Gå til innhold
Hundesonen.no

Actionkamera til hundetrening?


M&F
 Share

Recommended Posts

Hei!
Jeg tenker på å kjøpe et actionkamera til å filme treninga og lurer på om det er noen som har peiling på fordeler og ulemper med actionkamera vrs vanlig kamera? Et kjapt søk sa meg at plusser med actionkamera er at det vanntett og tåler en trøkk (bra hvis man skal filme i regnvær). Ulemper at det filmer i vidvinkel, dvs at det kanskje er vanskelig å se detaljer hvis man skal pirke på LP øvelser? Men samtidig en fordel når det står på stativ at det får med seg større område.. Noen som er har peil/erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GoPro kamera tåler vann og litt trøkk, men som sagt filmer i vidvinkel. Dersom du filmer nært, så har ikke dette noe å si. Men blir det litt lengre unna, så blir det fort eenda lengre unna på videoen. Den har heller ikke skjerm, så du får ikke sjekket om kameraet er stilt riktig før etterpå når du overfører videoen til pc (med mindre du kjøper GoPro 3 black edition, da kan du se på filmen via mobilen).

Det finnes jo speilreflekser med video funksjon. Dette kameraet koster jo en del, men igjen så kan du både ta kvalitetsfoto og film. Dette kan du også ha på stativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GoPro kamera tåler vann og litt trøkk, men som sagt filmer i vidvinkel. Dersom du filmer nært, så har ikke dette noe å si. Men blir det litt lengre unna, så blir det fort eenda lengre unna på videoen. Den har heller ikke skjerm, så du får ikke sjekket om kameraet er stilt riktig før etterpå når du overfører videoen til pc (med mindre du kjøper GoPro 3 black edition, da kan du se på filmen via mobilen).

Det finnes jo speilreflekser med video funksjon. Dette kameraet koster jo en del, men igjen så kan du både ta kvalitetsfoto og film. Dette kan du også ha på stativ.

Jeg hater min speilrefleks fordi du må fokusere også er det supert så lenge du er i fokus, men går du ut av det området så vel... da er det ute av fokus delux :P superskarpt når det er i.

Jeg kjøpt GoPro nå.

Her er film fra stuetrening

Og her ser du vidvinkelen brukt ute osv.

Jeg har hero 3 black edition og sjekker via telefonen at jeg ikke er på bærtur med hvor langt unna jeg er :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GoPro kamera tåler vann og litt trøkk, men som sagt filmer i vidvinkel. Dersom du filmer nært, så har ikke dette noe å si. Men blir det litt lengre unna, så blir det fort eenda lengre unna på videoen. Den har heller ikke skjerm, så du får ikke sjekket om kameraet er stilt riktig før etterpå når du overfører videoen til pc (med mindre du kjøper GoPro 3 black edition, da kan du se på filmen via mobilen).

 

Det finnes jo speilreflekser med video funksjon. Dette kameraet koster jo en del, men igjen så kan du både ta kvalitetsfoto og film. Dette kan du også ha på stativ.

Må rette litt på deg her.

Man kan få kjøpt LCD skjerm til GoProene. Da ser man alt man filmer. Det er nå også flere enn 3 black man kan se det på mobilen med. Jeg har 3+ silver og ser på mobilen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rette litt på deg her.

Man kan få kjøpt LCD skjerm til GoProene. Da ser man alt man filmer. Det er nå også flere enn 3 black man kan se det på mobilen med. Jeg har 3+ silver og ser på mobilen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skjermen koster jo så og si like mye som kamera, i allfall om du har eldre versjoner enn Hero 3. Så da ville jeg kjøpt 3'a dersom GoPro var aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjermen koster jo så og si like mye som kamera, i allfall om du har eldre versjoner enn Hero 3. Så da ville jeg kjøpt 3'a dersom GoPro var aktuelt

700 for en LCD skjerm.

Ah takk for mange og raske svar. Er det mulig å skru av vidvinkelfunksjonen?

