bianka Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Hvilket tispenavn som også er ett jente-menneskenavn liker dere best? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Vi har ei Selma, og etter at vi fikk henne liker jeg det navnet bedre og bedre Også har vi en Embla og Ronja Liker generelt ganske godt menneskenavn på tisper. @2ne har jo Nora og Leah som jeg syns er veldig fine navn på hunder. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bianka Skrevet 28. Juni 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Jeg liker også menneskenavn på hunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 De jentenavnene jeg syns er finest - som i at jeg kunne tenke meg å gi det navnet til en eventuell framtidig datter - er ikke navn jeg kunne tenke meg å bruke på en hund. Men jeg syns menneskenavn kan være kult på hunder! Så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det spørsmålet. Skulle jeg kalt en hund et menneskenavn hadde det blitt Bodil eller noe i den duren - men det kunne jeg aldri tenkt meg å kalle datteren min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe tispe og hadde planlagt at hun skulle hete Trude Men det ble hannen Thorvald 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Jeg vet om en Sara-hund Men generelt er jeg ikke noe glad i menneskenavn på hunder, faktisk. Vet ikke hvorfor, men sånn er det bare. Smak og behag kanskje. Det eneste er vel når folk velger et navn som absolutt ikke er moderne i bruk på mennesker, gamle navn som var poppis for noen tiår siden, på sin hund. Da går det an, for da blir det liksom litt humor i det, når man velger et upopulært (som ikke er på topplistene) menneskenavn til sin hund. Som noen her på forumet har valgt, f.eks. Bodil. Det er liksom litt kult, fordi ingen kaller ungen sin for Bodil nå lenger. Husker et par jenter fra 70-tallet som het det, men du ser ingen jenter i barnehagen og på skolen lenger som heter Bodil. Når jeg sitter og skriver dette her, så demrer det litt for meg at jeg tror kanskje min motvilje mot menneskenavn på hunder kommer av at jeg liker å ha et greit skille? Hunder heter klare hunde- eller dyrenavn og mennesker får menneskenavn, vil ikke blande de to, liksom. Det bare føles sånn. Mine egne to hunder heter Ludo og Yatzi (hannen nevnt først, tispen sist) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingridhw Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Min heter Dina. Har truffet/hørt om mange andre hunder som heter Dina, så jeg blir så overrasket når jeg treffer mennesker som heter Dina. Liker godt menneskenavn på hunder. Det er mange jentenavn som passer også. Bare for å ta fra topp 10 listen i 2013 så synes jeg Emma, Sara, Nora og Maja passer fint på hunder. Kjenner forøvrig en fralle som heter Frank. Eierne leier der de bor, og når de flyttet inn fikk de vite at de som hadde bodd der før dem hadde hatt en engelsk bulldog som het Frank. Frank er et kult hundenavn da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Jeg har hatt en Bodil og har nå en Vigdis, synes de kler navnene sine Også har jeg en Tuva, men det er vel et ganske vanlig hundenavn tror jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Har/hatt Ronja, Penny og Savannah. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 @2ne har jo Nora og Leah som jeg syns er veldig fine navn på hunder. Jeg har også hatt en Dina og en Emma (samt en hannhund som het Tommy). Jeg liker menneskenavn på hundene mine jeg Nora har en søster som heter Dorthe, det er et navn jeg kunne tenkt meg å bruke selv. Jeg kikker ofte på navn-databaser som dette for å finne navn til mine hunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mumle Mu Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Har en Stina nå. Bulldogen til tante het Aslaug, sjelden vært borti mer passende navn. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wachita Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Jeg liker May og Emma Men jeg liker uvanlige navn på hundene mine, så tror nok ikke jeg kunne hatt menneskenavn på dyra mine! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Poppy. Men det er ikke vanlig som jentenavn i Norge da. Jeg liker både menneskenavn og andre type navn på hunder. Spiller ingen rolle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Jeg er ikke noen tilhenger av menneskenavn på hunder. Så mine hunder har hundenavn. Men om de skulle hatt mennskenavn så hadde det måttet bli Henni, Selma, Sienna, Emma osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Har en Stina nå. Bulldogen til tante het Aslaug, sjelden vært borti mer passende navn. Haha! Jeg hadde en grandtante som het Aslaug, hun så ut som en bulldog Kunne tenkt meg en hannhund som het Finn, var det ikke ei som skrev for Vi Med Hund som hadde en Finn? 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 @Khela - Jo, Anniken og Finn, den veldig hvite jaktcockeren. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Vi har Luna og Alva. Begge er jentenavn, men personlig synes jeg Luna er mer et typisk hundenavn. Jeg liker veldig godt å bruke spesielle menneskenavn på hundene våre. Andre jentenavn som jeg liker godt til hund er Arwen, Saga, Stella, Hera, Dea, Milja, Tilia og Elea. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Vi har Luna og Alva. Begge er jentenavn, men personlig synes jeg Luna er mer et typisk hundenavn. Jeg liker veldig godt å bruke spesielle menneskenavn på hundene våre. Andre jentenavn som jeg liker godt til hund er Arwen, Saga, Stella, Hera, Dea, Milja, Tilia og Elea. Jeg har også en hund som heter Alva. Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Jeg har Teo nå og har også en nevø som heter det samme Forrige hunden min het Dina Jeg vet om en boxer som heter Søren (han er nok død nå da) Kjenner 3 Gordon settere som heter Oscar, Anton og Casper. Casper forbinder jeg som et hundenavn da, ikke et guttenavn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Med svært få unntak liker jeg ikke menneskenavn på hunder. Men noen navn er så vanlig på hunder, og jeg anser de ikke som spesielt vanlige menneskenavn i Norge. At jeg synes det går greit. Men Aslaug, Bodil, Trude, Sara osv liker jeg ikke som hundenavn Nikita går greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 De navnene jeg kunne brukt på hunder er de samme navnene jeg har på listen over potensielle barnenavn Så jeg liker godt menneskenavn på hunder. Og jeg er ikke glad i typiske hundenavn på hunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mumle Mu Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Har en Stina nå. Bulldogen til tante het Aslaug, sjelden vært borti mer passende navn. Øhm, ja. Også har vi jo Dita (von Beast), da. Men hun er jo kalt opp etter Dita von Teese. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
May_Kristin Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Selv har jeg en Arya og er ikke helt sikker på om jeg ville hatt menneskenavn på mine hunder. Jeg kjenner riktignok både en Kurt, en Hugo og en Hjørdis, noe jeg synes er utrolig passende og kule navn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Michellus Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Jeg liker best menneskenavn på hunder Har jo en Angus og en Alice her i hus, begge oppkalt etter sambis og min sine favorittband/artister (Angus Young, gitaristen i AC/DC og Alice Cooper). Har veeeeldig lyst til å kalle en potensiell stor og badass hannhund for Pus da Men dette er tispenavn det er snakk om. Jeg liker navn som er litt uvanlige, men som også er menneskenavn. Ingen av mine nå har uvanlige navn, men Merida liker jeg godt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 28. Juni 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Juni 2014 Liker best norske/nordiske navn som Olga, Olaug, Gyda, Edna, Magda, Nilsine, Hjørdis, Haldis, Herdis, Oddny, Oddlaug, Ågot, Åslaug osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts