Gå til innhold
Hundesonen.no

Reflekskobbel og halsbånd


Recommended Posts

Har rotet bort refleksbåndet til Casper, men var nok uansett på tide å kjøpe noe nytt. Tips til gode reflekshalsbånd og bånd? Gjerne slike runde med innvevd refleks, slik at det synes fra alle kanter. Ser hooks har ett http://www.hooks.no/product.aspx?productid=041077&deptid=1148&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC men vet ikke hvordan kvaliteten på båndene deres er? Jeg trenger utstyr jeg kan stole på... (men samtidig ikke svindyrt :P )

Legg gjerne ut bilder i tråden av tips og utstyr dere selv har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Ruffwear Knot-a-leash:

http://www.ruffwear.com/Knot-a-Leash-Rope-Dog-Leash?sc=2&category=15

Det er rundsydd, veldig lett (kroken er lagd av aluminium), har fenomenal refleks og er utrolig godt å holde i.

Jeg har to rundsydde Hurtta-kobbel med innvevd refleks også, men de er helt grusomme å holde i (bare kobbelet lagt i ei løkke), og har i tillegg skjøre kroker sammenligna med Ruffwear sitt. Det er også kjempetungt, så det å bruke det på bare halsbånd er ikke noe ålreit.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tur med ei som har fra norsk hundeutstyr, kunne godt tenkt meg den typen faktisk, var innmari bra refleks. Men er ikke bilder på nettsiden, så klikket meg fort ut :P Men gi den et nytt forsøk kanskje...

Odin har et kjempebra rflekshalsbånd derfra. Du finner dem sikkert på D4A? (og mange andre gode tilbydere..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Sånn her ser mitt kobbel som jeg bruker til mørke turer ut: http://bildr.no/view/V2I2eTJ1

Slapwrap rundt håndtaket sammen med et lys med krok (festet på en liten hårstrikk rundt håndtaket), og kobbelforlenger med refleks.

Synes helt klart at lys er bedre synlig enn refleks.

Hvorfor er lys bedre enn refleks? Når jeg kjører bil syns jeg refleks er mer synlig enn disse små lysene (men begge deler er jo selvfølgelig enda bedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er lys bedre enn refleks? Når jeg kjører bil syns jeg refleks er mer synlig enn disse små lysene (men begge deler er jo selvfølgelig enda bedre).

Synes du det altså? Reflekser blir ofte svært dårlige med tiden synes jeg, spesielt vester etter noen vask, og når jeg sitter i bil synes jeg også helt klart at lys synes mye bedre enn refleks (Ser ofte barn som har lys festet på ryggsekk og/eller glidelås og).

Men alt er bedre enn ingenting skåklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd og har masse refleksutstyr :) Synes ingen ting kan slå det fra Norsk hundeutstyr nei! Som sagt over synes jeg også at Non- stop sitt halsbånd er veldig bra samt et fra hurrtta. Har også et rundt nylon kobbel fra coop med flettet inn refleks som er veldig bra :) Svart hund som er løs hele tiden da er jeg nøye med refleks :) Har såklart reflesk dekken med lys også da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rotet bort refleksbåndet til Casper, men var nok uansett på tide å kjøpe noe nytt. Tips til gode reflekshalsbånd og bånd? Gjerne slike runde med innvevd refleks, slik at det synes fra alle kanter. Ser hooks har ett http://www.hooks.no/product.aspx?productid=041077&deptid=1148&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC men vet ikke hvordan kvaliteten på båndene deres er? Jeg trenger utstyr jeg kan stole på... (men samtidig ikke svindyrt :P )

Legg gjerne ut bilder i tråden av tips og utstyr dere selv har :)

Jeg har det og liker det godt, tåler godt 16kg hund som tidvis drar som et uvær i sele i hvert fall :P Har også tålt rykking i form av spurtstyrting ut i grøfter. :P

Greit med reflex i det, generelt veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette og dette fra globaldogshop som jeg er kjempe fornøyd med, jeg har settet i både gult og sort, på det gule klarte jeg å bestille litt for bredt, 20mm, jeg liker best 16mm siden jeg ikke har så store hender ;)

Også er jeg kjempe glad i det gamle Hurtta kobbelet 16377_1_s.jpg

Det nye syntes jeg blir litt for stivt å holde i Stretch_leash_2014.jpg?width=460&height=

Jeg har ikke akkurat det kobbelet fra Høøks som du linker til, men jeg har hatt mange andre kobbel fra Høøks og de har tålt veldig godt Amerikansk Akita som har sett elg og vil på jakt ;)

Kobbelene til Troll er veldig gode og refleksen er veldig god, de tåler også en god trøkk og er billige + gratis porto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer i til fordel for Norsk hundeutstyr sine!

10356161_10152503763416985_2456645056078

Enig, det er sinnsykt gode reflekser :D Og veldig holdbare. Min venninne har hatt sine i ca 8 år og de er like fine.

Tror jeg skal prøve å skaffe derfra altså. Vurderer en tur til dogs4all, så da kan jeg kjøpe der.

De har nettbutikk. Kjøpte fra den og det tok 2 dager så var det i postkassen gitt, knallservice :D

Men ja, de skal ha stand på D4A og jeg skal iaf innom og kjøpe halsbånd, har kobbel fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det er sinnsykt gode reflekser :D Og veldig holdbare. Min venninne har hatt sine i ca 8 år og de er like fine.

De har nettbutikk. Kjøpte fra den og det tok 2 dager så var det i postkassen gitt, knallservice :D

Men ja, de skal ha stand på D4A og jeg skal iaf innom og kjøpe halsbånd, har kobbel fra før :)

Ja men de har ikke noen bilder på nettsiden, og da ble det litt vanskelig for meg :icon_redface: (skal se igjen nå)

edit: de hadde ikke rosa på nettbutikken... var det Casper ville ha sa han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...