Ja :) Men da filmer den litt trangere.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vidvinkelfunksjonen som gjør at bildet blir buet i de to videoklippene? Jeg synes det er veldig forstyrrende å se på, skal jeg være helt ærlig :P

Vanesak xD

Viste ikke at jeg kan skru av vidvinkel. Hvordan? Kan være kjekt til trening hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min kjøpte GoPro kamera som jeg kan låne når jeg vil. Jeg har ikke helt skjønt den enda så jeg må først lære meg den før jeg bruker den gjen (brukt en gang på tur, filmen ble bare hakkete og treg :lol:). Men bare jeg får den til å funke som jeg vil tror jeg det vil bli bra :) Kjæresten brukte det på et Skisenter i vinter sammen med kolleger, og filmen der ble bra den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har GoPro Hero 3+ Silver Edition. Veldig fornøyd med det! Kan koble det trådløs til app på telefonen slik at man ser det goproen ser, kan se på filmer og bilder osv uten å måtte overføre det til PCen. Enkelt å bruke, vanntett når man har på undervannshuset, kan skru av vidvinkel. Kan også kjøpe en del ekstrautstyr til det hvis man ønsker det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min kjøpte GoPro kamera som jeg kan låne når jeg vil. Jeg har ikke helt skjønt den enda så jeg må først lære meg den før jeg bruker den gjen (brukt en gang på tur, filmen ble bare hakkete og treg :lol:). Men bare jeg får den til å funke som jeg vil tror jeg det vil bli bra :) Kjæresten brukte det på et Skisenter i vinter sammen med kolleger, og filmen der ble bra den!

sikker på at det var filmen som det var noe galt med? Jeg har gopro 2, og det er jo kun en knapp og instilling på video. Men det du må være obs på e at det ikje e alle pc og avspillingsprogrammer som klarer å spille av slike HD filmer. Derfor kan det oppleves hakkete og tregt. Sånn er det hos meg, så jeg må enten bruke VLC og senke hastigheten, eller bruke windows media player - men da uten at maskinen jobber med noe annet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det var filmen som det var noe galt med? Jeg har gopro 2, og det er jo kun en knapp og instilling på video. Men det du må være obs på e at det ikje e alle pc og avspillingsprogrammer som klarer å spille av slike HD filmer. Derfor kan det oppleves hakkete og tregt. Sånn er det hos meg, så jeg må enten bruke VLC og senke hastigheten, eller bruke windows media player - men da uten at maskinen jobber med noe annet.

Tja, ikke helt sikker, men ganske. Nå vet jeg ikke hvordan type kamera dette er, men han derre kjærest'n forstår mer slikt enn meg og forklarte meg at filmen ble slik pga innstillingene. Vi prøvde også diverse avspillingsprogrammet som VLC, Windows Media Player, GoPro Studio og GOM, for å nevne noen, også da uten at dataen jobbet med noe annet. Altså, innstillingene på filmen som i fps og slikt. Det var ihvertfall det kjæresten sa :) Jeg skal uansett sette meg ned å lese litt om kameraet og bruk selv i nærmeste fremtid, når jeg får tid til å faktisk sette meg ned å bruke litt tid på å lære meg kameraet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ett vanlig kompakt kamera når jeg filmer treningene mine. Og vidvinkel er vel det jeg savner mest. Jeg bruker stort sett kun stativ, og skal jeg ha litt plass å trene på uten å forsvinne ut av bildet må jeg stå ganske langt unna og da blir det ikke så mye detaljer man får med seg.

Hadde vært gøy å sett GoPro kamera filme fra samme plass med og uten vidvinkel for sammenligning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Drar opp igjen denne jeg!

Nå har jeg siklet på et slikt kamera så lenge at jeg tror jeg er nødt til å kjøpe meg!

Men vet ikke hvilken type jeg skal gå for... vil helst skaffe meg et som jeg slipper å bruke halve lønna mi på, så helst ikke et av de dyreste.

Noen som kan anbefale meg et?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...