Gå til innhold
Hundesonen.no

128 stemmer

1. 1.

• Ja
      82
    • Nei
      18
    • Nøytral
      28

Recommended Posts

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

*nikker og smiler* (håhå tenk så irriterende med ti sånne innlegg etter hvert "hovedinnlegg" da ) Men synes denne funksjonen har en megafeil da... man burde jo kunne like egne innlegg.

Til informasjon: Denne avstemningen er ikke startet av administratorer, moderatorer eller Hundsonens eiere. Likerknappen er ikke noe problem i seg selv, og fungerer helt utmerket både på Face

Liker-knappen erstatter nikking og smiling, og gjør dermed kommunikasjonen mer lik ansikt-til-ansikt-kommunikasjon. Synes jeg.

Posted Images

Skrevet

Jeg er igrunn nøytral, jeg liker den f.eks til innlegg med bilder eller koselige historier som jeg ikke har noe mer behov å kommentere annet en at jeg liker bildet eller historien.

Trenger den kanskje ikke i finstuen og diskusjonskjelleren? (Så sant man da ikke får masse "enig" "liker" "som jeg skulle sakt det selv" osv innlegg i debatter)

Skrevet

Jeg tenker som Rocket sier, at en liker knapp fjerner behovet for "enig!" innlegg i debatter.

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke helt problemet med å ha en sånn knapp heller. Hvis problemet er at folk klikker liker på ufine innlegg, så mener nå i allefall jeg at det er det ufine innlegget som må modereres bort, ikke liker knappen. Og hvis folk synes det er ubehagelig at en motdebattant får masse liker og de føler at hele sonen er på motsatt side av debatten, så kan jeg ikke tro at det er verre enn å se at alle skriver innlegg i mot uansett.

• Like 6
Skrevet

Jeg tenker som Rocket sier, at en liker knapp fjerner behovet for "enig!" innlegg i debatter.

Når det er sagt, så skjønner jeg ikke helt problemet med å ha en sånn knapp heller. Hvis problemet er at folk klikker liker på ufine innlegg, så mener nå i allefall jeg at det er det ufine innlegget som må modereres bort, ikke liker knappen. Og hvis folk synes det er ubehagelig at en motdebattant får masse liker og de føler at hele sonen er på motsatt side av debatten, så kan jeg ikke tro at det er verre enn å se at alle skriver innlegg i mot uansett.

Å trykke liker er et bevisst valg. Man har faktisk et ansvar selv om det å like noe er gjort med et tastetrykk.
  • Like 1
Skrevet

*nikker og smiler*

(håhå tenk så irriterende med ti sånne innlegg etter hvert "hovedinnlegg" da :P)

Men synes denne funksjonen har en megafeil da... man burde jo kunne like egne innlegg.

----------------------------------------------------------------------------------------------*Lola Pagola og en million andre liker dette*

• Like 15
Skrevet

*nikker og smiler*

(håhå tenk så irriterende med ti sånne innlegg etter hvert "hovedinnlegg" da :P)

Men synes denne funksjonen har en megafeil da... man burde jo kunne like egne innlegg.

----------------------------------------------------------------------------------------------*Lola Pagola og en million andre liker dette*

:yes:

Skrevet

Synes det er en fin funksjon for å "si" at bilder er fine eller innlegg er koselige/bra. Jeg gidder liksom ikke sitere 10 bilder iløpet av en dag, men jeg vil jo gjerne vise at jeg setter pris på alle de fine bildene/innleggene folk legger ut :)

• Like 6
Skrevet

Allerede nå peker det mot at folk vil ha det "slik det er". Det er det samme hver eneste gang etter slike tråder. Noen få roper høyt om at det trengs endring, mens det i bunn og grunn er slik at brorparten vil ha det som det er. Skal man da høre på de som roper høyest, eller majoriteten?

• Like 5
Skrevet

Emilie, selvfølgelig er det et valg man gjør når man sier seg enig eller støtter et innlegg, men hva er galt med det? Jeg synes det gjør diskusjoner mye mer ryddig at vi slipper innlegg som bare består av "enig!" eller smilefjes.

• Like 2
Skrevet

Allerede nå peker det mot at folk vil ha det "slik det er". Det er det samme hver eneste gang etter slike tråder. Noen få roper høyt om at det trengs endring, mens det i bunn og grunn er slik at brorparten vil ha det som det er. Skal man da høre på de som roper høyest, eller majoriteten?

