Gå til innhold
Hundesonen.no

Feel good søt bok?

Perfect Image
 Share

Recommended Posts

Boktyven er også veldig fin ja! :)

Min beste feel-good-bok (les: bøker) er Harry Potter, men det er jo kanskje ikke helt det du er ute etter. XD

The Giver av Lois Lowry (vet ikke om den er oversatt til norsk) synes jeg var utrolig fin. Egentlig en barnebok, men den rørte noe inni meg.

Liker også Water for Elephants av Sara Gruen.

Jeg syntes også at We need to talk about Kevin var fantastisk, men det er OVERHODET ingen feel-good-bok! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste feel-good-bok (les: bøker) er Harry Potter, men det er jo kanskje ikke helt det du er ute etter. XD

Signerer denne, jeg tenkte faktisk det samme med en gang jeg leste tråden. Ingen bøker slår HP som feel good-bøker, i hvert fall ikke de første tre-fire bøkene. :D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig en feelgood-bok? Jeg tenker på Marian Keyes og litt lette bøker med humor, men definisjonen avhenger kanskje av leseren? Noen av bøkene som er nevnt (feks "Idas dans") ville iallfall ikke jeg kalle feelgood .. :hmm: Men det er helt greit å foreslå det allikevel, altså.. bøkene jeg foreslo var ikke direkte feelgood heller :) Men jeg lurer litt på de ulike genrene og hvordan de defineres.

Hva er feelgood? Chicklit? Hva med seriøse skjønnlitterære bøker? Kan de være feelgood eller chicklit, eller defineres de mer som kiosklitteratur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også veldig godt The Curious Incident of the Dog in the Night-Time av Mark Haddon.

Ellers: hvis du liker Marian Keyes så kan kanskje Jill Mansell være noe for deg?

Marian Keyes :D etter å ha lest ut alt fra hun endte jeg opp med å gå amokk i Jill Mansell hylla i england :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Østli; Vår norske Marian Keyes.:) På høye hæler over Grønland og Det søte liv. Også kommer det en ny bok i sommer :)

Bør leses i rekkefølge selv om de er uavhengige, fordi noen karakterer dukker opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - jeg storkoste meg med "Jeg skal gjøre deg så lykkelig" av Anne B. Ragde. Ordentlig nostalgi-trip til "gamle Norge" med husmannskost og husmødre. Kjempekos bok! Den kan jeg virkelig anbefale som feel good-bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...