Gå til innhold
Hundesonen.no

Fortell om rutinene dine


Trixi
 Share

Recommended Posts

Jeg bare lurer på hvilken rutiner dere har i hverdagen med hunden. Eks. til dere som jobber, hva gjør dere sammen med hunden før og etter jobb? Hvordan starter dagen? Drar dere hjem til hunden i lunsjen? Hvilken aktiviteter gjør dere med hunden i ukedagene? Gjør dere noe spesielt i helgene? Hvordan avslutter dere dagen, en lang tur før sovetid, eller rolig stund i sofan?

Hadde vært interessant å lese hvordan rutiner dere har og hva dere gjør sammen med hunden :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Fra hundens ståsted de fleste hverdager:

Stå opp = frokost.

Kjapp dotur.

Ligge på badet og gjøre seg til mens eier tar på seg morgentrynet.

Sovesovesove opptil 5,5t alene.

Jubel og glede og leking når man ikke er alene lenger.

Liten kosestund før hovedtur,

evt. kosestund - lufting - hovedtur senere på kvelden.

Sovesove enten i sofaen eller på terrassen.

Middagsforbredelser for tobeinte = følge med/tigging og en liten bit kveldsmat.

Sove og kose på sofaen.

Luftetur.

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite faste rutiner hos oss, nå jobber jeg skift og det påvirker jo naturlig nok noe, men uavhengig av det så er jeg ikke fan av faste rutiner. Jeg vil ikke ha en hund som stresser fordi ting ikke alltid skjer som forventet. (satt litt på spissen). Det som er en ca vanlig dag her er frokost når vi står opp (noen ganger kl 5 om morgenen, andre dager kl 12 på formiddagen), så er vi ute og lufter oss (alt fra kjapt ut og tisse i hagen til langtur), så er jeg på jobb enten dag eller kveld, gir mat på kvelden og lufter før jeg legger meg (alt fra tisse i hagen til lang tur).

Stort sett så består vår hverdag i 2 lufteturer og en hovedtur, det varierer på lengde, det varierer på tidspunkt for når tur og lufting utføres og noen ganger går vi 2 mellomlange turer istedet for 1 lang og to luftinger. Noen ganger trener vi, innimellom blir det mindre tur på slike dager, andre dager kommer det i tillegg. Det eneste jeg har fast er at hunden skal få minst to luftinger og en langtur på normale dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdagene går jeg på badet mens jentene spiser frokost i hagen, som oftest spredd ut på plenen. Når jeg kommer hjem fra jobb er det ut i hagen igjen. Der gjør vi litt ymse, som å sjekke ut hva naboene gjør, vanne blomster (veldig populært), leke og kose. Jeg spiser litt. Så går vi tur, nå om dagen etter at sola går ned. Det hender også at de blir med på jobb. Denne uka blir de feks med både torsdag og fredag.

De er altså utendørs eller kan velge å være utendørs hele dagen fra jeg kommer hjem til vi legger oss (også når det er kaldt). Om jeg ikke rekker eller orker å gå noe lengre enn en time/5-6 km, passer jeg på at knertis har på kløv eller at vi tar en kjapp tur på stranda for litt svømming.

I helgene er vi så og si alltid på lange turer på opptil et par mil og 4-5 timer. Resten av tida er vi ute og slapper av.

De har liksom alltid skrudd av lenge før jeg legger meg, så før sengetid er det ingen ritualer. De sover som oftest sammen med meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hverdagene når jeg jobber så er det omtrent slik:

- Jeg står opp og vil enten gi Ozu frokost eller ta ham på tissetur. Samboer kommer hjem en time senere (hvis han er på jobb) eller ligger og sover (hvis han har friuke). Når han kommer hjem/våkner gir han Ozu frokost eller tar ham på tissetur, alt etter hvilken av delene jeg har gjort.

- På dagen er han bare hjemme med samboer og lite skjer.

- Jeg kommer hjem ca halv fire og vil enten gå på tur med ham med en gang eller spise middag først, det varierer. Men et sted mellom 4-6 er vi på tur. Noen dager i uka reiser vi på LP-trening på kvelden, ellers er vi da bare hjemme. Han herjer med katten, får kos i sofaen fra meg, vi trener LP hjemme osv.

