Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp ang forsikring!


Wachita
 Share

Recommended Posts

Og du får ikke svar? Merkelig, alle sakene mine enten jeg har fått dekket eller ikke har kommet på min side iløpet av 1-2 uker.

Red: Men det er jo sånn at ikke alle kan være fornøyde med et selskap :)

Er fornøyd med de sånn ellers, bare den saken som har drenert og det skjer ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Velger vi gjensidige blir jo hundeforsikringen vår 4 forsikring hos de, så velger vi dem, så har bare min samboer med å være med av njff, tror han vil ha mye glede av det også (:

Høres helt kurant ut det. Jeg ringte Gjensidige og Sparebank1 før jeg tegnet hos Agria, svarene der var ikke helt lovende. Agria har så lang erfaring og de har kunnskap om det meste. Jeg har iallefall aldri opplevd å måtte vente på betaling eller vansker med å få det man har krav på. I tillegg var forsikringsbeløpet vesentlig høyere hos Agria, og det var helt utslagsgivende for min del.

Forsikringsbeløpene var like nå når jeg sendte mail om tilbud. Men gjensidige hadde ikke rehabilitering da, eller, jeg fikk ikke valg om å ta det med i tilbudet hvertfall. Så er litt usikker pga det rett og slett. Rehabilitering og medisin utgjorde 10kr i mnd'en hver, så det er liksom verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Forsikringsbeløpene var like nå når jeg sendte mail om tilbud. Men gjensidige hadde ikke rehabilitering da, eller, jeg fikk ikke valg om å ta det med i tilbudet hvertfall. Så er litt usikker pga det rett og slett. Rehabilitering og medisin utgjorde 10kr i mnd'en hver, så det er liksom verdt det.

Rehabilitering og medisin kan bli to enorme utgiftsposter. Det er mange hunder som f eks får alvorlig allergi og andre diagnoser som kan kreve kostbart medikamentell behandling.

Jeg hadde en rottweiler med beinbrudd som måtte bygge opp muskulaturen med svømming 2-3 ggr i uken, hadde det ikke vært for at jeg hadde dekket rehab. hadde jeg vært ruinert ;-)

De har selvfølgelig mer målrettede kampanjer og kostnadene er lagt opp etter skadestatistikk per rase. En venninne av meg eier en skjønn bulldog som har blitt operert (altfor mange ganger) i ung alder, og de nærmer seg vel 200 000 i totale kostnader... Selv har de bare betalt en brøkdel. De har også Agria. Jeg sier ikke at de andre ikke tilbyr noe, men mine erfaringer er at samarbeidet mellom klinikker og Agria går som smurt og ofte trenger man ikke tenkte et sekund på oppgjøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rehabilitering og medisin kan bli to enorme utgiftsposter. Det er mange hunder som f eks får alvorlig allergi og andre diagnoser som kan kreve kostbart medikamentell behandling.

Jeg hadde en rottweiler med beinbrudd som måtte bygge opp muskulaturen med svømming 2-3 ggr i uken, hadde det ikke vært for at jeg hadde dekket rehab. hadde jeg vært ruinert ;-)

De har selvfølgelig mer målrettede kampanjer og kostnadene er lagt opp etter skadestatistikk per rase. En venninne av meg eier en skjønn bulldog som har blitt operert (altfor mange ganger) i ung alder, og de nærmer seg vel 200 000 i totale kostnader... Selv har de bare betalt en brøkdel. De har også Agria. Jeg sier ikke at de andre ikke tilbyr noe, men mine erfaringer er at samarbeidet mellom klinikker og Agria går som smurt og ofte trenger man ikke tenkte et sekund på oppgjøret.

Ja, er det jeg og tenker. Er derfor jeg heller mest mot agria akkuratt nå, mtp rehabilitering og medisiner, siden det utgjør en såå liten sum i mnd'en, men gir et veldig stort utbytte ifall jeg måtte ha fått bruk for det en gang i fremtiden.

