Gå til innhold
Hundesonen.no

VM i hestesport


Margrete
 Share

Recommended Posts

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voltige er gøy (og skummelt), jeg syslet litt med det i min ungdom selv. Men for min del så er ikke voltige så imponerende på hestesportmåten - det er egentlig bare et turnprogram som tilfeldigvis er

Det utsagnet der har jeg vansker for å kjøpe. De fleste konkurransehestene jeg har sett står på frimerkestørrelse paddocker ALENE, går i skrittemaskin, får en treningsøkt om dagen og står resten av ti

Her kan vi kose oss med å kommentere, snakke og spørre om VM i Hestesport! Gøy med feltritt, men trives best som tilskuer

Norske ryttere sjarmerer, som vanlig...

Dette er ikke første gangen, jeg har selv sett det på stevner i Norge, og jeg synes det er ekstremt dårlig PR for norsk hestesport. Når de banker hestene PÅ banen MED publikum, hva gjør de da når de trener hjemme? Tenk om tvillingene ble observert mens de denga bikkjene etter VM?

Red: nytt bilde her. Det kommer vel video etter hvert også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte på chatten om det kom til å bli en reaksjon på det. Svar: Elise H. Ratvik, NRK.no

kl. 14.03

Det vet jeg ikke noe om, og jeg tviler også på at det har blitt "banket" hester. Det er stewarder som følger med på oppvarming og konkurranser.

Mulig det ikke er bank i hestemiljøet det der?

La ut linken til Tuva der, men ble oversett :P

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen rasshøl.

-----

Hvorfor har noen hester sånne "luer" på seg? Over ørene?
Hvorfor har noen hester noe ala "hvitt skum" på leppene når de løper? Ser nesten ut som de fråder.

Og hva betyr det når noen av hestene "kaster" mye på hodet? Er de glade? Oppspilte? Tullete?

De hestene som har mye sidelengs hodebevegelser og særlig i svinger, er det hester som blir kjørt "hardt" av rytterene? At de bare river i båndene så hele hodet rives til siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de kaster på hodet kan de være irriterte, at de vil fram og så blir holdt igjen feks, eller at rytteren maser på de. Noen kaster på hodet bare fordi de har masse energi. Min gjorde det om han hadde hatt litt fri og hadde mye energi. Litt sånn "åå, kom igjen da mutter'n, jeg vil løpe" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske ryttere sjarmerer, som vanlig...

Dette er ikke første gangen, jeg har selv sett det på stevner i Norge, og jeg synes det er ekstremt dårlig PR for norsk hestesport. Når de banker hestene PÅ banen MED publikum, hva gjør de da når de trener hjemme? Tenk om tvillingene ble observert mens de denga bikkjene etter VM?

Red: nytt bilde her. Det kommer vel video etter hvert også...

Enig ... Utrolig kjipt ... Både fordi det IKKE er ok behandling av hestene, men også fordi det tar seg enormt dårlig ut.

For noen rasshøl.

-----

Hvorfor har noen hester sånne "luer" på seg? Over ørene?

Hvorfor har noen hester noe ala "hvitt skum" på leppene når de løper? Ser nesten ut som de fråder.

Og hva betyr det når noen av hestene "kaster" mye på hodet? Er de glade? Oppspilte? Tullete?

De hestene som har mye sidelengs hodebevegelser og særlig i svinger, er det hester som blir kjørt "hardt" av rytterene? At de bare river i båndene så hele hodet rives til siden?

Ørehetter er for å dempe lyden, hester er jo fluktdyr og noen er veldig vare på lyd. Noen hester skummer mye når de stresser, tygger på bittet eller lignende. Når de kaster på hodet kan det være alt det du sier. Dette er jo hester med mye vilje og guts, mange av de er veldig uenige i å bli holdt igjen i banen og protesterer så godt de kan mot det. Det er nok den vanligste grunnen - rytteren holder igjen for å bremse og hesten er giret og høy og blir frustrert. En rytter som river i tøylene så hele hodet til hesten rives til siden har ingenting på en hesterygg å gjøre.

EDIT: Ingen kan beskylde Geir for å ikke ha en offensiv ridestil :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, elsker å få svar på alt jeg lurer på :lol:

Synes sveitseren red veldig hardt, kan det være korrekt eller?

EDIT: oi shit, stakkars hesten til han UAE fyren. Måtte være sola som blenda? Ser for meg disse hestene får moill-bank når de ikke presterer bra nok :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ser dere nå? *forvirret*

Jeg ser på SVT1, det er jo mange som har den kanalen i norge og :)

EDIT: kan ta det her og, at Argentina hadde en helt merkelig opptreden. En hest som pustet helt voldsomt ****** gjennom nesen (spesifiserte kommentatorene :P ) - og den var helt lethargic når den hoppet. Ørtogbørti feil og ja… Syntes synd på den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på SVT1, det er jo mange som har den kanalen i norge og :)

EDIT: kan ta det her og, at Argentina hadde en helt merkelig opptreden. En hest som pustet helt voldsomt ****** gjennom nesen (spesifiserte kommentatorene :P ) - og den var helt lethargic når den hoppet. Ørtogbørti feil og ja Syntes synd på den :(

Ah . Jeg streamer tv jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...