Gå til innhold
Hundesonen.no

På tur i Tromsø - Monas bildetråd


Anemone
 Share

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Startet helga ned en trimtur. Ikke så lang, men til gjengjeld veldig bratt Mona fikk "hevnet" seg for alle skiturene i vinter - hun løp lett oppover, mens jeg strevde verre med å holde følge Mona

I dag dro vi opp på fjellet i håp om å få et glimt av sola - offisielt er mørketiden over, men på grunn av alle fjellene er det først 21.jan som regnes som "soldagen". Typisk nok var det overskyet i s

Prøver igjen Dette har vært ei fantastisk turhelg. Lørdag gikk jeg og en kompis opp til Fløya, over Bønntuva og ned i Tromsdalen via Djupdalen. Det er et fantastisk turterreng - lett tilgjengeli

Posted Images

<script language="JavaScript" type="text/javascript"></script>

Må si det var verdt den bussturen, liker sånn vinterlys jeg :wub:

Hva slags dekken bruker Mona? Var veldig fint.

Mona hadde på seg Hurrta Ultimate vinterdekken.

Jeg er egentlig ikke så fornøyd med det - utformingen på bryststykket gjør at det lett samler seg mye snø inne i dekkenet (og jeg har hørt at flere andre har samme erfaring). Det gjør at dekkenet egner seg dårlig hvis man skal base i løssnøen (og min hund tar seg gjerne noen avstikkere fra skiløypa for å rulle seg litt/fjase hvis hun har muligheten). Men hvis det er kaldt, hustrig og lite snø fungerer dekkenet fint :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå begynner jeg å bli litt lei av skiturer, men det er liksom ikke så mange alternativer hvis vi skal komme oss ut i naturen. Dagens lille tur var dog veldig fin :) Bildespam:

Mona lurer på om vi virkelig skal snu. Det skulle vi, for det kom uvær ned fra fjellet. DSC_1609_zps2dxcsyhy.jpg Mye bedre å ha sol (litt) i fjeset og uvær i ryggen <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_smile.png' alt=':)'> DSC_1613_zpsq55wjjrx.jpg Mona vil på rypejakt... DSC_1615_zpslwoditow.jpg "Full fart" hjemover - det er ikke akkurat en husky jeg har <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_tongue.png' alt=':P'> DSC_1618_zpsfqb42qco.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bildespam fra i går kveld. Jeg elsker at sola er oppe til kl 21 :)

Utsikt bakover

Postet bilde

Utsikt vestover:

Postet bilde

Og framover:

Postet bilde

På vei ned savnet jeg virkelig fjellskiene. Å renne på langrennski når underlaget er hardt som sement er ikke veldig gøy :P Tror ikke det blir flere kveldsturer over fjellet i år når forholdene er slike. Men det var absolutt gøy å få gjort det i går :)

Etterpå hadde jeg en sliten liten hund :heart:

Postet bilde

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du begynner vel også å bli utålmodig :D Får dere trent noe på hundeklubben, eller er det bare glatt der nå?

Vi har trent litt rallylydighet innimellom :) Men nå har vi jo hatt to uker med akititetsforbud etter ryggproblemene i påska (kan tro Ariel er morsom å ha i hus for tida...) Nå får vi heldigvis lov til å gå korte turer igjen, men ikke på glatt underlag så det begrenser seg jo litt :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har trent litt rallylydighet innimellom :) Men nå har vi jo hatt to uker med akititetsforbud etter ryggproblemene i påska (kan tro Ariel er morsom å ha i hus for tida...) Nå får vi heldigvis lov til å gå korte turer igjen, men ikke på glatt underlag så det begrenser seg jo litt :hmm:

Ikke på glatt underlag begrenser veldig, ja. Men hun er vel blitt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på glatt underlag begrenser veldig, ja. Men hun er vel blitt bedre?

Veldig mye bedre, det var som å få en ny hund på bordet sa veterinæren :) Så det var jo en enorm lettelse å høre. Nå skal vi igang med et treningsprogram for å styrke ryggen, også gleder vi oss veldig til det blir barmark og turer i ulendt terreng :yes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på barmark vi også! Ikke noe særlig å gå på snyen nå som det regner... men er kanskje gode spor i lysløypa, ser de har kjørt opp nylig noen steder.

Hundeløypa på Tromsøya hadde ihvertfall helt fine spor før helga, men nå er det muligens verre. I Tromsdalen må man langt inn/opp før det er OK, så for min del er skisesongen snart over (med mindre det kommer store snefall :P ).

Edit: Men det er fine skiforhold på Kvaløya, tror jeg. Kanskje jeg må sjekke det ut etter jobb i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Startet helga ned en trimtur. Ikke så lang, men til gjengjeld veldig bratt :) Mona fikk "hevnet" seg for alle skiturene i vinter - hun løp lett oppover, mens jeg strevde verre med å holde følge :P

Mona later som hun er en schæfer :D

Postet bilde

Nyter utsikten:

Postet bilde

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned til så får jeg også kost meg i Tromsøfjella igjen <3

Mooooar pictures!

Om en mnd er det sikkert supre forhold (litt mye snø i høyden nå)!

Det er så godt nå når det er blitt bart!

Enig! Jeg blir kjempeglad når snøen kommer, men i mai har jeg fått nok :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett oppfor oss det. :-)

Gleder meg til vi kommer oss opp på tur igjen!

Heldig du er som bor på et så fint sted:)

I dag startet vi ti-på-topp-sesongen med en tur til Fløya.

Postet bilde

Turfølget mitt var sååå imponerte over hvor sprek Mona er. Jeg mener vel hun er helt vanlig, men det er jo fint at en åtte år gammel hund imponerer på fjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk ingen med meg på tur i dag - kanskje ikke så rart når det både er hundeutstilling og midnight sun marathon i byen denne helga :D Men Mona blir jo alltid med :wub:

Halooo, kan du dele den muffinsen med meg?

Postet bilde

Ikke det? Da legger jeg meg her, med ryggen til deg

Postet bilde

Stoppe for å ta bilde, sier du? Kjeeedelig!

Postet bilde

10 min til bussen kommer? Da legger jeg meg her. Noen må jo ha overoppsynet med trafikken!

Postet bilde

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen med meg på tur i dag - kanskje ikke så rart når det både er hundeutstilling og midnight sun marathon i byen denne helga :D Men Mona blir jo alltid med :wub:

Kuma har tjuvstartet Tromsøferien og hadde sin første fjelltur i dag. Mamma var til og med så lur at hun hadde med langline så han fikk løpe raptus i snøen. Storkosa seg gjorde han. Så får vi se om vi ikke plutselig ser en liten svart hund og eieren i fjellet et sted i sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kuma har tjuvstartet Tromsøferien og hadde sin første fjelltur i dag. Mamma var til og med så lur at hun hadde med langline så han fikk løpe raptus i snøen. Storkosa seg gjorde han. Så får vi se om vi ikke plutselig ser en liten svart hund og eieren i fjellet et sted i sommer :D

Heldige Kuma!

Ja, kanskje vi plutselig treffes:) Mona sier at han der passe store oransje er veldig kjekk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...