- Før leggetid tar jeg, eller samboer, ham på en kort tissetur, så er det kveldsmat og natta. Vi sover med soveromsdøra åpen, og Ozu har teppet sitt på soverommet. Noen ganger ligger han der og noen ganger på gangen utenfor soveromsdøra.

Edit: Så du også spurte om helgene. Da vil jeg ofte (men ikke alltid, kommer an på hva planene er), gå en lengre tur. Det er da jeg tar 2-3 timers skogstur/topptur/cahcetur. Da står vi opp senere, og han får kanskje verken frokost eller tissetur fordi jeg tar langturen mye tidligere på dagen samt at han får så mye godbiter på langturen at det blir frokosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06:10: Samboer står opp og sslipper hundene ut i hundegården.

06:45: Jeg står opp, tar inn hundene og forer.

13-15: Jeg kommer hjem og slipper hundene ut i hundegården.

16-20(en tid i mellom der): vi går tur fra 1-3 timer.

Resten av kvelden ligger de i sofaen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå opp. Fjerne valpen fra buksebenet. Prøve å gå ned. Fjerne valpen fra benet til Ask.

Kjippe valpen ut verandadøra. Vekke sambo.

Fjerne valpen fra bukseben, klær, sko +++

Putte valpen oppi senga til sambo som ikke har stått opp og si 'bikkja di biter'.

Sambo står opp (etter litt auing), fjerne valpen fra barnehagesekken, prøve å pusse tennene til poden med valpen hengende i et ben.

Sende valpen med sambo på jobb.

Komme hjem fra jobb.

Fjerne valpen fra buksebenet.

Spise og lage middag i mens jeg fjerner valpen vekselvis fra buksebenet mitt og shortsen/t-skjorten til A.

Ta med valp og unge ut for å leke/gå gur/ dra på besøk.

Fjerne valpen fra buksebenet. Fjerne valpen fra ungen. Fjerne valpen fra buksebenet osv osv osv...

sånn går no dagan. Gleder meg til hun blir eldre :lol:

Edit: vi er nok en litt over gjennomsnittet aktiv familie, så valpen er med på det vi gjør i helgene.

Dvs den har allerede vært med på sin del fisketurer o.l.

Vi drar bare med henne overalt egentlig...

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp, jeg spiser litt før jeg gjør meg klar og lufter hundene. Tar luna i buret og gir henne nytt vann. Når vi kommer hjem igjen går jeg som regel lang tur med en gang. De får middag rett før vi spiser også går jeg en halvtime med de på kvelden, evt ekstra tissetur hvis vi legger oss sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig dag for Yang ser ca slik ut:

Krype ut fra under en seng, rett ut i hagen en times tid.

Frokost.

Fotfølge alle som én, håp at noe godt faller ned fra kjøkkenbenken.

Sove nærmest mulig gulvteppet som er off limits.

30-45 minutter leking iblandet litt hverdagslydighet, eller raptus i bånd.

Sovesovesove.

Halvtimes tur med fåfengte forsøk på kontakttrening.

Få masse kos av alle, gjerne spoone med noen i sofaen.

Kanskje en time eller to hjemme alene.

Ca to timers tur. Ofte et par basketak i vann.

Mat.

Stirre på hamsterne som får kveldstrimmen i løpeball.

Pusse tenner, evt børste pelsen.

+ ut for å tisse så ofte han vil.

Jeg har så langt bodd slik at det alltid er noen hjemme, så han er sjeldent alene i løpet av en dag. Og han er med på nesten alt jeg gjør, så helgene ser ganske så like ut.

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser en valig dag ut slik:

07.00 - åpne døra til hagen,mennesket spiser frokost,hunder kjefter på nabosettere.

08.00 - 11.30 - hunder i bilen ut på tur ett eller annet sted,gjerne med jentegjengen

11.30 - mat til hunder ute i hagen

11.50 - jobb for meg

18.00 - mannen kommer hjem,klapper hunder og åpner døra ut. Terkel passer på postkassestativet og Ataham har ansvaret for hekken.

20.00 - mat til hunder. Walter utfører hagearbeid som består i å plante hest eller v&h i rosebedene,

22.30 ca døra ut stenges.

