Gå til innhold
Hundesonen.no

Blåser og dobbelt bilbur selges! (ev. yaris felger)

Recommended Posts

Skrevet

AEOLUS Stainless Steel blåser selges. Husker ikke ny pris, har hatt den i 4 år og den er meget pent brukt og ser omtrent helt ny ut. Godt trykk, og det følger med ulike munnstykker. Kan velge mellom kald og varm luft. Blåsehastigheten velges med den gule skruknappen du ser på bildet.. Selges kun fordi jeg ikke har bruk for den lenger.

Kr. 700,-

391338835_342.jpg

Selger også Kela dobbeltbur som er brukt i en Berlingo Multispace til kelpie og kooiker, og to kelpier før det igjen. Den ene siden er litt større og mer firkantet enn den andre som er litt smalere.
Mål og bilde kommer senere i dag.

Trebunn som har vært dekket av underlag hele tiden og er like helt. Selve buret er godt brukt, men er like helt. Skilleveggen av tre ble spist opp av en valp, så den må erstattes om man vil ha vegg der. Kan enten bestilles hos Kela eller kjøpes på Maxbo etc.
Kan få med stativ til å sette det på om ønskelig, slik at det kommer opp i høyden.

Selges kr. 1000,-

Har også Yaris Verso felger brukt til en 2004 modell som selges for 300kr om noen skulle trenge det.
Nærmere info kan gis ved interesse.

SEND PM! :)

Skrevet

Vil gjerne ha blåseren

Goldenen er gjørmete og våt hver eneste tur, må alltid skylles etter tur.

Den er god! :) Skal den sendes eller har du noen i Oslo-området som kan plukke den opp for deg? Ser du bor et lite stykke unna ;)

Skrevet

Vil gjerne se bilde av kelabur :)

Jeg feilet skikkelig med bilde, for det var mørkt da jeg kom hjem fra jobb, og så har jeg ingen utelys her som gjør at jeg får fram buret på bildet i mørten. Men, jeg er kanskje hjemme litt før fra jobb i morgen, i værste fall får jeg tatt bilde i dagslys på lørdag :P

Buret er for bredt til at jeg får det inn døra til huset her, så det funker ikke å ta bilde inne heller. Buret står i bilen.

Det ser ca sånn ut bare at den høyre delen er litt større enn den venstre. Dørene og treplatene er helt like.

6609497_fullsize.jpg

Skrevet

Kjøper felgene hvis yarisen følger med :P

:lol: du er søt da.

Buret går inn i en touran om det er til noe nyttig mål for noen :P for jeg har hatt det bak i min i tillegg til mitt eget bur :P

• Like 1
Skrevet

Jeg har en Berlingo nemlig, men det er bakseter i, da blir det kanskje litt trangt? Dobbeltbur blir muligens litt overkill uansett da.. Men hadde vært kjekt med litt bedre plass enn han har i variocagen, får ikke utnytta at det kan trekkes ut i lengden, så vurderer å skaffe et bur der bredden er lengden, liksom. Haha, kjempebra forklart!

Skrevet

Jeg har en Berlingo nemlig, men det er bakseter i, da blir det kanskje litt trangt? Dobbeltbur blir muligens litt overkill uansett da.. Men hadde vært kjekt med litt bedre plass enn han har i variocagen, får ikke utnytta at det kan trekkes ut i lengden, så vurderer å skaffe et bur der bredden er lengden, liksom. Haha, kjempebra forklart!

Jeg har dobbeltbur baki berlingo multispace 5 seter, så det er fullt mulig om du ikke har behov for mye plass ved siden av buret :)

Skrevet

Jeg bor i Arendal, er det mulig å sende, eller blir det så dyrt at det ikke lønner seg?

Sjekker i morgen jeg :)

Skrevet

Jeg har dobbeltbur baki berlingo multispace 5 seter, så det er fullt mulig om du ikke har behov for mye plass ved siden av buret :)

Jeg tror du har helt rett i at det går, for jeg har buret helt ytterst mot bakluka og da ser det ut som at det er akkurat plass til å få satt inn setene som følger med bilen nemlig. Sender deg PM i morgen bie! :)

Guest Belgerpia
Skrevet

Åååå om den blåseren ikke har et hjem så har jeg en puddel som ønsker seg en sånn til jul.

Skrevet

mål på buret? :-)

Redigerkngsknappen er ikke synlig for meg her på tlf så da skriver jeg målene her så lenge.

H: 60cm

L: 1m

B: 80cm

Stativet har samme mål, men høyden er 35,5cm.

Skrevet

Redigerknappen min fungerer ikke, så oppdaterer her:

Blåser solgt, bur selges til 850kr dersom det kan hentes før torsdag :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...