Da hjelper liksom ikke alt det jeg sparer hos gjensidige av å flere forsikringer der, om de ikke kan gi meg mer utbytte av forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Gjensidige har da rehabilitering, jeg har det på alle mine ihvertfall. Tror det er opptil 5000 kr i året, om jeg ikke husker helt feil.

På det verste har jeg brukt det på ei uke. Rehabilitering kan være svindyrt, det samme kan medisiner være.

Men dette kommer jo an på rasen, det blir betraktelig mer vanskelig om rasen er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria selv. Fortsetter å bruke dem fordi de har best villkår. Men prisen er jo høy. Har fått dekket mye da, og det er et stort pluss med direkteoppgjør. Men jeg fikk en dårlig opplevelse med dem, akkurat samme situasjon som ble skrevet om i Hundesport sist, om hun som ikke fikk igjen på forsikringen når hun valgte å avlive hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har da rehabilitering, jeg har det på alle mine ihvertfall. Tror det er opptil 5000 kr i året, om jeg ikke husker helt feil.

Tok feil! Medisin har de ikke!

Har Agria selv. Fortsetter å bruke dem fordi de har best villkår. Men prisen er jo høy. Har fått dekket mye da, og det er et stort pluss med direkteoppgjør. Men jeg fikk en dårlig opplevelse med dem, akkurat samme situasjon som ble skrevet om i Hundesport sist, om hun som ikke fikk igjen på forsikringen når hun valgte å avlive hunden.

Man får vel ikke noe igjen på forsikring når man velger å avlive hunden, med mindre det er akutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok feil! Medisin har de ikke!

Man får vel ikke noe igjen på forsikring når man velger å avlive hunden, med mindre det er akutt?

Jeg regner med at Agria har det samme som Gjensidige, avliving pga dyrehelsevern? messige årsaker dekker dem. Jeg har fått livsforsikringen på 2 stk pga det. Og joda, Gjensidige dekker medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Tok feil! Medisin har de ikke!

Man får vel ikke noe igjen på forsikring når man velger å avlive hunden, med mindre det er akutt?

Om det er av dyrevernhensyn får man det dekket jo.

Nå husker jeg ikke eksakt hvordan det var i våre to kontrakter, men jeg mener jeg krysset av en egen bolk for forsikringssum i tilfelle død? Siden den gang har jo kontrakten bare blitt fornyet. Summen var kjøpesummen og så legges eventuell brukspremiering osv til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er av dyrevernhensyn får man det dekket jo.

Jeg regner med at Agria har det samme som Gjensidige, avliving pga dyrehelsevern? messige årsaker dekker dem. Jeg har fått livsforsikringen på 2 stk pga det. Og joda, Gjensidige dekker medisin.

Aah, oki (: Men da vet jeg det!

Ang det med medisin, Jeg fikk ikke opp noe tilbud hos dem ang det skjønner du.

Fikk kun dette opp når jeg spurte om tilbud, men da er det mulig det er noe jeg må spør om utenom?

2vc6i5z.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Har en i agria og en i gjensidige, og unntatt noen forskjeller i avtale og pris er de veldig like (der må man bare vurdere de tilbudene man får fra begge på den aktuelle hunden og hva man trenger). Jeg har brukt forsikringene lite fordi jeg så langt har friske hunder, men begge har utbetalt uten tull, gjensidige er dog litt bedre på kundebehandling og kjappere. De var også veldig greie med store utbetalinger på min første hund sin kreftbehandling (forsikringa sto på foreldrene mine, så var de som tok det oppgjøret).

Har dog hørt om ganske mange som sliter med at agria ikke dekker det de skal uten krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i agria og en i gjensidige, og unntatt noen forskjeller i avtale og pris er de veldig like (der må man bare vurdere de tilbudene man får fra begge på den aktuelle hunden og hva man trenger). Jeg har brukt forsikringene lite fordi jeg så langt har friske hunder, men begge har utbetalt uten tull, gjensidige er dog litt bedre på kundebehandling og kjappere. De var også veldig greie med store utbetalinger på min første hund sin kreftbehandling (forsikringa sto på foreldrene mine, så var de som tok det oppgjøret).