De får altså all aktivitet før jeg går på jobb om formiddagen men har tilgang på stor innegjerdet hage de timene vi er hjemme med dem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldige å være to som har flexitid (med kjernetid henholdsvis 9-15 og 10-14) og tar hånd om hunden, og vi bytter på hvilke turer vi går med hunden ca annenhver dag. Vi kaller det person A og B, for enkelthetsskyld.

Dette er minimumet for en dag:

06.30:

Person A og B står opp. Hunden har en liten fest, før hun sovner under bordet.

07.00:

Person B og hunden går ut på tur; 4-10 km (oftest 5 km om vi ikke jogger/sykler/går på ski; turen varer ca en time) i skog og ulendt terreng. Dette er hovedturen og skal være dagens mosjon, så vi varierer litt med svømming, sykling, klatring, jogging og skigåing, samt apport- og søksøvelser - og iblant noen lydighetsøveser hvis det er min tur til å gå turen.

07.30:

Person A har spist frokost og dusjet og somlet og kledd på seg. Person A drar på jobb (framme ca 07.45)

08.00-ish:

Person B kommer hjem fra tur, spyler ( :P ) og forer hunden

08.30:

Person B har spist frokost og dusjet og somlet og kledd på seg, og drar på jobb (framme ca 08.45)

*** hunden sover, personene A og B jobber ****

16.00:

Person A er ferdig på jobb, og drar hjem.

16.30:

Person A er hjemme, og går en runde med hunden. Ca 2-3 km, 20-30 min.

17.00:

Person A og hunden er tilbake fra tur. Person A begynner å lage mat (vi planlegger middager og handler en gang i uka for å slippe hverdagsmaset)

Person B er ferdig på jobb og drar hjem.

17.30:

Person B er hjemme. Middagen står på bordet.

20.00-21.30:

Person A og Person B går tur med hunden sammen. Ca 2-3 km, 30 min.

Etterpå får hunden mat.

22.30:

Alle i husstanden sover, tjihi!

I tillegg trener jeg og hunden lydighet 1-2 ganger i uka (3 økter fordelt på 1-2 timer hver gang), og når vi har vært bråkjekke og meldt oss på konkurranse trener vi 5-10 minutter ekstra på plena utenfor hver dag. Noen ganger går vi turer med andre faste hundevenner, og da blir det gjerne en kveldstur på 1-2 timer med mye lek og løping. Det skjer alt fra to ganger i måneden til fire ganger i uka :P

Helgene varierer veldig, men i utgangspunktet er det opplegget over som gjelder mtp turer og aktivitet for hunden; bare at vi ofte går alle turene sammen - og gjerne lager frokost på primus på morgenturen dersom været er godt. Ofte blir det lengre turer midt på dagen, 1-2 mil, eller telttur hele helga. Men annenhver helg blir vel omtrent som hverdag, med unntak av at hunden stort sett er med oss; fordi det er ting som må fikses og folk som bør besøkes :)

I august har vi plutselig egen hage; det kommer nok ikke til å endre rutinene mye annet enn at hun får være ute så mye hun vil.

Til høsten får vi barn, og vi har snakket om å forsøke å holde på rutinene så godt det går, selv med henting og bringing i barnehagen; feks ved å søke barnehageplass steder som muliggjør at hente/bringe-turene enten blir en del av turene til hunden, eller en del av sykkelturen til/fra jobb. Ser for meg at det kan bli vanskeligere enn vi håper, men man må bare forsøke ut ulike rutiner og finne en rytme som passer.

Rutinene passer oss bra fordi vi frigjør så mye tid på ettermiddagen. Selv om vi har en hund som krever ganske mye aktivitet for å være fornøyd (jaktgolden), merker vi ikke særlig til det fordi alt er ferdig når vi kommer hjem fra jobb :P Vi er ikke bundet av at hunden må få ditt eller datt dersom noen har lyst til å finne på noe; men om vi gjør noe på ettermiddagen er hunden med. Vi drar ikke bort uten hunden de dagene hun har vært alene mens vi har vært på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hvilken rutiner dere har i hverdagen med hunden. Eks. til dere som jobber, hva gjør dere sammen med hunden før og etter jobb? Hvordan starter dagen? Drar dere hjem til hunden i lunsjen? Hvilken aktiviteter gjør dere med hunden i ukedagene? Gjør dere noe spesielt i helgene? Hvordan avslutter dere dagen, en lang tur før sovetid, eller rolig stund i sofan?

