Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund med oppblåst/stor hard mage?


Recommended Posts

Dette er ikke snakk om min hund, men en bekjent sin hund.

Det er en tispe på 5.5 år, middels stor rase.

De siste måndene så har magen hennes blitt enormt stor, trodde hun hadde blitt feit, men over ribbebeina er hun perfekt, men magen er enorm og kjennes helt stinn ut:/ ellers har hun løpetid nå, ikke merket noe på almenntilstand annen at hun drikker visst veldig mye mer en før.

Er det noen som her hørt eller sett noe lignende?

Det å få hunden på dyrlegen er ikke første(sånn sett ikke andre eller tredje) prioritet med eiern dessverre...

Hadde jeg hatt penger nok selv hadde jeg tatt henne med selv og fått sjekka, for det må vere noe gale slik magen hennes ser ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være cushings sykdom? Google sier: "Typiske symptomer er kraftig øket tørst og urinproduksjon, samt at hunden mister pels. Ofte får den også større appetitt og blir rund om magen. Fedme, svakhet, svekking av muskler, økt pigmentering, tynn hud og forkalkninger i huden forekommer også"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sjeldent man overlever flere mnd med limorbetennelse (?) så det er kanskje ikke så akutt, men normalt er det jo ikke og det kan jo sikkert være alt fra mark til svulst til cushings, eller noe helt annet. Dyrlege burde absolutt være neste på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukket livmorbetennelse var det første som slo meg, siden hun drikker mer enn normalt.

Men når hun har løpetid nå, kan det vere livmorbetennelsa da?

JEg tror jeg må bare finne en måte å skaffe penger å ta henne med selv :( synes ikke det ser bra ut i det hele tatt ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hun har løpetid nå, kan det vere livmorbetennelsa da?

JEg tror jeg må bare finne en måte å skaffe penger å ta henne med selv :( synes ikke det ser bra ut i det hele tatt ;(

Send bekymringsmelding til mattilsynet... Sånne folk bør ikke ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund (9 år og kastrert) har noe lignende. Stor, tidvis stram og oppblåst mage, men fin over ryggen og ribbeina. Magen går utover istedenfor innover etter ribbeina. Han har lavt stoffskifte og en ørliten medfødt hjertefeil, men ikke Cushings. Har tatt ultralyd av magen og ikke funnet noe, og er regelmessig på kontroll i forbindelse med stoffskiftet. Allmenntilstand fin, normal+ vekt. Dyrlegen og jeg har bare konkludert med at han er sånn.

Det behøver altså ikke være cushings, men det er en svært alvorlig sykdom om den ikke behandles, så dyrlegen bør absolutt avlegges et besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er rett å slett ekstremt forstoppa. Hun har bæsja, så ingen ha tenkt den tanken, men hun er rett å slett full i bæsj. Drikkinga er vi ikke sikker på, siden alt i urinprøven var fint, så vi skal måle hvor mye hun drikker en stund:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er rett å slett ekstremt forstoppa. Hun har bæsja, så ingen ha tenkt den tanken, men hun er rett å slett full i bæsj. Drikkinga er vi ikke sikker på, siden alt i urinprøven var fint, så vi skal måle hvor mye hun drikker en stund:-)

Oisann! Hva skulle gjøres for å få ut bæsjen da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...