Gå til innhold
Hundesonen.no

Lars Monsen tror på klarsynte

Gjest
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Winger deltok i letingen på eget initiativ, han var ikke hyret av noen eller tok seg betalt, så jeg vet ikke helt hvilke økonomiske motiver dere mener han skulle ha. Eller hvordan dette kan være å utnytte noen i en vanskelig situasjon.

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Enig med @Khela - Monsen har alltid vært åpen om at han tror på mer enn det som er mellom himmel og jord, for å bruke en klisjé. Så det er rett og slett feil at han har snudd 180 grader, @Kangerlussua

Men finnes det egentlig hunder? Sånn egentlig? For det finnes jo ikke hester?

Kanger - jeg kritiserer deg (og andre - dette var ikke bare rettet mot deg) ikke for hva du tror på, men for at du/dere/de latterliggjør andre for hva de tror på. Du ser ikke at det er en ørliten fors

Winger deltok i letingen på eget initiativ, han var ikke hyret av noen eller tok seg betalt, så jeg vet ikke helt hvilke økonomiske motiver dere mener han skulle ha. Eller hvordan dette kan være å utnytte noen i en vanskelig situasjon.

Mulig jeg har gått glipp av noe i den lange tråden, men er det noen som mener at Winger hadde økonomiske motiver for dette, eller at han har utnyttet svake?

Kan være du har misforstått siden en del av diskusjonen de siste sidene har vært generelt om alternativbevegelsen, ikke kun rettet mot Winger og denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Så bra. Da kan han jo bare stikke ned til Larvik å finne gutten de leter etter. Jeg spanderer tog-billetten. Siden du har så gode kontakter fikser du resten?

Selvfølgelig har han en agenda med å få profilert seg.

http://www.michael-winger.com/nettbutikk/ her er det ikke mye som er gratis

Å utnytte de svake er akkurat det han gjør, familien var fortvilet over at politiet ikke fant han og gjorde mer for å finne han. Selvfølgelig vil de forgude finneren.

Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Da kan han jo bare stikke ned til Larvik å finne gutten de leter etter. Jeg spanderer tog-billetten. Siden du har så gode kontakter fikser du resten?

Selvfølgelig har han en agenda med å få profilert seg.

http://www.michael-winger.com/nettbutikk/ her er det ikke mye som er gratis

Kan det ikke hende at han selv oppriktig tror at han har slike evner og ønsker å være til hjelp? Må det være et økonomisk motiv, eller ønske om profilering som ligger bak? Sier ikke at jeg selv nødvendigvis tror på evnene hans, men jeg utelukker ikke at han selv tror.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Å utnytte de svake er akkurat det han gjør, familien var fortvilet over at politiet ikke fant han og gjorde mer for å finne han. Selvfølgelig vil de forgude finneren.

Makan!

På hvilken måte mener du at Winger har utnyttet familien til den forulykkede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Kan det ikke hende at han selv oppriktig tror at han har slike evner og ønsker å være til hjelp? Må det være et økonomisk motiv, eller ønske om profilering som ligger bak? Sier ikke at jeg selv nødvendigvis tror på evnene hans, men jeg utelukker ikke at han selv tror.

Dette har jeg også skrevet tidligere. Hadde han profilert seg som og utgitt seg for å være en privatetterforsker e.l. så ville jo saken vært en helt annen. I det minste burde han kunne være ærlig på at all informasjonen han mottar fra politiet lang tid i forveien til å kunne forberede seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mulig å ha andre motiver enn økonomiske. Sannsynligvis har han klokketro på egne evner, og da går det ikke an å la være å bidra.

Jeg var med på letingen etter en hund en gang. En sky, liten hund som ikke hadde lyst til å bli funnet selv om det var mange minusgrader. I den jakten deltok en relativt kjent og respektert (av de som tror på sånt) "klarsynt" fyr, fra 20 mil unna og informerte pr telefon og facebook hvor han sanset hunden. Innimellom ble den jaget av rev, andre ganger gjemte den seg nær et rødt hus, osv. Dette pågikk over flere uker, og letemannskapene ble sendt hit og dit av fyren (samtidig som at andre hadde observert hunden helt andre steder). Det var altså så latterlig å lese hvordan folk lot seg spille opp og legge godviljen til for å få det han sa til å stemme.

For alt jeg vet så trodde han oppriktig på det han gjorde. For meg ble det hele latterlig og jeg vil gå så langt som å kalle han en viktigper.. og jeg tror motivasjonen hans ligger i å gjøre noe viktig for andre.. å spille en rolle. Og hvem vil ikke det?