Kanskje det trengs en holdningskampanje? Det er jo ikke funksjonen i seg selv som ser et problem, men "misbruk" av den. Jeg skal selv helt åpent innrømme at jeg har trykket liker på noen sleivspark her og der fordi man sitter på samme "siden" som den som slenger ut sparket og føler det er berettiget der og da. Og når man da sitter der og trykker liker så burde man kanskje tenke seg om en gang eller 10 før man liker noe, eller eventuelt fjerne "liken" sin etterpå, iom det for den andre parten i en sånn situasjon kan oppleves som mobbing. Og det vil vi jo ikke :)

• Like 4
Skrevet

Emilie, selvfølgelig er det et valg man gjør når man sier seg enig eller støtter et innlegg, men hva er galt med det? Jeg synes det gjør diskusjoner mye mer ryddig at vi slipper innlegg som bare består av "enig!" eller smilefjes.

Det er ikke verre enn å sette en regel om at man ikke skal skrive sånne innlegg. Har man ikke noe mer å tilføye, så kan la hver.

Det er mange forumer som har fjernet "liker"-knappen. Det er mye enklere å hive seg med i "liker-gjengen" fremfor å komme med noe fornuftig selv. Har et innlegg først blitt likt skal det mye mindre til for at nestemann trykker liker, osv. Jeg henger på en del av disse forumene der liker-knappen har blitt fjernet (eller det aldri har vært en liker-knapp), og det har ikke blitt et flust med "enig" innlegg likevel. :)

Som sakt er jeg nøytral til hva jeg ønsker. Jeg syns knappen er veldig grei å ha på bildetråder og slike ting, men syns kanskje den burde fjernes i diskusjonsdelene av forumet - der syns jeg selve innlegget skal tale for seg selv.

Skrevet

Ehm, nå har jeg allerede skrevet at jeg vil ha funksjonen og trykket på pollen at jeg fortsatt ønsker å ha den. Jeg var allerede tidlig ute i Hundesonen-tråden med å si at det er fint at den erstatter "amen", "enig" og "takk"-innlegg. Men det forandrer ikke det faktum at det er lov til å bruke funksjonen med vett.
  • Like 2
Skrevet

Synes det er en fin funksjon for å "si" at bilder er fine eller innlegg er koselige/bra. Jeg gidder liksom ikke sitere 10 bilder iløpet av en dag, men jeg vil jo gjerne vise at jeg setter pris på alle de fine bildene/innleggene folk legger ut :)

Jeg er enig med Stine:)

(kunne nøyet meg med å like innlegget, men siden det er en poll er det vel kanskje best å skrive det i klartekst)

Skrevet

Les retningslinjene før dere bekymrer dere for for mange "enig"innlegg.

Joda, selv om enig-poster ikke er lov, så har det alltid hatt en tendens til å dukke opp likevel. Færre av dem etter liker-knappen.

Skrevet

Joda, selv om enig-poster ikke er lov, så har det alltid hatt en tendens til å dukke opp likevel. Færre av dem etter liker-knappen.

Noen må være lov uansett, det er om forumet brått "flommer over" så har vi faktisk en regel fiks ferdig made for å stoppe det.

Meen er ingen som har spurt eierne av forumet om det i det heletatt er aktuelt å fjerne liker-knappen da.

• Like 1
Skrevet

*nikker og smiler*

:lol::lol:

Skrevet

Jeg sier nei til likerknapp. Synes ikke at det flommet over av "enig"-innlegg før knappen kom, og nå er det nesten ingen som gidder å komme med kommentarer til bilder eller annet, de bare trykker "like" istedenfor.

• Like 4
Skrevet

Jeg sier nei til likerknapp. Synes ikke at det flommet over av "enig"-innlegg før knappen kom, og nå er det nesten ingen som gidder å komme med kommentarer til bilder eller annet, de bare trykker "like" istedenfor.

Enig :aww:

• Like 2
Skrevet

Jeg er litt splittet. Jeg ser begge sider av saken. Jeg liker å trykke "liker" på bilder som jeg ellers ikke gidder å quote, men som jeg likevel vil vise at jeg syntes er fine, men samtidig syns jeg at det er blitt mindre quoting på bilder og annet pga liker knappen.. Nei, jeg får la noen andre bestemme denne :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...