Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til gnage "godbiter" eller "leker" til valpen?

Recommended Posts

Skrevet

Det jeg har brukt før er KONG med fryst mat i, gnagebein kjøpt i dyrebutikk (er det noen som har bra forslag på slike bein forresten?).. jeg trenger generelt noen gode tips da jeg selv ikke er så kreativ :)

Skrevet

Dynk et kopphånkle el.l. i vann, vri opp og frys ned. Evt knytt en knute på det før det fryses ned. Kaldt og kjølende til kløende valpetenner.

• Like 1
Skrevet

Kalkunhals (eller kyllinghals) fra V&H er supre å gi frossent. :) Min valp på 4 mnd bruker ca 1,5 time med konstant gnaging på en kalkunhals, så det både metter og sliter ut hunden, samtidig som det er bra for henne.

Ellers går det i diverse tyggebein fra dyrebutikken. Jeg kjøper som regel de største, sånn at hun har litt å drive med. :)

• Like 1
Skrevet

Frossent kjøtt med eller uten bein (så lenge det er rått) :) Kanskje noen du kjenner jakter og har noe bein liggende? isbiter med leverpostei eller noe i vannet. Ellers om det er for å aktivisere hunden kan du også bruke andre triks, som å gjemme godbiter(eller mat) rundt om som hun må lete opp, putte godbiter på flaske/godbitball så hun må jobbe for å få dem ut, strø godbiter utover gress så hun må lete etter dem, pakk inn noe spiselig i papp eller noe hunden kan rive istykker for å få tak i det som er inni osv :)

• Like 1
Skrevet

Disse "Spiselige sunne tannbørstene" elsker valpen min på 3 mnd :) Men de er harde, smaker visst godt tror jeg, iallefall etter reaksjonen til valpen. Og de varer lenge.. Valpen min tygde på den i en time, ennå er det igjen litt, og det var liten str. :P De går å kjøpe på de aller fleste dyrebutikker :ahappy:

Ett tips til er å fryse vann med godbiter for så å la han gnage og slikke på isen :) Godt og han blir sliten av det :innocent:

Andre tips:

Candy's bacon

Tyggering med storfe

:D

• Like 1
Skrevet

Ellers kan du fryse ting han liker i isbitformer, skinke,hundegodbiter,gulrot osv.Tilsett litt vann evt. buljong (uten salt) eller pølsevann/grønnsaksvann som er usaltet. :D

• Like 1