Har dog hørt om ganske mange som sliter med at agria ikke dekker det de skal uten krangel.

Er det noen grunn til at du har to forskjellige på dine?

Jeg har jo aldri hatt belger før, og aldri hatt valp, så derfor jeg er så usikker på hva som er best til akkuratt han her da. Oppdretter sa det var best å bestille forsikring når jeg har fått valpen, så er nok det jeg kommer til å gjøre. Det er jo under 2 uker til bare.

Jeg kommer nok til å ha mest mulig inkludert i forsikringen da, just in case, men jeg må vel vente med å se hva gjensidige kan tilby.

Ikke er jeg så flink til å krangle heller, så uansett hvilke vi velger, så blir det min samboer som må ta kranglingen med forsikrings selskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om tilbud fra Gjensidige, og holdt på å svime av da de i fullt alvor skulle ha dobbelt så mye som Agria. Jeg trur det som er bra med Agria også er det som er bakdelen, nemlig utstrakt rasekunnskap. Gjensidige opererer etter hva jeg forstår med mer enn flat rate for hunder, ferdig snakka.

Jeg har brukt forsikringa et par ganger på Aiko, har aldri vært noe tull. Jeg har en del tilleggsforsikringer på Imouto, og betaler litt over 3000,- i året for to hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisin går under veterinærforsikringen, her kan du lese litt om hva som dekkes: https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/dyreforsikring/hundeforsikring/detaljer#medisin

Vet du om de dekker operasjon og smertestillende og lignende ved HD? Det sto ingenting om det på den siden du linket til.

@SandyEyeCandy

Jeg brukte Agria på hest, da betalte jeg 1000kr i året.

Agria er jo best på dyr, og derfor jeg i utgangspunktet tenkte å bruke dem. Helt til jeg leste at mange var fornøyd med gjensidige xD

Men det var store forskjeller på raser altså! Hvis din er 3000 i året på to hunder, og min hadde blitt på 3500 på en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Er det noen grunn til at du har to forskjellige på dine?

Jeg har jo aldri hatt belger før, og aldri hatt valp, så derfor jeg er så usikker på hva som er best til akkuratt han her da. Oppdretter sa det var best å bestille forsikring når jeg har fått valpen, så er nok det jeg kommer til å gjøre. Det er jo under 2 uker til bare. 

 

Jeg kommer nok til å ha mest mulig inkludert i forsikringen da, just in case, men jeg må vel vente med å se hva gjensidige kan tilby. 

 

Ikke er jeg så flink til å krangle heller, så uansett hvilke vi velger, så blir det min samboer som må ta kranglingen med forsikrings selskapene. 

Pris :) Eldste hunden tegna forsikring på gjensidige sitt gamle system, og har derfor en billig, god forsikring jeg ikke tør endre (i motsetning til agria får man beholde gamle forsikringa si i gjensidige selv om de endrer). Men agria var billigere da jeg skulle forsikre yngstemann. Får se nå da, hvis det stemmer som folk sier her, at agria setter opp prisene veldig i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris :) Eldste hunden tegna forsikring på gjensidige sitt gamle system, og har derfor en billig, god forsikring jeg ikke tør endre (i motsetning til agria får man beholde gamle forsikringa si i gjensidige selv om de endrer). Men agria var billigere da jeg skulle forsikre yngstemann. Får se nå da, hvis det stemmer som folk sier her, at agria setter opp prisene veldig i år.

Aah, skjønner! (:

Du kan jo se hvilke pris jeg fikk av agria på 1 eller 2 side (:

De dekker HD hvis begge foreldrene er røntget fri offisielt, og at valpen har vært forsikret sammenhengende fra 3 mnd alder er det vel.

Oki, men da stiller de hvertfall likt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Får se nå da, hvis det stemmer som folk sier her, at agria setter opp prisene veldig i år.

Våre premier har ikke økt? Kanskje det er 50-100 kr forskjell. Jeg betalte alt forrige uke.

Det er nok raseindividuelt, som alt annet hos dem. Hvis det har blitt reg. mange skader eller mye sykdom hos en rase forhenværende år øker vel premiene deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...