Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Michellus
Skrevet

Venter på valpegjengen 2020-2022, igså tar jeg det derfra :P Misunnelig på dere alle da! Jeg er valpesyk :aww:

• Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Skrevet

Haha...nå driver jeg å vakler enda mere med rase. Gubben vil ha en hund som ikke røyter så mye, sier han er lei av hår på maten. Så nå er jeg begynt å titte på andre raser :)

Skrevet

Da har jeg endelig fått møtt noen korthårede collier (takk for tipset om Moelv-utstillingen, @SiriEveline!), og planene begynner å falle mer på plass. Forhåpentligvis blir det valp neste sommer :D

• Like 1
Skrevet

Blir det FenrisLillesøsken :) ?

Håper det, ja! Spørs bare om de finner en fin hannhund, og ikke minst om Mocca bestemmer seg for å produsere en tispevalp denne gangen :P

• Like 2
Skrevet

Ånei... skal Mocca parres til neste år? Hold meg oppdatert a! Den tispa digger jeg :)

Ja, hun er fin :wub:

Hun skal sannsynligvis parres ved neste løpetid, rundt februar/mars :)

• Like 1
Skrevet

Egentlig lite sannsynlig at jeg får mulighet til å kjøpe valp i år/tidlig neste år, men er et liiite håp :)

Blir et leveringsklart korthårs hollenderkull i Norge i desember, Også er det et mallekull i Sverige i mars. Og jeg har så lyst på beggeeeee :wub: Hvordan skal man kunne velge? Oioioi, avgjørelser :innocent:

• Like 2
Skrevet

Har et bittelite håp, men med baby på vei er veldig lite sikkert. Det er uansett snakk om en korthårscollie til. Og blir det ikke i 2015 så satser jeg på 2016 ihvertfall.

Hihi, vi er i litt samme båt :D Jeg drømmer om en drent til i 2015 (helst på våren) og har som du vet baby rett rundt hjørnet. Jeg tenker at det er jo ingen umulighet. Nå bor jeg fint til, har masse plass og det er ingen andre enn meg selv (og kanskje samboer da) som kan vurdere hvorvidt det blir for mye eller ikke for meg når den tid kommer :) Så du får jo bare se hva du føler for selv :)

Egentlig skulle jo Nora etter planen hatt valper sommeren 2015, hadde det ikke vært for at hun fikk påvist katarakt og derfor ikke skal avles på allikevel. Men nå skal ei tispe jeg liker kjempegodt (som jeg møtte første gang 6 måneder gammel og igjen møtte ifjor) etter planen parres med en hannhund som er helt fantastisk flott. Oppdretter skal selv beholde en, kanskje to fra dette kullet, hannhundeier skal ha en valp (dog hannhund) og en annen oppdretter skal muligens ha tispevalp. Så det er jo veldig mye som skal klaffe. Meeen.. drømmer om tispe fra dette kullet ja! :wub:

• Like 1
Skrevet

Hihi, vi er i litt samme båt :D Jeg drømmer om en drent til i 2015 (helst på våren) og har som du vet baby rett rundt hjørnet. Jeg tenker at det er jo ingen umulighet. Nå bor jeg fint til, har masse plass og det er ingen andre enn meg selv (og kanskje samboer da) som kan vurdere hvorvidt det blir for mye eller ikke for meg når den tid kommer :) Så du får jo bare se hva du føler for selv :)

Egentlig skulle jo Nora etter planen hatt valper sommeren 2015, hadde det ikke vært for at hun fikk påvist katarakt og derfor ikke skal avles på allikevel. Men nå skal ei tispe jeg liker kjempegodt (som jeg møtte første gang 6 måneder gammel og igjen møtte ifjor) etter planen parres med en hannhund som er helt fantastisk flott. Oppdretter skal selv beholde en, kanskje to fra dette kullet, hannhundeier skal ha en valp (dog hannhund) og en annen oppdretter skal muligens ha tispevalp. Så det er jo veldig mye som skal klaffe. Meeen.. drømmer om tispe fra dette kullet ja!  :wub:

Tenker også at man må se an, om forutsetningene er på plass kan jo permisjon være en fin tid for valp. Magefølelse og litt sunn fornuft tror jeg er det som trengs for å gjøre et valg :)

Veldig spennende med lovende kull!

Skrevet

Egentlig skulle jo Nora etter planen hatt valper sommeren 2015, hadde det ikke vært for at hun fikk påvist katarakt og derfor ikke skal avles på allikevel.