På den ene siden bidro han nok til å holde letingen igang, for han ga mange et element av spenning i letingen (og ikke minst de som satt og kommenterte og "hjalp til" på facebook. Men til syvende og sist så tror jeg han gjorde mer skade enn gavn, når han ledet folk hit og dit istedet for å bruke tid og krefter å konsentrere seg om de mer sannsynlige områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Dette har jeg også skrevet tidligere. Hadde han profilert seg som og utgitt seg for å være en privatetterforsker e.l. så ville jo saken vært en helt annen. I det minste burde han kunne være ærlig på at all informasjonen han mottar fra politiet lang tid i forveien til å kunne forberede seg.

? Mener du at politiet oversender informasjon til selverklærte klarsynte når folk forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Nei men i flere enkelte saker deler politiet ut informasjon. Dette har vært tilfelle i sakene Winger og er det som nå skjer i Dung saken.

Møtte klarsynt på hemmelig sted

Iflg artikkelen forsvant Dung Tran Larsen i 2007 og på bakgrunn av 2 positive funn i år kontaktet politiet Winger etter funnet av den forulykkede i Skogbygda i juni 2014. Trolig er politiets informasjon mye lik den samme informasjonen som media har publisert. For politiet handler det vel om å få avsluttet en sak som startet i 2007. Om den kan termines etter 6 -7 år ved hjelp av en klarsynt er det vel greit nok? Poenget må vel være å få saken avsluttet? Om den selverklærte "klarsynte" kan bidra til en løsning er vel det positivt? Om den ikke blir avsluttet har politiet forsatt en uløst sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Winger må jo leve av noe han også, som alle andre. Jeg mener jeg leste at han ikke tok betalt i alle savnet-saker, og han har vel vært involvert i et "funn" tidligere?

Om noe så skal han ha kred for å følge sine egne drømmer og ikke farges av et A4-ideal som de fleste faller inn under. Hvor mange er det som har belånt seg til over pipen, har en møkkajobb fra 8-16 som betaler alle regninger og litt til og bruker hele livet på nettopp dette?

Å operere inn silikonplantater i unge jenter, selge blekeskinner til tannkunder eller drive såkalt "coaching" er da akkurat like "meningsløst", om ikke mye verre? Mennesker har i all den tid vi har eksistert latt seg lure og vært disponibel til å tro på overmakter vi ikke kan fastslå eksisterer, enten du er religiøs eller alternativ er det nok uansett reellt for den det gjelder. Og det er det vi bør ha respekt for.

Om folk velger å betale 1600 kr for å høre at bestemor er glad i deg og har det bra på den andre siden får være deres valg, man er da ansvarlig for sine egne handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg artikkelen forsvant Dung Tran Larsen i 2007 og på bakgrunn av 2 positive funn i år kontaktet politiet Winger etter funnet av den forulykkede i Skogbygda i juni 2014. Trolig er politiets informasjon mye lik den samme informasjonen som media har publisert. For politiet handler det vel om å få avsluttet en sak som startet i 2007. Om den kan termines etter 6 -7 år ved hjelp av en klarsynt er det vel greit nok? Poenget må vel være å få saken avsluttet? Om den selverklærte "klarsynte" kan bidra til en løsning er vel det positivt? Om den ikke blir avsluttet har politiet forsatt en uløst sak.

Var det Winger som kontaktet politiet eller politiet som kontaktet Winger? Det er en vesensforskjell...

Jeg oppfatter det som at politiet ikke har den helt store troen og bruker lite ressurser på tips fra såkalte klarsynte ... men jeg har jo forståelse for at de sjekker tips uavhengig av kilde (og jeg tipper at de sjekker ganske mange merkelige tips fra "normale, dødelige" også :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Var det Winger som kontaktet politiet eller politiet som kontaktet Winger? Det er en vesensforskjell...

Jeg oppfatter det som at politiet ikke har den helt store troen og bruker lite ressurser på tips fra såkalte klarsynte ... men jeg har jo forståelse for at de sjekker tips uavhengig av kilde (og jeg tipper at de sjekker ganske mange merkelige tips fra "normale, dødelige" også :-) )

Nei vet hva :) Så interessert er jeg ikke. Det vesentlige er vel om seeren kan bidra med noe eller om han inngår blant de mange "normale" som heller ikke har noe å bidra med?

