Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp ang forsikring!


Wachita
 Share

Recommended Posts

Pris :) Eldste hunden tegna forsikring på gjensidige sitt gamle system, og har derfor en billig, god forsikring jeg ikke tør endre (i motsetning til agria får man beholde gamle forsikringa si i gjensidige selv om de endrer). Men agria var billigere da jeg skulle forsikre yngstemann. Får se nå da, hvis det stemmer som folk sier her, at agria setter opp prisene veldig i år.

Har nettopp fått årspremien for Tahlly, og den er på 2519,- med 30000,- i veterinærforsikring. Så den har gått opp ca 600,- for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Velger vi gjensidige blir jo hundeforsikringen vår 4 forsikring hos de, så velger vi dem, så har bare min samboer med å være med av njff, tror han vil ha mye glede av det også (:

De dekker HD hvis begge foreldrene er røntget fri offisielt, og at valpen har vært forsikret sammenhengende fra 3 mnd alder er det vel.

HD er likt i alle forsikringsselskap. jeg sjekket de aller fleste når Amiga var syk og alle krever det som Stine skriver.

Forøvrig @SandyEyeCandy så kan de vel ikke operere med flat rate når Doffen og Issi kostet med et par tusen til sammen og Pi skulle de ha 6700 for???

Forskjellen var at jeg forsikret Pi etter sommeren 2013 og da sluttet de å ha "hund" produktet og gikk over til å bare tilby hund pluss. selv om jeg strippet det ned og fjernet masse tillegg ble det fortsatt svimlende dyrt. selv med 3 forsikringer, nito rabatt+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har selvsagt ikke "flat rate" helt bokstavelig, @, men de har neppe den samme inngående rasekunnskapen som Agria, trur du ikke? Jeg trur forresten jeg også fikk tilbud etter at de innførte sånn pluss-opplegg hos Gjensidige, mulig det er grunnen til at prisen var hinsides høy i sammenligning med Agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg virkelig syns det er på tide at forsikringsselskapene tar til seg at mange raser er gått over til HD-index. Dermed henger det ikke lenger på greip at man ikke skal få dekket hoftesykdommer selv om foreldrene har HD. Det er jo hevet over enhver tvil at å bruke index i avlsarbeid minsker HD på rasene. Noe som slett ikke det å avle kun på HD-frie hunder har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger vi gjensidige blir jo hundeforsikringen vår 4 forsikring hos de, så velger vi dem, så har bare min samboer med å være med av njff, tror han vil ha mye glede av det også (:

Husk at man også får tilbake et "overskudd" fra Gjensidige hvert år. Jeg har fire forsikringer hos gjensidige (2 hunder, bil og reise) noe som gjør at jeg får ca 2000 kr igjen hvert år.

Jeg har hatt Gjensidige i 7 år nå. Det har aldri vært noe tull :) Pengene er på konto med en gang, og det har aldri vært diskusjon rundt noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nei, de har selvsagt ikke "flat rate" helt bokstavelig, @, men de har neppe den samme inngående rasekunnskapen som Agria, trur du ikke? Jeg trur forresten jeg også fikk tilbud etter at de innførte sånn pluss-opplegg hos Gjensidige, mulig det er grunnen til at prisen var hinsides høy i sammenligning med Agria.

Hvorfor skulle de ikke ha det? De har jo drevet med forsikring av hund lenger enn agria. Selvfølgelig har de også statistikker som bakgrunn for hvor dyre forsikringene er. De to rasene jeg har hatt var det veldig stor forskjell i pris på hos gjensidige også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjensidige på begge mine. Blondie sin på ca 2000 kr i året. Husker ikke helt. Vi har brukt den en god del ganger, og det har aldri vært noe problem. Brukket fot og 3 operasjoner for jursvulster. Det hadde blitt dyrt uten forsikring. Direkteoppgjør med veterinæren vår. Tidi sin koster en del mer, men jeg tror hun er forsikret for å dekke mer utgifter i året enn Blondie. Tror det ligger på 4500 kr. Men jeg syns det er verdt det. Jeg er såpass fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nysgjerrig og sjekket tilbud hos Gjensidige og DNB. Jeg har Agria (veterinær, 30 000, 2000 fast egenandel, 15% bevegelig).

Khela (papillon)

Agria: 2256

Gjensidige: 2688

DNB: 2356

Tequila er faktisk ikke forsikret, men det ligger på rundt 1900 hos både Agria og DNB, har ikke sjekket hos Gjensidige siden de må først beregne også sende meg en mail med en pdf med et tilbud, det var for tungvint hos meg :P Men tror ikke det er noen stor forskjell.