Hundene får en morgentur på 15 min før de er hjemme alene hele dagen. Når vi kommer hjem fra jobb så veklser vi mellom å lufte i hagen, spise middag og så tur, eller tar turen først og deretter middag. De får en tur på ca 1 time på ettermiddagen. Nå om sommeren er det i bånd, fra 20 aug til 1 april får de løpe løse i skogen.

På sommeren prøver vi å sykle, kløve etc, men det er væravhengig. Nå som er det så varmt blir det mye bading.

To av hundene er på hunderom med utgang til hundegård på dagtid, mens de to siste er løse i hele huset.

Avslutter dagen med lufting i hagen

Nå går jeg snart ut i svangerskapspermisjon, så da regner jeg med at ting blir ganske annerledes en periode fremover.

Hundene våre er familiehunder i tillegg til jakthunder, så de er sammen med oss på det meste.

De brukes aktivt til jakt og konkurranser, så mye av fritiden vår brukes til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

04:50 - klokken ringer

04:55 - ta valp ut av valpebingen og slenge den på utsiden så den får tisse

05:00 - gå i dusjen og håpe valpen er opptatt nok med de to andre

05:25 - hive bånd på bikkjer og gå tur - ting tar litt tid når du har med blomsterfinn på tur, ikke ett gress-strå skal være uutforsket

06:00 - inn fra tur

06:10 - gi snacks til fralle og belger

06:12 - hive puddel under armen og gå til toget - den får komme ned på bakken og gå selv

16:30 - hjem fra jobb, hive bikkjer ut så de får tisse

17:00 - spise middag

- sløve

- leke

- kose

21 + - hive bånd på hunder og gå tur

21:45 - sånn ca. tre ganger i uka - hive fralle (og nå også puddel inn), sette sele på terven og sykle tur..

22:30 - hive valp i binge med mat, fore de to andre - crashe i senga

.....og sånn går no dagan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billy er oppe sånn halv sjuish og blir luftet av gubben. Han trenger det egentlig ikke, men de har nå laget seg en sånn koselig morgenrutine.

Åtte halv ni står vi opp og hunden får mat og går ut i lina for å spane litt på nabodamene.

Tolvtida går vi ut om det er fint vær. Dersom det regner går vi ut da også.

Så skjer det ikke så mye egentlig før til kvelden. Billy sover litt inne, litt ute. Vi koser og leker litt.
Trener litt utstilling (og alt for lite lydighet når sant skal sies)

Om kvelden er det tur igjen og så er det senga for tobeinte og gulvet for firbeinte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Nå om dagene (jeg har ikke lappen btw)

06.30: A og B står opp

07.00: A og B går til bilen og lufter hunder samtidig før vi kjører til jobb

08.00: A er på skolen mens B sitter i bilen med hunder og venter

10.00: A, B og hunder kjører hjemover

11.00: A og B går en luftetur med hundene.

11.30: A, B og hundene går inn og slækk'ærn. Kanskje A gjør skoleoppgaver :P Innimellom er det TV, trening av hunder og lufting av hunder, middag osv. Vi spoler frem.

21-22.00: Vi går langtur eller tar en sykkeltur.

23.00: Hundene får mat.

00.00->: Vi legger oss en eller annen gang :P

Nå varierer det noe inni ******* hvordan jeg jobber, så den er vanskelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg bare har 4 timer miljøterapeut hjemme fordelt på tirsdag og torsdag er stort sett hver dag helg for oss siden jeg ikke kan jobbe eller gå på skole.

Vi står opp når vi gidder, alt fra mellom 7 og 12. Men om det er krise å Keiron må veldig på do, så lager han ett lyst bjeff så kryper jeg ut av senga å slipper han ut for å tømme blæra, etter det går vi inn igjen og legger oss - sover litt til.

Når vi står opp er det ut av buret å fotfølge inn på badet, vase litt med div. badeartikler, stikke snuta i rumpa på meg eller fjase litt med katta som også er en sånn som fot følger matmor.

