urbanlundie Skrevet 12. September 2014 Rapporter Share Skrevet 12. September 2014 I mars 2014 kom Balder til oss, 9 uker gammel. Balder er en norsk lundehund, og vi ble umiddelbart dypt forelsket (og er det fortsatt). Mer om Balder kan du lese her (stamtavle, utvikling frem til nå etc): http://urbanlundie.blogspot.no/p/about-balder-norwegian-lundehund.html Vi valgte lundehund fordi vi ville ha en ganske liten hund men uten at det ble en "veskehund" eller en "pyntehund". Vi ville at hunden skulle være sprek og kunne være med på treningsturer i skogen. Og vi syntes det var fint å kunne velge en norsk hunderase og hjelpe til med å bevare den. Da var egentlig norsk lundehund et ganske naturlig valg. Balder er nå 8 mnd gammel og har nesten full størrelse, ca 7 kg. Han har et rikt "språk" med mange rare lyder, flere enn jeg har hørt på noen annen hund jeg har hatt. Han er en veldig rolig og snill valp, glad i folk, mens andre hunder er både veldig interessante og litt skumle på en gang. På denne tråden vil jeg poste litt om hverdagen med lundehund, og noen bilder i ny og ne. Legg gjerne igjen en kommentar om hva du vil like å lese om :-) 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 12. September 2014 Rapporter Share Skrevet 12. September 2014 Så flott at dere slår et slag for en veldig fin og bevaringsverdig norsk rase! Gratulerer så mye og lykke til, han var jo bare til å spise opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 12. September 2014 Rapporter Share Skrevet 12. September 2014 Herlighet så søt! Vil gjerne sjå fleire bilder! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 12. September 2014 Rapporter Share Skrevet 12. September 2014 Det er så utrolig søte! Kunne godt ha tenkt med en slik selv Gratulerer med en fin hund. Blir artig å følge med her videre 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 12. September 2014 Rapporter Share Skrevet 12. September 2014 Fine Skriv veldig gjerne mer om hverdagen med lundehund, hva han liker, hvordan liker han trening, byliv, bråk og hvordan du syns han er sammenlignet med andre hunder 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. September 2014 Rapporter Share Skrevet 12. September 2014 Så fin! Jeg har veldig lyst på lundehund, en eller annen gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 13. September 2014 Rapporter Share Skrevet 13. September 2014 Aaaw finingen! Den aller beste rasen! Og lundislydene ja! Det er noe helt eget 10 år med lundislyder nå og jeg elsker det bare mer og mer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urbanlundie Skrevet 13. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. September 2014 Takk for kommentarer og tips. Flere bilder skal bli, og litt hverdagsprat kommer også. Legger ved et mimrebilde fra da Balder var bare et par måneder gammel, søtingen sover på fanget mitt: Og et morobilde fra i sommer: 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 13. September 2014 Rapporter Share Skrevet 13. September 2014 :wub: :wub: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 13. September 2014 Rapporter Share Skrevet 13. September 2014 For en fining!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 14. September 2014 Rapporter Share Skrevet 14. September 2014 Lundehunder er skrekkelig søte altså Og Balder var ikke et unntak. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 14. September 2014 Rapporter Share Skrevet 14. September 2014 Så flott å se Balder her også! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urbanlundie Skrevet 17. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. September 2014 Balder har fanget seg selv... Flere bilder på http://urbanlundie.blogspot.no/2014/09/my-rope.html 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mvedvik Skrevet 18. September 2014 Rapporter Share Skrevet 18. September 2014 For en kjekkas! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lissi123 Skrevet 18. September 2014 Rapporter Share Skrevet 18. September 2014 Nydelig <3 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 18. September 2014 Rapporter Share Skrevet 18. September 2014 Balder har fanget seg selv... Flere bilder på http://urbanlundie.blogspot.no/2014/09/my-rope.html Å gaaaaawd så søt! Er skikkelig fascinert av lundisen! Har utrolig lyst på en selv en gang. De virker jo helt fantastiske! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urbanlundie Skrevet 19. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. September 2014 Å gaaaaawd så søt! Er skikkelig fascinert av lundisen! Har utrolig lyst på en selv en gang. De virker jo helt fantastiske! Kan anbefales! Nå har han blitt 8 mnd og jeg er fortsatt 100 % fascinert. Veldig rett valg for oss i hvertfall. