Gå til innhold
Hundesonen.no

Beste og verste rasemiljø


Ginaml
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jo eldre man blir i dette "gamet" jo mer ser man at det uasett kun er enkeltpersoner i mange miljøer som ødelegger hele stemningen. Når man greier å bortse ifra dette (dvs ignorere uromomentene), så k

Jeg er så fryktelig glad i miljøet at jeg har meldt meg ut

Ulvehundklubben opplevde jeg som ålreit og inkluderende, selv om det var en del uenigheter om prioriteringer innen avl (men det er vel vanskelig å komme unna).

Jeg har jo ikke collie, men jeg er ikke imponert etter å ha sett den åpne Facebooksiden deres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, jeg har kjennskap til tre rasemiljø:

Shäfer

St. Bernad

Bullmastiff

De er like grusomme alle tre. For all del, i alle tre finnes det fantastiske mennesker med masse kunnskap og hjelpevilje. Men min erfaring er at på generell basis, så er det utrolig mye baksnakking, drittslenging, falskhet og misunnelse.

Så, jeg holder meg til de menneskene jeg trives med - og er veldig fornøyd med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Bølla, som sagt er det hyggelig i de miljøene hvor man gjør andre ting enn å løpe rundt i ring. Blodspormiljøet og bruksen er helt topp, jaktmiljøet er sikert hyggelig for de med jaktretrievere...... Men i og rundt utstillingsringen er det en del baksnakking, intrigemakeri og kjerringoppførsel. Ganske underholdende,egentlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter desverre ikke igjen med noe godt inntrykk av gårdshund miljøet her i Norge.
Jeg klarer meg jo, da jeg har vært i miljøet lenge og funnet ut hvem man menger seg med og ikke. Men det er ett relativt splittet miljø ringsides... For ikke å snakke om tubulent i klubbsammenheng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Er ikke så veldig engasjert i raseklubben, men har egentlig bare møtt trivelige folk hittil (både på utstilling og på MH arrangert av klubben) :ahappy:

Har hørt noen ganske teite historier om noen få da, men de tilhører heldigvis mindretallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare til shibamiljøet, og der stormer det tidvis, men det er stort sett 2-3 person er som er involverte, hvorav en er klin gæren. :lol:

Alle vi unge og ivrige har det fint sammen, og arrangerer turer, sportrening og ringtreninger. Og så ler vi av de suringene som klager på at det er så dårlig miljø, iogm at de ikke gidder å være med på noe som helst og er de som går rundt utstillingsringen og klager mens vi andre har det hyggelig og snakker med alle. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trøster meg med at selv om vi har hatt politibesøk ved en spesial, så har vi aldri hatt drapstrusler eller politi kommet ved årsmøte vårt da :lol: De fleste bjeffer høyt på facebook men har aldri mot til å ta noe face to face, samme hva det er.

Utstillinger altså, er det den nye standupscenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å konkludere med at det eller det rasemiljøet er "best eller værst" er nok ikke mulig. :D Det vil nok alltid være noe positivt, og noe negativt. Mengden og fordelingen varierer selvsagt - også ut i fra hvordan hver enkelt opplever det. Ofte kan det "storme på toppen", mens de som er litt mindre engasjert opplever alt som kos og moro. Eller omvendt... Stikker man hodet fram, står man utsatt for hugg...

Jevnt over er nok jakthundmiljøer hakket mer gemyttlige enn rene "tantemiljøer". Men jaggu kan de barkede gubbene fra skauen krige de også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevnt over er nok jakthundmiljøer hakket mer gemyttlige enn rene "tantemiljøer". Men jaggu kan de barkede gubbene fra skauen krige de også :P

Og de har våpen. De gamle tantene har i verste fall strikkepinner og aggressiv penneføring.

