Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ben og jeg kom til finalen i agility NM både individuelt og med laget wohooo!

Amigo fikk excellent, ck, cert, beste hannhund og BIM

Gratulerer til alle fornøyde! Lill, colliene dine er så flotte, og jeg syns Oliver fortjente å bli BIR, jeg Jeg er heeelt i ekstase! Det var 19 påmeldte basenjier. Pim ble champion forrige helg

Posted Images

Guest Bølla

Gratulerer til alle fornøyde! Vi brukte dagen i dag på blodsporkurs istedet, og tydeligvis tenkte mange andre labbefolk det samme; en internasjonal utstilling nærme Oslo og de klarer ikke samle 30 hunder engang. Jeg velger å tro at dommeren har skylden, uten å gå mer inn på det.

Var veldig gøy å være der i går selv om man tidvis ba om mer plass og litt mindre sol, men vi fikk litt napp i en hingst vi vil ha valp fra, så da blir det kanskje det tredje beistet i hus her. Alt i alt så det ut som om folk koste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle gode resultat og ny champion!

Jeg har vært ringsekretær på to spesialer, så ingen NKK Drammen på meg

Du var jo hos oss, så da går det bra ;-)

Ingen NKK på oss, men spesialen ble beste junior hannhund, beste junior, ck og reserve cert! Litt usikker, men noen nevnte noe om at den som fikk cert ble champion i går, så det ville jo vært stas på utstilling nr 2 som junior!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, han er så fin! Hvis jeg noen gang skal ha en Belger må den se ut som han. Og være like trivelig mot folk. SÅ mange som kommenterte hvor koselig han var! Og jeg synes enda han var finest i ringen :lol:

Åå så koselig sagt :):flowers: Tusen takk :) Og STOR grattis til Pim's flotte debutt :D

Og siden jeg ikke orker å lage egen tråd om det så kan jeg jo skrive her at Fenris ble idag på vår hovedspesial beste hannhund med storcert, bir junior og bis 2 junior og bim :D Med flott kritikk og dommeren mente han hadde en flott lovende fremtid foran seg :ahappy: Veldig hyggelig :)

( @Belgerpia ) Jeg syns også at Noah var finest i ringen! Fin utenfor også, Stella mente han var bedre enn pappaen hennes :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

@ og @Martine Det er veldig hyggelig å høre at andre liker gullungen min. Jeg synes jo selvsagt han er verdens fineste både inni og utenpå. Han er så utrolig snill og grei - og nå skal jeg ærlig si at jeg synes hannen som ble beste hannhund er fin, og han var antagelig den beste der - men jeg så han jo ikke for dagen selvsagt :)

Og bare så det er sagt - he he he he - han er meldt på til Bjerke også, om noen føler seg kallet til å stille belger den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK bekrefter at en hund døde:

http://web2.nkk.no/forside/nkk-drammen-2/

Dessverre ble helgens arrangement også preget av en tragisk hendelse, da en hund, etterlatt i bil, døde grunnet overoppheting. Dette til tross for gjentatte oppfordringer fra arrangør til besøkende og deltagende om å ikke etterlate hund i bil, og jevnlig kontroll av parkerte biler. Teknisk arrangør fikk hunden ut, men livet sto ikke til å redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var jo hos oss, så da går det bra ;-)

Ingen NKK på oss, men spesialen ble beste junior hannhund, beste junior, ck og reserve cert! Litt usikker, men noen nevnte noe om at den som fikk cert ble champion i går, så det ville jo vært stas på utstilling nr 2 som junior!

Vi hadde noen hunder som ble flyttet til championklasse i går, og disse fikk da ikke certet.

Vi hadde også en veteran som var blitt champion på NKK'en, og den fikk derfor ikke reserve-certet, det gikk da videre til junior uplassert i BHK.

Men hvis certvinneren likevel er champion, uten at ringpersonalet ble gjort oppmerksom på det, vil selvfølgelig certet bli gitt videre senere om en sender NKK en søknad på dette - det er ikke noe som foregår automatisk.

Jeg klarer ikke å huske at du var i ringen, så jeg er ikke sikker på om du snakker om finsk eller svensk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløffen vår ble nummer 2 av 10 i championklassen og 2. beste hannhund med CACIB :jump::bananas::jump:

(Eller res.cacib egentlig, men siden nr. 1 er international champion fra før så blir det omgjort til cacib!)

10360342_10152445495810225_2488743450489

Fine Fløffen :wub: Får nesten lyst på bernermascot jo!

Gratulerer til alle fine, flinke sonenhunder! :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren til død hund, blir de anmeldt? Utestengt fra NKK arrangement en viss tid eller noe? Håper det kommer reaksjoner!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt enig. NKK bør virkelig statuere et eksempel for de som ikke har nok der oppe til å forstå at slik gjør man ikke.

Beklager, men det finnes ingen unnskyldning for det der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK bekrefter at en hund døde:

http://web2.nkk.no/forside/nkk-drammen-2/

Dessverre ble helgens arrangement også preget av en tragisk hendelse, da en hund, etterlatt i bil, døde grunnet overoppheting. Dette til tross for gjentatte oppfordringer fra arrangør til besøkende og deltagende om å ikke etterlate hund i bil, og jevnlig kontroll av parkerte biler. Teknisk arrangør fikk hunden ut, men livet sto ikke til å redde.