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 19. September 2014 Rapporter Share Skrevet 19. September 2014 Kan anbefales! Nå har han blitt 8 mnd og jeg er fortsatt 100 % fascinert. Veldig rett valg for oss i hvertfall. Det skjønner jeg godt! Han ser ut som en skikkelig raring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urbanlundie Skrevet 19. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. September 2014 Så flott å se Balder her også! Virker som et bra sted å være. Tok litt tid å finne ut hvor hundefolket befinner seg på internett dog :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urbanlundie Skrevet 20. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. September 2014 Dagens utflukt gikk til Frognerparken. Balder fikk hilse på mange søte hunder og mange nysgjerrige turister :-) Flere og større bilder fra turen vår er lagt ut her:http://urbanlundie.blogspot.no/2014/09/a-walk-in-park.html 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mvedvik Skrevet 21. September 2014 Rapporter Share Skrevet 21. September 2014 Litt OT; men den sela på bildet der, likte jeg godt - hvor er den kjøpt? Evt. hva heter den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urbanlundie Skrevet 24. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24. September 2014 Litt OT; men den sela på bildet der, likte jeg godt - hvor er den kjøpt? Evt. hva heter den? Det er mange som spør om det :-) Det er en Huken produkter sele, liten hund-serie størrelse XXL. Jeg har kjøpt den på TAM på Alnabrusenteret. Jeg tror at det er en "sporsele", men er litt usikker fordi bildet av sporselen på Huken sine sider ser litt annerledes ut. Men dette bildet ligger også på Huken sine nettsider, det er denne selen: Link til bildet er http://www.huken.no/Bilder/Hundeutstyr7_small.jpg Litt vanskelig å finne Hukenprodukter I nettbutikk, tror jeg evt ville sendt dem en mail med link til bildet og spurt hvor den kan kjøpes. Jeg synes det er en utmerket sele til Balder fordi: Det er en Y-sele Den har godt med plass bak "skuldrene" Den er polstret foran Den har feste langt bak på ryggen Den har refleks Den har faktisk feste under magen også, utmerket til å gå på tur med langline på slep Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mvedvik Skrevet 24. September 2014 Rapporter Share Skrevet 24. September 2014 Det er mange som spør om det :-) Det er en Huken produkter sele, liten hund-serie størrelse XXL. Jeg har kjøpt den på TAM på Alnabrusenteret. Tusen hjertelig! Det ser ut som den sitter så utrolig fint på, og i og med at vi har samme rase så håper jeg min søken er over - endelig! Det ser også ut som den har de egenskapene jeg har vært ute etter i en sele Vært igjennom en 3-4 forskjellige seler som blir anbefalt hit og dit, selv de på dyrebutikken vår mente at et par av de var perfekt passform for reveungen etter at den var prøvd på i butikken. Men når vi endelig kommer oss ut på tur, ser jeg at de gnager bak frambeina, eller vris til sidene mens han løper. Så vi har en fra Hurrta nå som ikke gnager altfor mye, men noen perfect match er det nok ikke.. Så du kan si jeg gleder meg til å få prøvd ut noe nytt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urbanlundie Skrevet 25. September 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. September 2014 Tusen hjertelig! Det ser ut som den sitter så utrolig fint på, og i og med at vi har samme rase så håper jeg min søken er over - endelig! Det ser også ut som den har de egenskapene jeg har vært ute etter i en sele Vært igjennom en 3-4 forskjellige seler som blir anbefalt hit og dit, selv de på dyrebutikken vår mente at et par av de var perfekt passform for reveungen etter at den var prøvd på i butikken. Men når vi endelig kommer oss ut på tur, ser jeg at de gnager bak frambeina, eller vris til sidene mens han løper. Så vi har en fra Hurrta nå som ikke gnager altfor mye, men noen perfect match er det nok ikke.. Så du kan si jeg gleder meg til å få prøvd ut noe nytt! Det er ikke så lett med sele nei, og denne sitter veldig bra på. Jeg spurte Huken. De sa det var en halvnomesele, og at den ikke finnes på nett, men kan bestilles direkte fra dem hvis det ikke er forhandler i nærheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mvedvik Skrevet 25. September 2014 Rapporter Share Skrevet 25. September 2014 Det er ikke så lett med sele nei, og denne sitter veldig bra på. Jeg spurte Huken. De sa det var en halvnomesele, og at den ikke finnes på nett, men kan bestilles direkte fra dem hvis det ikke er forhandler i nærheten. Jeg fant en forhandler, så dit skal vi neste uke og prøve oss fram litt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts