Gå til innhold
Hundesonen.no

Say whuuut? Mattilsynet - aksjon mot dressur med strøm


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg hadde nabo uti skauen som jeg "meldte" til vedr blant annet bruk av strøm for en del år siden, det er f*** ikke greit i det hele tatt. :no:

Nei, det er det ikke - ikke litt engang - hårreisende faktisk.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

....men det hører med til historien at mattilsynet ikke gjorde en pøkk. Kompis med den nevnte mannen og i samme hundemiljø, må vite. :huh:

Du tuller nå eller?????

Det er jo ikke bra, og bare det faktum at treningen foregår i skauen så andre ikke skal se burde jo tilsi at dette er ting som ikke tåler dagens lys.

Noen burde filme og legge ut til spott og spe, da MÅ de gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk skremmende mange som kommer og spør om vi selger strømhalsbånd.. Var en senest i går, og da opplyste jeg om at det var ulovlig (takk og pris) pga dyrevernsmessigeårsaker. "Jammen det finnes jo ulike styrker da". Det er fortsatt strøm, det er fortsatt laget for å gjøre vondt uansett hvor svakt det er, og det er derfor fortsatt ulovlig.

Snakket med en instruktør på et intervju for en intruktørjobb. Han hadde også brukt strøm noen ganger. Da je påpekte at det var ulovlig så mumlet han bare litt og skøv det unna: "Det fungerte i hvert fall".

Synes det er en skremmende utvikling at flere og flere ser til strøm som en løsning. Spesielt privatpersoner som mest sannsynlig ikke timer det riktig og bare skaper frustrasjon og frykt hos hunden.. Sikkert bare for å få den til å slutte å bjeffe når de dra hjemmefra også.. :(

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker jo ikke strøm hele tiden, skjønner dere... bare i slike situasjoner som når:

"..en hannhund går mot en hannhund og det blir full tenning"

Jeg kan med hånda på hjertet si at om noen hadde strømma min hund mens hodet hans var innstilt på å ta en annen hund så ville strøm IKKE hjelp på den situasjonen, heller motsatt.

...what an asshat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt observert en staff som har fått støt pga den bjeffet mens den sto bundet til ett tre. En annen er blitt strømmet såpass mye at den har ligget på rygg med beina i været og ristet! Dette er kommet frem i en diskusjon på facebook, av de folka som meldte han her til mattilsynet! Han holder til i skogen i fredrikstad, er ikke godkjent instruktør og er dessverre kjent for sine metoder. Det som sjokkerer meg er at folk syns det er helt greit å misshandle dyrene sine på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spekulasjoner, men hvor mange slike instruktører kan det være i området. Jeg møtte hvertfall en som var på treningstur med en hund og eier, og han la ut i det vide og det brede om at strupehalsbånd og kort kobbel måtte man ha for å ha MAKT over hunden. Bet meg merke i han siden han åpenbart hadde sett basenji og lest navnet men ikke helt hadde kontroll på uttalen. Men til hans forsvar var det helt greit med sele på så små valper, man trengte ikke makt helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker jo ikke strøm hele tiden, skjønner dere... bare i slike situasjoner som når:

"..en hannhund går mot en hannhund og det blir full tenning"

Jeg kan med hånda på hjertet si at om noen hadde strømma min hund mens hodet hans var innstilt på å ta en annen hund så ville strøm IKKE hjelp på den situasjonen, heller motsatt.

...what an asshat.

Ja, jeg vil tro at det ville oppildnet enda mer. Hunder som får vondt biter sannsynligvis bare enda hardere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...