Gå til innhold
Hundesonen.no

Å stille i Sverige


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg skal på MyDog i januar.

Jeg håper at Amigo er NUCH når jeg skal melde på. Jeg trodde han dermed skulle i Champion klassen men ei venninne påstår at det er kun for svenske Champions? Og brått ble jeg litt usikker.

Har de samme regler som oss? Tenker litt på at vi er i gruppe 7 og brukskrav for cert. Her i Norge deles certet ut i beste hannhund klasse. Er certet jeg jakter på så om de kun deler ut certet i brukshundklassen er det jo fint å melde på der :P

Og helt OT: har Danmark hvilende cert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere

WCC er bestilt og mottatt.

Og da melder jeg på i champion (om han blir det før jeg må melde på vel og merke, en vet jo aldri :P)

Er i Sverige jeg skal stille, men bare lurte på det med Danmark for noen andre. Kunne jo like gjerne spørre om det når jeg først var i gang :P

Hvilende cert er at certet er på vent til man oppfyller alle krav.

Eks at man i Norge har to cert og mangler det siste for å bli NUCH. Om man er i Sverige og får cert så blir man ikke svensk champion før du har fått det siste norske certet og blitt norsk champion.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere

WCC er bestilt og mottatt.

Og da melder jeg på i champion (om han blir det før jeg må melde på vel og merke, en vet jo aldri :P)

Er i Sverige jeg skal stille, men bare lurte på det med Danmark for noen andre. Kunne jo like gjerne spørre om det når jeg først var i gang :P

Hvilende cert er at certet er på vent til man oppfyller alle krav.

Eks at man i Norge har to cert og mangler det siste for å bli NUCH. Om man er i Sverige og får cert så blir man ikke svensk champion før du har fått det siste norske certet og blitt norsk champion.

Det var det jeg trodde, tusen takk! :)

Og masse lykke til på utsilling :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Gammel tråd dette, men gjelder det fortsatt at de har hvilende cert i Sverige? 

Hvis man har har en norsk hund som ikke har noen cert enda men vil stille ut og Sverige og kanskje får et cert der. Vil hunden da bli Svensk UCH den dagen den evt blir Norsk UCH? 

Eller er det ingen vits å stiller i Sverige før hunden er norsk utstillingschampion? (Så fremt man ikke får 3 cert i Sverige da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lailakatrin skrev:

Gammel tråd dette, men gjelder det fortsatt at de har hvilende cert i Sverige? 

Hvis man har har en norsk hund som ikke har noen cert enda men vil stille ut og Sverige og kanskje får et cert der. Vil hunden da bli Svensk UCH den dagen den evt blir Norsk UCH? 

Eller er det ingen vits å stiller i Sverige før hunden er norsk utstillingschampion? (Så fremt man ikke får 3 cert i Sverige da).

I sverige er det brukskrav for championat, så før du har det i orden er det ikke så mye vits :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Perfect Image skrev:

I sverige er det brukskrav for championat, så før du har det i orden er det ikke så mye vits :)

Ja, er klar over det.

Er vel enten godkjent mentaltest eller opprykk til høyere klasse spor eller bruks?

Men lurte på om hvilende cert gjelder fortsatt? Hvis hunden har 0 cert i Norge eller mangler 1 cert fra å bli nuch feks  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk?

Leste litt fort men du har rett i at hunden må oppnå Korad først for å kunne bli Svensk utstillingschampion. Evt andre prøver.

Men for å få delta i bruksklassen er det visst ikke krav om akkurat det, men man må oppfylle ett av andre brukskrav (lavere klasse i bruks eller gjeting bl.a). 

Side 30 og 31 i det svenske reglementet: this HTML class. Value is http://skk.se/sv/Var

Er det mange norske collier som stiller i Sverige egentlig? Er kanskje vanligere at svenskene kommer til Norge siden det ikke er noen krav her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...