Forskjellen er størst på hva som dekkes, der har ikke jeg god oversikt at all :P Men tipper agria har best dekning siden de kun er for dyr? Dunno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet og lest gjennom hele denne diskusjonen siden jeg selv sliter med å velge forsikringsselskap, har den schæfer valp på 9 uker som skal forsikres så men har forsikring hos gjensidig (reiseforsikring fra før) så vurderer og bare gå for gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige ville ha svimlende 6943 i året av meg, med samme dekning som jeg valgte hos Agria, så da tror jeg valget ble rimelig enkelt.

I tillegg satte de ham som blandingshund, selvom jeg spesifiserte rase. Men jeg sendte dem en mail for å se om prisen ble annerledes om de ikke satt han som blandingshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager :o Jeg betaler vel ca 2500 kr per bikkje, og jeg har en "syk" rase.

Ja, jeg syns det var meeeget rart. Da har jeg valgt akkuratt det samme som Agria, bare med 25% bevegelig egenandel, siden det var det laveste jeg kunne velge. Så jeg trodde jo det ville bli litt billigere, men der tok jeg feil gitt ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Men Agria er billigere for meg uansett da, der er det jo 10% rabatt om man er med i NKK.

Ser ut til at det blir billigere for meg og, jeg er jo medlem i NKK ;P

Men får se når jeg får svar om prisen endrer seg når de endrer fra blandsingshund til Tervueren. Men hvor mye de endrer får vi se. Om prisen blir 3500 billigere, kan jeg se om jeg velger gjensidige fremfor Agria, men slik det er nå velger jeg nok Agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "beste" forsikring hos gjensidige på to hunder, og den tredje er vel hos agria - vet ikke hva eier egentlig betaler der. Men for meg så koster det 1900 i året for lupin og 1600 for kasko. Kahlo kom på over 4000 med nøyaktig samme forsikring. Har rabatt gjennom bondelaget, men burde vel melde meg inn i jjf om det blir mer rabatter av det.

Stort sett veldig fornøyd med gjensidige. Får dekket både medisin og rehab inntil en viss sum i året. Det jeg savner er bedre dekning på mr/ct ol. Der syns jeg 3000 er latterlig når en mr av hodet på en hund fort kommer på 10 000.

Men hvor mye dekker agria i rehab og medisiner? Og ct og MR? Tror ikke jeg kommer til å bytte til gjensidige på den hunden som er forsikret i agria, når vi får surra oss til å skrive henne over på oss.

Hatt agria før, ble litt "skremt" av at det fremstod som de prøvde å vri seg unna å utbetale livsforsikringen på hunden min. Hun ble avlivet et drøyt år gammel etter funn på mr. Da ville de egentlig ha obduksjon av henne, men siden mora hadde hatt avlfsorsikring eller noe sånt, så slapp vi det. Men de skulle brått ha kopi av helseattesten som ble med valpen da jeg kjøpte henne. Det er sikkert helt normal prosedyre for dem, men for meg som hadde avlivet to hunder hos gjensidige før og aldri hørt snakk om hverken helseattest eller krav til obduksjon - så ble det "nok" til at gjensidige ble det naturlige valget på de neste hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir billigere for meg og, jeg er jo medlem i NKK ;P

Men får se når jeg får svar om prisen endrer seg når de endrer fra blandsingshund til Tervueren. Men hvor mye de endrer får vi se. Om prisen blir 3500 billigere, kan jeg se om jeg velger gjensidige fremfor Agria, men slik det er nå velger jeg nok Agria.

Ja, hjelper mer på 10% på en billigere forsikring enn 10% på en dyrere forsikring uansett :P

På gjensidige hadde jeg mulighet til å velge "alaska husky" selv om det ikke er en rase, pussig! Men kanskje fordi det er en tryggere/jevnere blanding, man har litt mer "kontroll" og forutsigbarhet med dem enn den gjengse gatemix kanskje..?

Edit: DNB mener jeg, ikke gjensidige.

Endret av Khela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meesha er forsikret i Agria og jeg er sålangt veldig fornøyd. Du kjenner jo skadehistorien hans, og vi har for å si det mildt "tjent" på forsikringen vår :P

Vår forsikring er:

Livsforsikring (forsikringsbeløp 13.000, årspremie 663)

Medisin (forsikringsbeløp 3000, egenandel 1400+15%, årspremie 170)

Veterinær (forsikringsbeløp 45000, egenandel 1400+15%, årspremie 2436)

Spesial (forsikringsbeløp 45000, årspremie 170)

Samlet årspremie er 3439. I mnd. betaler jeg da 292. Det er absolutt ikke ille, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...