Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har/hadde du på brødskiva i dag?


LilleZara
 Share

Recommended Posts

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har man vell!!

I dag ble det 3 husman knekkebrød med bløtkokt egg på. nam nam Og en Stratos spragleknas til dessert..

Jeg trenger inspirasjon! Har altfor få pålegg ol. jeg roterer med,og er heller ikke flink til å ha tilbehør på annet en majones,agurk eller paprika. Så vis meg din kreasjon! Min frokost :

Prøver å variere litt i pålegg, men er ofte det samme som går igjen :P

- leverpostei, majones, agurk/suragurk/rødbeter

- kokt egg, kaviar og agurk

- tomat, agurk, salt og pepper

- hvitost med agurk/paprika/tomat/druer

- brunost

- brunost med syltetøy

- peanuttbutter med bringebær syltetøy

- sjokoladepålegg

- makrell i tomat, majones og agurk

- saltpølse, majones og akurk

- italiensk salat

- eplegele

- prim

- diverse smøroster med passene grønnsaker på

- eggerøre, spekemat eller røktlaks

- potetsalat, suragurk og roastbeef

Noe av det jeg kom på i farta som jeg i hvertfall synes er godt på skiva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser lite brød, nå for tiden går det i havrefras med gresk yoghurt og mager vaniljekesam til frokost. Men synes brødmat er enkelt å ha med som lunsjmat på kurs, så i dag ble det grovt frokostbrød med smøreost og kalkunpålegg. Synes det er ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen middagsrester går også fint på skiva. Rester av tacokjøttdeig og ost gratinert i ovnen (eller i mikroen). Fiskekaker skjært i skiver. Laksefilet på skiva. Skiver av kalkun- eller kyllingfilet. Også videre. Mye middag funker til frokost. Pølserester og ost gratinert i ovn/mikro. Lasagne, men ikke på skiva kanskje, er godt til alle måltider.

Jeg handler av og til en pakke fiskekaker og har som pålegg, jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk frokost/lunsj hos Siri i dag så: nøttebrød med majones og fårepølse og majones og fjellmorr :P

Og bare for å nevne det: man har ikke fårepølse og majones sammen.. jeg holdt jo på å sette brødskiva i halsen da jeg så den komboen - men høflig som jeg er, sa jeg selvsagt ingen ting :lol: :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig periodespiser når det gjelder pålegg, akkurat nå går det i hjertesalat, rødløk, skinke og ost.

Spiser stort sett hvitost, hvitløksost, snøfrisk eller philadelphia.... er litt sjalu på kjøttetere iblant, hadde vært deilig å kunne variere litt mer, slenge på salami eller skinke og sånn.

Liker du å ha bær, frukt og grønnsaker på brødskiva? I så fall går det jo an å variere med det, sammen med det du pleier å ha på. :) Jeg pleier f.eks å spise hvitost (eller snøfrisk/kremost) med ulike typer salat, tomat, avokado, agurk, paprika, rødløk, pesto, jordbær, blåbær, rødbeter, reddik, epleskiver, druer, appelsinskiver/båter, syltetøy og så videre. Ikke alt lar seg kombinere da, men mye av det synes jeg er veldig godt.

Edit: Det er vel ikke akkurat like enkelt som å slenge på salami eller skinke, men i det minste går man ikke så fort lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke brød til frokost lengre jeg, nettopp av denne grunnen, + at jeg e kresen da, så sliter med å variere maten såpass at jeg spiser frokost hver dag. Jeg drikker faktisk herbalife til frokost :P Men det er bare til frokost da. Er egentlig ikke sånn kjempe for sånne shakes og sånt, men hei, siden jeg starta har jeg "spist" frokost hver dag :D verdt å vurdere hvis man går litt lei iblant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidenes kjipestei forkostveien. 2 glutenfrie knekkebrød med påleggetjeg har hangup på. For øyeblikket er det gilde leverpostei med tomat og nykvernet pepper på. I andre perioder er det samme knekkebrødene med rømmedressing, istedefor smør, skinke av hangupperiodens valg, somregle hamburgerrygg, krydderskinke, kalkun eller kylling av noe slag. Med tomat og nykvernet pepper. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg servelat og majones på brødskivene morgen, lunsj og til kvelds (om jeg er hjemme så tidlig at jeg spiser brødmat på kvelden). Jeg kommer nok til å spise det frem til jeg er møkklei. Så går jeg nok over til en av mine andre fantastiske komboer. Including, but not limited to:

  • Skinke og italiensk salat
  • Leverpostei og rødbeter
  • Salami, majones og agurk

Jeg er forferdelig dårlig på brødmat. :lol: Jeg klarer aldri å lage klar frokost/lunsj på kvelden, så da blir det noe jeg kan lage på under 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...