Red: Jeg forstår ikke hva "dere" mener er mest harmelig: at politi og redningsmannskaper ikke fant den forulykkede - eller at det var en utenforstående "seer" som gjorde det.

For familie og pårørende er det sansynligvis "ett fett" hvem som fant vedkommende. Hovedsaken må vel være at han ble funnet innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo så gørrkjedelig at jeg tror på null nada niks av det som ikke kan bevises med vitenskap. :P Jeg har det bare ikke i meg, klarer rett og slett ikke å få meg selv til å tro på "det man ikke kan se", so to speak.

Jeg har sterke meninger rundt temaet, men har ingen interesse av å snakke høylytt om det - med mindre noen prøver å konvertere meg. ;)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen funnet - eller bidratt til å finne - en av mine kjære på den måten så hadde jeg blitt takknemlig uansett om vedkommende gjorde det hengende opp ned fra eifeltårnet eller hadde en magisk delfin på skuldra som sa hvor man skulle lete. Tror jeg er en fryktelig enkel sjel jeg. :innocent: Ikke dermed sagt at jeg hadde stolt blindt på noen, men etter et funn hadde hvemsomhelst fått ære av meg, faktisk.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noe ikke er bevist betyr ikke at det ikke stemmer, det betyr bare at det ikke er bevist enda...

Jeg synes det er mye arrogante påstander og utsagn i denne tråden. Ja, selvfølgelig finnes det svindlere, men det betyr ikke at alle er det. Jeg er selv opplest og vedtatt skeptiker, og er det i aller høyeste grad fremdeles. Likevel har jeg fått hjelp av healer og vært samboer med et spøkelse. Jeg har også møtt mennesker som mener de har røntgensyn og ledd så jeg trillet, men er da likevel i stand til å se at jeg kan ikke uttale meg så bastant om at ingen har litt ekstra evner selv om jeg er overbevist om at de fleste som påstår de har dem ikke har det.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Bare for å oppdatere meg selv for de som ikke følger med på nyheter. Gutten på 17 fra Larvik ble funnet død i hjulbrønnen på flyet i Amster uten hjelp fra klarsynte. Folk eier tydeligvis ikke skam når de sitter her og sier han kunne vært i live med hjelp av kvakksalvere og sjarlataner. For det er faktisk det dere sier, dessverre så er det ikke sånn verden fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Bare for å oppdatere meg selv for de som ikke følger med på nyheter. Gutten på 17 fra Larvik ble funnet død i hjulbrønnen på flyet i Amster uten hjelp fra klarsynte. Folk eier tydeligvis ikke skam når de sitter her og sier han kunne vært i live med hjelp av kvakksalvere og sjarlataner. For det er faktisk det dere sier, dessverre så er det ikke sånn verden fungerer.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var en rimelig alvorlig anklage! Kan du quote de som sier dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Var det noe du lurte på?

Jepp. Jeg ser ikke sammenhengen mellom forsvinningen i Skogbygda og hvordan den ettersøkte ble funnet der og gutten som forsvant i Larvik og som ble funnet død i Nederland. Er det noen i dennne tråden som har skrevet noe om det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Jeg er jo så gørrkjedelig at jeg tror på null nada niks av det som ikke kan bevises med vitenskap. :P Jeg har det bare ikke i meg, klarer rett og slett ikke å få meg selv til å tro på "det man ikke kan se", so to speak.

Jeg har sterke meninger rundt temaet, men har ingen interesse av å snakke høylytt om det - med mindre noen prøver å konvertere meg. ;)

Ler. At du ikke tror på annet enn det som kan bevises med vitenskap skal jeg ikke ha noen meninger om bortsett fra at du må ha et kjedelig liv sånn sett :)

Jeg er vokst opp i et lite fordums fiskevær på Nordlandskysten og tror det finns saker og ting som man pr idag ikke kan forklare. Men for all del - jeg er en enkel sjel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det der var en rimelig alvorlig anklage! Kan du quote de som sier dette?

8 sider tråd hvor de fleste forherliger klarsyntes evner til å finne forsvunnede. Det blir litt mye og meningsløst å begynne sitere halve tråden og vel så det. Anbefaler deg å heller lese den.

Jepp. Jeg ser ikke sammenhengen mellom forsvinningen i Skogbygda og hvordan den ettersøkte ble funnet der og gutten som forsvant i Larvik og som ble funnet død i Nederland. Er det noen i dennne tråden som har skrevet noe om det siste?

Skal vi se, forsvunnet og forsvunnet, selvutnevnte klarsynte som mener å finne forsvunnede.. Ring a bell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...