-----------------

HG-miljøet er sikkert greit. Har aldri involvert meg i særlig grad (om noen), for det er åpenbart et sted jeg ikke passer inn. Ser jo og skjønner at det er litt "vi mot de"-mentalitet, men tror ikke det er helt Israel/Palestina-tendenser akkurat. Lite miljø hvor både bruks og utstillingsfolk har sine ting de vil gjennomføre. Utenom et par debatter om brukskrav for å få NUCH (tror jeg), så er det ganske trivelig på facebooksiden iallefall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med i collie-miljøet siden 93, alltid en kilde til underholdning.

Colliemiljøet, er jeg ikke godt kjent med.Men jeg har allerde hørt mye rart, om både meg selv og andrre. Innad miljøet synes jeg det er mye sipping, sytig, kranglig og intriger. Jeg holder meg mest mulig unna, og prøver å ikke si så mye. Men noen ganger klarer jeg ikke å sitte på henda heller.

Jeg har jo ikke collie, men jeg er ikke imponert etter å ha sett den åpne Facebooksiden deres..

Jeg trøster meg med at selv om vi har hatt politibesøk ved en spesial, så har vi aldri hatt drapstrusler eller politi kommet ved årsmøte vårt da :lol: De fleste bjeffer høyt på facebook men har aldri mot til å ta noe face to face, samme hva det er.

Hjelpes, kanskje jeg bør revurdere rasevalget... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så mye borti rasemiljøet (Schäferhund), men jeg har hørt nå litt av vært om det :lol: Men jeg tenkte å prøve meg litt i det nå som jeg faktisk har en selv. Har møtt noen hyggelig mennesker med Schäferhund da :)

Har heller ikke vært noe borti noe andre miljøer, men jeg må innrømme collie-miljøet "skremmer" meg - hjelpes!! Det er dog kun basert på hva jeg har hørt, lest på nett og hørt av erfaringene til collie-folk jeg kjenner. Men allikevel, jeg blir helt matt av det :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det finnes ikke noe fornuftig border collie miljø :aww:

Det er jeg helt uenig i. Det finnes masse flotte gjeterhundlag rundt om i landet som har samlinger, treninger, kurs og som stiller både sau, kunnskap, jorder og instruktører/dommere til rådighet for folk, uansett hvor i læringskurven de er. Så det syns jeg faktisk er en ganske kjip ting og si for oss som bruker av fritiden vår på å skape et fornuftig miljø med og for folk og bikkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillinger altså, er det den nye standupscenen?

Nye og nye… :P Siden jeg kom inn i 2008 har det vært sånn. Bare på valpeshow var det helt keela. Men du vet, nordleninger er jo litt gemyttslige. Vi kan baksnakke og elske noen i samme setning. Men jeg føler det går mer på utstillingsmiljøet enn rasemiljø generelt, dommerditten premiedatten hvem bor hos hvem og spiser middag hos hvem og har hunder fra den og den kennelen men er dommer og så videre :P Tror du finner det uansett hvor det er konkurranse om noe som ikke går på menneskets egne prestasjon, og noen legger litt for mye i en utstillingstittel (type "OMG BIKKJA MI HAR BLITT N UCH, mens dattera mi bare har fullført legestudium da, men det er jo ikke noe big deal fordi OMG N UCH FOLKENS"…. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eldre man blir i dette "gamet" jo mer ser man at det uasett kun er enkeltpersoner i mange miljøer som ødelegger hele stemningen. Når man greier å bortse ifra dette (dvs ignorere uromomentene), så kan man ha det hyggelig med sine venner, omgangskrets og alle "de nye" som kommer til miljøet.

Vi "folk flest" er veldig forskjellige og det krever umåtelig store ressursjer å greie å holde seg venn med alle, liksom..

:-)

Susanne

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner kun til belgermiljøt i Hordaland, og syns det er trivelig til nå. De har inkludert meg fra dag en jeg viste interesse for belger (: blir første utstilling i slutten av mnd'en, og da får jeg forhåpentligvis sett litt mer av belgermiljøt sånn generelt (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...