Vi slår på datamaskinen og lar den starte opp, trikser litt og koser, når data er på går vi en liten rusletur så Keiron får gjort nummer to.

Så er det inn og bare sløve noen timer.

Vi går en lengre tur på 1-2 timer før middag (nå på sommeren er det vanligvis noen svømme runder i den turen) og er vanligvis hjemme igjen rett før kl.16:00. Så er det å fotfølge meg på kjøkkenet - bli snublet i, få litt kjeft, tigge å prøve å snike til seg litt gulrot eller salat, nam nam, her er vi sunne :P

I løpet av hele dagen har vi økter med alt fra hverdagslydighet, innkalling, på plass trening eller triksing. Er vel også en gang etter middag ute for å tisse og da får han gjerne søke godbiter i gresset og vi trener kontakt ute.

Så er det middag for Keiron, sløving og litt vasing, en siste tissetur å så legger vi oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Minst mulig rutiner her i gården, et A-4 liv er ikke laget for oss.

Hvor lang morgentur blir avhenger av årstid og vær. På varme dager tar vi lange turer om morgen og kveld, på vinteren tar vi langtur før mørket faller på. I snitt bruker vi ca 1-3 timer på langtur, samt 2-3 små lufteturer. Hundene er med på daglige aktiviteter og jobb, noen ganger får de bli med helt inn, andre ganger ligger de i bilen og har oprah winfrey show for seg selv.. De sover 3-4 timer før noe nytt skjer. Mat etter langtur, aldri før. Varierer hvor vi går tur og kjører gjerne 30 min for å finne et deilig badevann.

3 ganger i uken blir det svømming, sykling og løping med sele for å styrke muskulatur og spesielt bakpart. 2 kvelder i uken er det jakt- eller div hundesport/kurs. Høsthalvåret tilbringes på fjellet og vidda.

Hundene er med på fisketurer, cafeturer og alt som er og de ligger aldri hjemme over lengre perioder. Jeg tror de har et ganske godt liv.

Edit; hundene er en like selvfølgelig del av familien som barna, de har et eget rom med to hundesofaer og de får komme opp i sengen vår i helgene (noe som er umåtelig populært). Utrolig nok er det mastiffen som maser mest om å ligge der, men det blir litt for mye sikkel og snork for vår smak.. og ikke minst null privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste rutinene vi har er vel:

- Kosestund i sengen før vi står opp og før vi sovner

- Frokost serveres om morgenen og spises litt sånn etterhvert, også får han måltid nummer 2 når skåla er tom etter frokosten

- Skal han være alene får han alltid snacks

Alt annet varierer etter hva jeg og min samboer skal gjøre den dagen og hva slags vær det er. Jeg studerer og har deltidsjobb, min samboer har deltidsjobb + jobber prosjektbasert (hvor sistnevnte medfører at han jobber 20-timersvakter eller er bortreist i perioder). Så dagene blir varierte.

Morgentur kan være alt fra 5 minutter hvor vi går til og fra busstoppet for å gå på do, eller det kan bli hovedtur på opptil 2-3 timer. Kveldstur er alt fra hovedtur på opptil 2-3 timer, eller 5 minutter hvor vi går til og fra busstoppet for å gå på do. Eller så går vi tre-fire turer på en halvtime iløpet av en dag. Eller alt innimellom her. På tur veksler vi mellom å gå i sele hvor han trekker, eller trene på å gå pent i halsbånd. Varierer med skog, by og steder hvor han kan løpe løs. Noen ganger jogger vi.

Om morgenen må jeg gjerne vekke hunden, og om kvelden legger han seg gjerne før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rutineslave så her har vi helt faste rutiner for hverdagen. Akkurat nå utgår fellestreninger siden Jaily ikke er frisk, men en vanlig hverdag med friske hunder ser slik ut:

0530: Jeg står opp, går på badet (sammen med begge hundene og katten, kan jo ikke gå på badet alene....), vekker mannen når badet er ledig

0545: Går ut med hundene mens mannen står opp. Kort luftetur på ca 1-2 km.

0600-ish: Mannen forer de utsultede sulvene

0615-ish: Spiser frokost

0640: Mannen drar på jobb, jeg sløver på sofaen med hundene til rundt:

0730: Drar på jobb.

