Gå til innhold
Hundesonen.no

Perro Dogo Mallorquin - Valper på oppdagelsesferd


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Åssen er rasen ellers? Utenom at de er søte som små?

Det er jo en veldig liten rase, tallmessig, så det er litt vanskelig å uttale seg. Disse blir solgt som familiehunder, og etter hva jeg kan se på Facebook, av et annet kull som har blitt født i Norge, så fungerer de fint til det. Det er jo en vokter, men en mer lightversjon enn hva jeg ser for meg de større Dogoene er.

Pippa er blid som en solstråle, og elsker folk og andre hunder. Hun kan være litt bitchy hvis hun er sliten, men det er ikke verre enn at jeg kan snakke til henne. Eneste hunden hun ikke kommer overens med, er mammas Bella. Vi har jo katt også, oppdretteren har to katter, og Toril har enda flere, hun går overens med alle dem. :) Hun liker å bade, og hun er sprek og leken.

Jeg gikk jo for denne rasen fordi jeg ville ha en gruppe 2-hund, men ikke en med så flatt ansikt at man må ta hensyn til det, og det har de ikke. Hun er med på alt. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en veldig liten rase, tallmessig, så det er litt vanskelig å uttale seg. Disse blir solgt som familiehunder, og etter hva jeg kan se på Facebook, av et annet kull som har blitt født i Norge, så fungerer de fint til det. Det er jo en vokter, men en mer lightversjon enn hva jeg ser for meg de større Dogoene er.

Pippa er blid som en solstråle, og elsker folk og andre hunder. Hun kan være litt bitchy hvis hun er sliten, men det er ikke verre enn at jeg kan snakke til henne. Eneste hunden hun ikke kommer overens med, er mammas Bella. Vi har jo katt også, oppdretteren har to katter, og Toril har enda flere, hun går overens med alle dem. :) Hun liker å bade, og hun er sprek og leken.

Jeg gikk jo for denne rasen fordi jeg ville ha en gruppe 2-hund, men ikke en med så flatt ansikt at man må ta hensyn til det, og det har de ikke. Hun er med på alt. :)

Jeg har småsiklet litt på de en god stund(ja, Pippa har vært nedstirret i flere timer tilsammen hun også), men det virker veldig vanskelig å finne noe særlig informasjon. Finner jo litt på engelsk, da...

Har du tips om oppdrettere man kan snoke litt på hjemmesidene til og slike ting? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det høres jo helt flott ut :) Åssen er helsa?

Veit ikke, faktisk! Pippa har ikke hatt noen veterinærbesøk bortsett fra vaksiner og røntgen.

Jeg har inntrykk av at de kan slite litt med HD, det er flere i Norge og Sverige som har det, se her.

Pippa har ikke offentlig HD-status, men har PennHIP-røntgen. Vet om en som har hatt kraftig Demodex, en import fra Polen.

Har tenkt på å gjøre litt flere helsetester på Pippa når hun kommer over i mitt navn, for å bidra til statistikk på rasen. :)

Jeg har småsiklet litt på de en god stund(ja, Pippa har vært nedstirret i flere timer tilsammen hun også), men det virker veldig vanskelig å finne noe særlig informasjon. Finner jo litt på engelsk, da...

Har du tips om oppdrettere man kan snoke litt på hjemmesidene til og slike ting? :D

Enig i at det er lite informasjon! Jeg er ikke så veldig inn i oppdrettere, men jeg holder meg unna de som spyr ut kull, nedover i Europa. Jeg har hørt at Kennel Toldi skal være bra, også følger jeg litt med på The Rocking Flatlands, uten at jeg vet noe spesielt om dem. Hun her har en kjeeeempefin hannhund, og har valper på fire mnd (tror jeg) som er til salgs nå (jatakk). Tror ikke hjemmesiden er oppdatert på en evighet, siden den hannhunden ikke er der. Syns generelt det er lettere å følge med på Facebook, er flere CDB-grupper. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så utrooolig søte :D Jeg snuste litt på rasen for noen år siden, men slo det fra meg, fordi jeg hørte at det er en del helseproblemer på de. Men vet ikke om akkurat den personen jeg snakka med hadde vært uheldig, eller om det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...