Har du sjekket henne igjen? Talli fikk feil katerakt diagnose fra en av Norges mest erfarene øyenlysere (var også hun som endret den ved ny øyenlysning)

Skrevet

Atte, når Tinka flytter hjemmefra og jeg blir hjemme på livstid, da skal jeg ha valp. Noen har jeg snakket litt mer med om det enn andre og foreløpig får det bli med det. Kanskje i 2015, eller mest sannsynlig litt lengre til :)

• Like 1
Skrevet

Egentlig lite sannsynlig at jeg får mulighet til å kjøpe valp i år/tidlig neste år, men er et liiite håp :)

Blir et leveringsklart korthårs hollenderkull i Norge i desember, Også er det et mallekull i Sverige i mars. Og jeg har så lyst på beggeeeee :wub: Hvordan skal man kunne velge? Oioioi, avgjørelser :innocent:

Hvilket malle kull? :) (send gjerne på pm om du ikke vil si det her i tråden) Jeg står på lista til hollenderkullet, virker veldig spennende, håper jeg får en tispevalp derfra. :)

• Like 2
Skrevet

Har du sjekket henne igjen? Talli fikk feil katerakt diagnose fra en av Norges mest erfarene øyenlysere (var også hun som endret den ved ny øyenlysning)

Tør ikke å få falske forhåpninger, for øyelyseren virket sikker da hun var ett år (august ifjor) selv om det var små forandringer og bare på ett øye. Men hun skal selvsagt sjekkes igjen, både for å følge utviklingen og sånn i tilfelle hun første tolket feil. Ringte faktisk og bestilte time på Jeløya igår til neste fredag, så det blir veldig spennende!

Skrevet

Hvilket malle kull? :) (send gjerne på pm om du ikke vil si det her i tråden) Jeg står på lista til hollenderkullet, virker veldig spennende, håper jeg får en tispevalp derfra. :)

Jeg er litt misunnelig! Det var den tispa jeg skulle ha fra da hun hadde sitt forrige kull, men måtte si i fra meg da min livssituasjon ble satt på hodet. Får leve litt gjennom dere da, siden det er helt feil timing for megi fht til å ha valp hjemme. :aww:

--------------

Hører vel til i denne tråden siden jeg har planer om å lage valper selv. Har ikke tenkt til å ha en hjemme, men håper å finne noen å sette en tispe og evt en hannhund med avlsrettigheter hos. Kan bli vanskelig siden dette blir i California og jeg ikke kjenner noen over dammen enda.

Hannhund. JK3 BH Eloisa Ralli

Ralliforside.jpg

Tispen er Nanduhria's Helluin.

Helluin.jpg

• Like 6
Skrevet

Jeg er litt misunnelig! Det var den tispa jeg skulle ha fra da hun hadde sitt forrige kull, men måtte si i fra meg da min livssituasjon ble satt på hodet. Får leve litt gjennom dere da, siden det er helt feil timing for megi fht til å ha valp hjemme. :aww:

--------------

Hører vel til i denne tråden siden jeg har planer om å lage valper selv. Har ikke tenkt til å ha en hjemme, men håper å finne noen å sette en tispe og evt en hannhund med avlsrettigheter hos. Kan bli vanskelig siden dette blir i California og jeg ikke kjenner noen over dammen enda.

Hannhund. JK3 BH Eloisa Ralli

Ralliforside.jpg

Tispen er Nanduhria's Helluin.

Helluin.jpg

Ja, vi får se. Er veldig spent, vet jo enda ikke noen ting, hverken om det blir valper i det hele tatt eller om det blir en på meg(både de og jeg må jo bestemme oss etter valpene begynner å ta form), ingenting er bestemt enda å jeg regner med det er flere interesserte enn valper, så man får vell bare håpe. :)

Lykke til med kull, de ser skikkelig pene ut både hannhund og tispe :D

• Like 1
Skrevet

Ja, vi får se. Er veldig spent, vet jo enda ikke noen ting, hverken om det blir valper i det hele tatt eller om det blir en på meg(både de og jeg må jo bestemme oss etter valpene begynner å ta form), ingenting er bestemt enda å jeg regner med det er flere interesserte enn valper, så man får vell bare håpe. :)

Lykke til med kull, de ser skikkelig pene ut både hannhund og tispe :D

Skal krysse fingrene med deg, jeg, så jeg får se masse bilder her på sonen. :D

Takk for lykkeønskning! :)

Skrevet

UL resultater i dag :D De har ikke sagt hvor mange de tipper, men det sto MANGE valper :D Desto bedre sjanse for at det blir en til meg! Skikkelig spent på antall å kjønsfordeling nå!

• Like 9
Skrevet

Våren/sommeren 2015 kommer det forhåpentligvis en søt liten whippetbaby i hus :) Har sendt mail til to-tre oppdrettere for å forhøre meg om kullplaner og hvordan de driver oppdrett. Så oppdretter er ikke 100% bestemt enda, selv om jeg har snakket med med enkelte enn andre.

• Like 1
Skrevet

Håååååper det blir fieldvalp på meg til sommeren. Litt vanskelig med en så uvanlig rase, da det er få oppdrettere i Norge og kun én jeg har kontakt med i Sverige, hun planlegger parring etter jul, så forhåpentligvis blir det noe der og at det blir en tispe til meg... :wub:

• Like 3
Skrevet

Har dere bestemt kjønn allerede? Hvordan har dere bestemt dere?

Her er det ikke bestemt. På en måte, så tenker jeg at kjønn ikke betyr noe.. Men en hannhund passer nok best med tanke på at setteren skal brukes i jakt, og at man da slipper løpetiden.. Dette kan jo endres senere, og ingenting er bestemt. Hund er hund foreløpig og så lenge det er en hund så betyr ikke kjønn så mye enda. :P