Så tragisk :icon_cry:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde noen hunder som ble flyttet til championklasse i går, og disse fikk da ikke certet.

Vi hadde også en veteran som var blitt champion på NKK'en, og den fikk derfor ikke reserve-certet, det gikk da videre til junior uplassert i BHK.

Men hvis certvinneren likevel er champion, uten at ringpersonalet ble gjort oppmerksom på det, vil selvfølgelig certet bli gitt videre senere om en sender NKK en søknad på dette - det er ikke noe som foregår automatisk.

Jeg klarer ikke å huske at du var i ringen, så jeg er ikke sikker på om du snakker om finsk eller svensk :)

Det var meg! Jeg bare skjønte ingenting :P Oppdretter forklarte for meg, var derfor jeg fikk reserve certet etter jeg gikk ut, skjønner lite av sånt enda, trodde jeg ikke kunne få cert engang, men er vel cacib jeg ikke kan få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK bekrefter at en hund døde:

http://web2.nkk.no/forside/nkk-drammen-2/

Dessverre ble helgens arrangement også preget av en tragisk hendelse, da en hund, etterlatt i bil, døde grunnet overoppheting. Dette til tross for gjentatte oppfordringer fra arrangør til besøkende og deltagende om å ikke etterlate hund i bil, og jevnlig kontroll av parkerte biler. Teknisk arrangør fikk hunden ut, men livet sto ikke til å redde.

Det der skal ikke gå ann.

Jeg håper eier får reaksjoner, selv om de sannsynligvis har fått seg en skikkelig oppvekker.

Stakkars stakkars hund :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke noe om resultatene fra gruppene/finalen i valpeshowet, men nysgjerrig på hvem som vant terriergruppa jeg?

Bajasen ble slått av søsteren sin i valpeshowet og ble BIM, men fikk bra kritikk. Søsteren fikk en knalldebut og fikk også BIG3 :) Neste utstilling blir i juniorklassen, men kjenner den påmeldingen sitter langt inne, så vi får se ann utviklingen hans i løpet av sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

BIG 1 - gruppe 1 - Australian Shepherd,

BIG 1 - gruppe 2 - New foundland

BIG 1 - gruppe 3 - Engelsk Staffordshire terrier

BIG 1 - gruppe 4/6 - Strihåret Dachs - Hella's Yndis - ble senere Best in Show valp

BIG 1 - gruppe 5 - Samojed (hannvalp) - var ikke i BIS finalen

BIG 1 - gruppe 7 - Glatthåret vorsteh

BIG 1 - gruppe 8 - Amerikansk cocker spaniel

BIG 1 - gruppe 9 - Griffon Bru(kan ikke skrive lenger *ler*)

BIG 1 - gruppe 10 - Afgansk Mynde

Katalogen min ligger hjemme så jeg har ikke navnene dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det het BIG og ikke BOG? Best IN group, ikke Best OF group?

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Det stemmer det, det heter big, både på norsk og engelsk..

Og mens jeg er igang, det heter top winning, ikke most winning..... :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en strålende helg med flott vær, og flotte resultater.
Aussie første dag - Fresco vant klassen sin med CK og endte opp som 3BHK :)
Lille frøken blå ble BIR valp, og vant gruppe 1 senere på dagen :)

Søndag stilte jeg 4 dsg -
Tarzan slo til fra første gang i veteran klassen, vant klassen med CK, ble BIR veteran, og ente til slutt opp som BIR
Tasle ble BIM i en stooor tispe konkurranse. 2.beste tispe med CERT var herfra.

Senere i BIS finalene ble lille nurket mitt BIS 3 - så vi er mer en strålende fornøyde med helgen :)

10390959_10152442747560586_3316074798823

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg! Jeg bare skjønte ingenting :P Oppdretter forklarte for meg, var derfor jeg fikk reserve certet etter jeg gikk ut, skjønner lite av sånt enda, trodde jeg ikke kunne få cert engang, men er vel cacib jeg ikke kan få!

Juniorer og veteraner kan ikke få CACIB, ellers kan de få så mye de vil av heder og ære :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig hadde jeg maks flaks og verdens enkleste utstillingsdag på søndag.

Jeg ødela beinet igjen under lørdagen, havnet på krykker, og så for meg at søndagen kunne bli lang og tung. Jeg måtte jo bare lagt krykkene fra meg, tygget smertestillende, og gått på foten selv om det ville gjort den mye, mye verre. En kan ikke backe ut av et ringsekretæroppdrag kvelden før uten veldig god grunn, en setter jo arrangør i den knipa.

Men så fikk jeg spørsmål fra @WheatenMali om å være ringsekretærelev, og det var jo bare helt fantastisk! Da kunne jeg bokstavelig talt sitte på rassen hele dagen, observere alt hun gjorde (og hun gjorde alt helt eksemplarisk og korrekt, beste eleven jeg har hatt noen gang), og kun bekymre meg for å bli solbrent, med 30-faktoren i ei hånd og kald pepsi i den andre :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...