare tull, dyrplageri og kaos . Deltagere som har sex med dommerene, derfor vinner hunden. Nei, best med ureg, blanding eller underbitt.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mye artig lesning! :lol:

Ingen som har noen fordommer mot myndefolk altså? :P

Joda! :P Gamle damer(evt veldig store damer) i alt for små drakter som mener hunden elsker å bli vist frem på utstilling... Det gjelder vel først og fremst afghansk mynde da ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fordom:

Schæfereiere!:

Mener selvsagt at avlen er helt på trynet, selvom de kjøper rasen selv og støtter oppunder duste avl. Schæfer utstilling mener de er bare tull, men de stiller ut selv. Dems egen schæfer har selvsagt ingen sykdommer og har ihvertfall ikke banan rygg og kubein både foran å bak, neida. Det er det alle andre scæfere som har. Og dessuten er det ingen schæfere som ser sånn ut egentlig, de blir bare stilt opp sånn. :ustol:

Jammen, vi snakker fordommer her i tråden. Det der er jo en sannhet :P (så skal det sies at jeg har den siste show)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommene mine:

Jeg blir særdeles overrasket når...

- folk har kontroll på hundene sine

- har litt peiling om hva de snakker om

- ikke menneskeliggjør hunden sin

- valgt rase med litt fornuft

- plukker opp bæsjen

- vedkommende har kjøpt seg schäfer eller rottis og ikke er slask..

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommene mine:Jeg blir særdeles overrasket når...- folk har kontroll på hundene sine- har litt peiling om hva de snakker om- ikke menneskeliggjør hunden sin- valgt rase med litt fornuft - plukker opp bæsjen- vedkommende har kjøpt seg schäfer eller rottis og ikke er slask..Sent from my iPhone using Tapatalk

-Når man møter en DC eier som ikke er tilnærmet hjernedød :P

-Når man møter langhårs dachser og dverger som ikke holder kaklekonsert samtidig som de prøver å bite...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en jeg helt hadde glemt inntil jeg møtte på en ute på tur nå nettopp!

Hundefolk med FLEXILINE!

-Det kom en liten hvit fluffball gående rundt hjørnet jeg skulle til å runde med mine to. Cue meg som må rygge inn mellom noen biler mens jeg venter på at personen i andre enden av den hinsides lange lina skal snuske seg rundt hjørnet å få kontroll på Fluffy som prøver veldig hardt å bli lunsj.

Alle som bruker slike er amøber (bortsett fra meg når jeg bruker det, jeg er ikke amøbe).

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP instruktører.

Enten unge jenter eller folk i 40 åra. Ungjentene er gjerne super blide med rosa treningsvest og mye sminke. De har selvsagt en border collie, pyrre eller aussie. Denne har rosa halsbånd. De er alltid glade, og det gjør ingenting om man gjør feil. Ofte surrer de med klikker, og alt kan klikkes både ut og inn, selvom de ikke har klikker utdannelse. Samtidig er det greit å ta kjefte på huden om den er ulydig.

Instruktørene i 40 åra er ofte små sure, og veldig glad i å kritisere alt de finner av feil på kursdeltakere eller trenings deltakere. Enten er alt fører sin feil, ellers så duger ikke bikkja. Alt som ser ut som bordere skal være superraske og intense. De bør komme seg opp til elite før de er 2 år. Alle andre raser er ubrukelig. Også røyker de. MYE!. Dems egen hund er selvsagt super lydige, og de blir grise sure om ikke bikkja presterer når de skal demonstrere en øvelse. Da må alle deltakerene piskes rundt i evig lange lineføringer og fri ved fot.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...