Gå til innhold
Hundesonen.no

Mattilsynet kommer med enda flere krav til hunde- og katteeiere...


Enirtak
 Share

Recommended Posts

MEN altså, jeg må innrømme at jeg følte meg litt truffet av den atrikkelen altså :icon_redface:

Bikkja har faktisk egen konto der jeg setter inn 500kr i mnd (til vet.besøk og uforutsette utgifter, men allikevel :P ), det er selvsagt at han får litt ekstra oppmerksomhet på bursdagen sin, han er stort sett alltid inkludert i aktivitetene vi gjør utenom skole og jobb og vi pusser tenna og koser i senga om kvelden.

Så jeg kan sitte her og le av artikkelen, men jeg er jaggu ikke så langt unna :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...og at prisen på gaver ikke overskrider 150 kroner. "

Lo godt av den. :lol: Godt det kommer inn i regelverket da det er en evig diskusjon når det gjelder barnebursdager.

Siden konfirmasjoner skal avholdes når hunden/katten er 14 hunde-/katteår, skal bursdagsfeiring holdes hver gang hunden/katten fyller hunde-/katteår?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...og at prisen på gaver ikke overskrider 150 kroner. "

Lo godt av den. :lol: Godt det kommer inn i regelverket da det er en evig diskusjon når det gjelder barnebursdager.

Siden konfirmasjoner skal avholdes når hunden/katten er 14 hunde-/katteår, skal bursdagsfeiring holdes hver gang hunden/katten fyller hunde-/katteår?

Må være hver gang de fyller hunde/katteår. Har man ikke råd til sånt har man bare seg selv å takke som ikke tenkte på dette før man fikk seg dyr :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN altså, jeg må innrømme at jeg følte meg litt truffet av den atrikkelen altså :icon_redface:

Bikkja har faktisk egen konto der jeg setter inn 500kr i mnd (til vet.besøk og uforutsette utgifter, men allikevel :P ), det er selvsagt at han får litt ekstra oppmerksomhet på bursdagen sin, han er stort sett alltid inkludert i aktivitetene vi gjør utenom skole og jobb og vi pusser tenna og koser i senga om kvelden.

Så jeg kan sitte her og le av artikkelen, men jeg er jaggu ikke så langt unna :teehe:

Jeg satt igjen med samme tanke og følelse som deg. :aww:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet er sikkert innmari interessert i å filme et menneske som bader.... hvis du ikke er glamourmodell eller lignende da. :rolleyes:

Det står i punkt 6 i lenken

"6. Ingen kan fotografere eller filme en katt og en hund, og deretter publisere dette på sosiale medier i jakt på likes og delinger, uten dyrets klare samtykke. Brudd på dette straffes ved at et kamerateam fra Mattilsynet vil følge husdyreeieren i hverdagen, og jevnlig legge ut bilder og filmsnutter av at eieren snubler, bader, blir skremt eller høres ut som om eieren bjeffer eller mjauer"

:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår pleier å få ekstra oppmerksomhet på bursdager, men konfurmasjon?

Og jeg mener ikke å være dum eller noe nå.. men er det vanlig å pusse tennene på en stor hund? Har hørt at noen gjør det på små selskapshunder, men.. Jeg synes det høres litt rart ut. Selvfølgelig følger vi opp tannhygienen til hunden, men nattafortelling og tannpuss?.... :blink::huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår pleier å få ekstra oppmerksomhet på bursdager, men konfurmasjon?

Og jeg mener ikke å være dum eller noe nå.. men er det vanlig å pusse tennene på en stor hund? Har hørt at noen gjør det på små selskapshunder, men.. Jeg synes det høres litt rart ut. Selvfølgelig følger vi opp tannhygienen til hunden, men nattafortelling og tannpuss?... :blink::huh:

Beklager om det er noe ironi i innlegget ditt jeg ikke forstår, men artikkelen som beskriver nattafortelling osv. er en humorartikkel og ikke seriøs :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener ikke å være dum eller noe nå.. men er det vanlig å pusse tennene på en stor hund? Har hørt at noen gjør det på små selskapshunder, men.. Jeg synes det høres litt rart ut. Selvfølgelig følger vi opp tannhygienen til hunden, men nattafortelling og tannpuss?...  :blink:  :huh:

Hvis bikkja har genetisk anlegg for masse tannstein er tannpuss lurt, uansett størrelse. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe rarere på store hunder?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag hvert hundeår? Hjelpe meg! Jeg har jo 6 hunder! Det blir 42 bursdager pr år det :-o

Ingen av de er konfirmert eller gift heller, betyr det at valpene deres er for bastarder å regne? (siden ordet jo er brukt om barn født utenfor ekteskap).

Tror du det blir godtatt om jeg gir de en heidundrane julefeiring som erstatning for tapte bursdager, konfirmasjoner og bryllup?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, kanskje frøken vofs også skal få advendskalender i år! Så kan vi spise godbitene våre samtidig, hver morgen!

Det hørtes egentlig litt koselig ut... :heart:

:icon_redface::lol:

De har adventskalender for hunder (og katter) på dyrebutikken faktisk.. om noen år selges det sikkert frolic kalender på rema ved siden av sjokoladekalenderen for barn (i alle aldre) :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...