1600: Ferdig på jobb, handler hvis nødvendig, hjemme ca:

1630: Lar hundene lufte seg kjapt utenfor døra.

Heretter varierer det ettersom hva vi skal. Hvis vi ikke skal på fellestrening:

1700: Jeg og hundene drar ut på tur. På en vanlig dag går vi minimum ca 4-5 km. Når det er varmt bader de i tillegg, på vinteren tar vi kanskje en skitur i steden (da blir det gjerne lenger).

1800-2000: På ett eller annet tidspunkt spiser jeg og mannen middag, men han har gjerne langedager (lastebilsjåfør) så det blir gjerne sen middag.

2015: Sulvene er igjen utsultet og får mer mat. :P

2230-ish: Om ikke vi har sluknet på sofaen legger vi oss som regel rundt nå.

Hvis vi skal på fellestrening spiser jeg gjerne før trening, mens mannen spiser når han kommer hjem. Lengre tur erstattes med trening (lydighet, IPO, bruks), men de får selvsagt en luftetur uansett.

I helgen beholder vi stort sett samme rutine om morran, men den blir gjerne forskjøvet noen timer! ;) Hva vi gjør i løpet av dagen varierer etter hva vi har av planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer det en del akkurat hvortid jeg jobber, jobber stort sett alltid etm/kveld, men når jeg skal på jobb og hvor lenge jeg er på jobb varierer en del.

Vi har lite helt faste rutiner, men en vanlig dag ser noenlunde sånn ut; stå opp på formiddagen, fjotten ut i hagen for å tisse. En stund etter vi har stått opp er det ut på tur, vanligvis 1- 2 timer, men kan være 2-3+ timer om jeg har tid til det. Han får en tur ut i hagen og mat før jeg drar på jobb, av og til får han tørrfôr å søke opp i hagen mens jeg gjør meg klar til jobb. Av og til får han en tyggesnack når jeg går. Når jeg kommer hjem fra jobb er det kveldstur på vanligvis 15 - 30 min, og en liten matbit.

Hvis jeg har lang dag på jobb har jeg vanligvis noen som hjelper meg og lufter han mens jeg er på jobb, da får han en tur på alt fra en halv til halvannen time, og kanskje litt mat eller en tyggesnack, men da får han gjerne ikke mer enn en times tur av meg før jobb siden jeg skal tidligere på jobb enn ellers.

På fridager varierer det veldig hva vi gjør, det kan være alt fra å være på tur nesten hele dagen, til to-tre kortere turer, eller en tur tidlig på dagen, og en joggetur på kvelden. Han er stort sett med meg hele tiden når jeg har fri, eller jeg er bare vekke fra han noen få timer. På søndager er vi en del i middagsbesøk der han er med. Han har ikke noen faste tider han får mat, det varierer etter når det passer ift aktivitet, men han får vanligvis mat to gr for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke jobber er rutinene våre slik:

Mellom 07-12: Frokost, noen ganger tisserunde i hagen, noen ganger ikke. Frokosthvil frem til formiddagstur.

Mellom 12-14 går vi formiddagstur og er som regel hjemme 2 timer etterpå, men nå som det har vært varmt har det bare blitt tøysing/lek/godbitsøk og kos i hagen nå og da frem til spisetid som er-

16.00 presis! Nåde meg om maten kommer på gulvet 5 minutter over så lenge jeg er hjemme. Da finnes det ingen unnskyldning for sen servering. :D

16-20 - Etter maten trenger man selvølgelig en middagshvil synes Mattis. Noen ganger slapper vi av til klokken er 20 eller mer, noen ganger tar vi oss sammen og går en tur fra rundt 18 tiden, da er vi gjerne ute 1 time eller 2, alt etter humør, nå som det har vært varmt har vi som regel ikke gått før klokken 20/21/22 på kvelden.

Når jeg jobber får han mat som vanlig, men tur blir det ikke før jeg kommer hjem. Da er jeg som regel sammen med ham resten av kvelden også og det blir litt tulletrening og lek i hagen i tillegg.

Er vi hjemme når klokka blir 22.30 går han å legger seg, da er det natta.

Pleier ikke å gjøre noe i helgen som vi ikke gjør ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...