Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Hvordan har det gått for folk? :)

Med knertis er det enten plassering i tispeklassen eller blått som gjelder, og i dag så hun helt super ut og viste seg helt fantastisk (som hun løp!), og blei 3BTK, slått av en japansk multichamp og søte, vesle Lady som klinka til og blei BIM. Imoutos tilkommende kjæreste Gunde, tok hannhundcertet og blei dermed nordisk champion i tillegg til japansk, spansk og portugisisk champion. I dag var en god dag!

Kritikken:

"3 år gammel tispe. Vakker overlinje. Bra hode/uttrykk. Ønsker sterkere neseparti. Bra ører. Velbygd kropp, litt høy i lenden. Velvinklet. Bra svans og pels. Rører seg bra overalt."

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ben og jeg kom til finalen i agility NM både individuelt og med laget wohooo!

Amigo fikk excellent, ck, cert, beste hannhund og BIM

Gratulerer til alle fornøyde! Lill, colliene dine er så flotte, og jeg syns Oliver fortjente å bli BIR, jeg Jeg er heeelt i ekstase! Det var 19 påmeldte basenjier. Pim ble champion forrige helg

Posted Images

Geo fikk Excellent og 1AK. :) Kritikken:

"Mask. hode. Bra prop. Utm øyne. Velbårne øre. Bra hals og rygg. Litt avfallende kryss. Bra svans. Tilrekkeleg kropp, men kunne vært mer utfyllende i fronten. Skulle kunne vært en aning lengre i kroppen. Utm. benstamme. Velvinklet, rett fint lår. Utm. steg fra siden, dessverre litt løs frem. Dobbel pels, men kunne hatt rettere ull. Fin farge, velvist."

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatzy hadde ikke dagen i dag. Lang vente tid samt høy varme gjorde at hun synes at utstilling var kjipe greier. Ikke likte hu dommern, og dommern likte vel ikke henne heller akkuratt :P Det ble Very Good og 4 konk.

Kritikken:

6 years. Very good fem.type. Suff.prop.

Would prefer her to be stronger in head.
A bit ling i mussle. And.suff stop. Short neck.
Strong angulation in the back. Well ?? do, da?? body.
Prefer a less developed loins. Good feet and bone.
Very nice temp. Movement could have more drive.


Jaja, satser på at det går bedre neste søndag.

Yoshi gjorde det supert i konkuranse med seg selv på valpeshow. Han oppførte seg supert i ringen, og er en kul hund å vise frem :)

Kritikken:

Lang strakt hovud. Utm.ører. Mørke øyne.
Stramme lepper. Sterk hals. Rake fine fremben.
Slutene tassar. Lang brystkasse.
Vakker overlinje. Lett avfalllende kors.
Tett pels. Herlig temp. Rør sig med utm steg. Kort bak.

Fint presentert.

Yoshi ble da BIR, siden han var eneste korthårs valp. Dommeren likte ham godt, men hans runde kryss trakk nok ned i gruppa, for vi ble nesten plassert! Han var en av de 6 som var igjen etter at 3 (totalt 9) andre ble vist ut. Så å være en av de 6 beste var jo morro, selvom han ikke hevdet seg mer enn det i gruppa.
Og at han skulle få utmerkede ører på kritikken hadde jeg aldri trodd, han som har tunge ører hihi.
Morro læll, gleder meg til å vise ham igjen neste søndag.

Stilte også en Samojed som fikk Very Good. Veldig valpete 10 mnd gammel junor som bare må utvikle seg litt til :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuka fikk good :D Dommeren ønsket mer av alt. Nestegang tror jeg at jeg skal ha med hunden inn i ringen. I dag tror jeg dommeren bare så ingenting i enden av kobbelet :P Egentlig greit når dommeren tydelig liker kraftige showimporter.

Kjempe fornøyd med henne i ringen. Hadde en generelt fin dag, men en noe overivrig hund. Men fy flate så varm og trangt. Ikke særlig trivelig å være rundt eksteriørringene med så mye telt..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde! :ahappy: Lill, colliene dine er så flotte, og jeg syns Oliver fortjente å bli BIR, jeg :ahappy:

Jeg er heeelt i ekstase! Det var 19 påmeldte basenjier. Pim ble champion forrige helg, og fikk derfor byttet over fra åpen klasse til championklasse. I championklasse tispe var det derfor påmeldt 7 tisper, men 6 møtte. Det var to finske og resten norske, og med laange flotte titler mot Pim sin simple, ferske "NUCH". Når Pim derfor ble plukket ut som vinner av championklassen så ble jeg overlykkelig! Ikke nok med det, men hun ble beste tispe med CACIB og i tillegg slo hun en finsk hannhund og ble BIR! Fiiiine Pimmelimmen :D

Kritikken (dommer Anne Macdonald):

Beautiful head, well wrinkled. Good ear set. Lovely crest of neck. Nice scull, short hook. Good front and rear quarters. Good tail. Moved really well

10334250_10152032141962693_2230530610603

Bilde tatt av Yodel

Senere gikk vi inn i en stor gruppe 5 for en annen dommer, og Pim ble plukket ut blant de 6 beste, men ble ikke pallplassert :) Men for en debut som champion!! :jump::bananas:

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte forresten rykter om at en hund døde på utstillingen, fordi den ble stående i en varm bil? Er det noen som kan bekrefte/avbekrefte det? 

Vet en bil ble knust rute på når jeg dro, tilstand vet jeg ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer desverre :icon_cry:

I alle dager?! :no:

Melvin fikk excellent men ingen plassering i dag. At han oppførte seg fint og huska alt han skulle gjøre selvom det er over et halv år siden sist han var på utstilling er jeg mest imponert over :teehe: Jeg fikk ikke vært med å sett på da, jeg måtte jobbe :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10334250_10152032141962693_2230530610603

Bilde tatt av Yodel

Senere gikk vi inn i en stor gruppe 5 for en annen dommer, og Pim ble plukket ut blant de 6 beste, men ble ikke pallplassert :) Men for en debut som champion! :jump::bananas:

Wow, gratulerer så masse :D Fine Pim!

Gratulerer til alle andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...