Mirai Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Evt. er det noen som kan gjette hvilke raser den er blandet av, eller hva slags ukjent rase det er? Vi er litt uenige her nemlig, men har ikke noe svar altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Aner ikke. Men nydelig var den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Det ser ut som det er Finsk lapphund i den iallefall. Men ørene henger. Ikke godt å si om den er ren eller ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Ja, gjerne finsk lapphund, og/eller noe eurasier, evt leonberger tro? Litt vanskelig å bedømme fra den vinkelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Skulle gjerne sett kroppen og hodet i profil, ja Har ingen bedre forslag enn de som er nevnt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 20. April 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Har kun dette ene bildet, er fra en side ala Pinterest . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Kunne minnet litt om en ung Sydrussisk Ovtcharka og, uten å ha sett kroppen. Men tror ikke de kommer i den fargen heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 20. April 2014 Rapporter Share Skrevet 20. April 2014 Hverken FL eller eurasier kommer i den fargen (såvidt jeg vet ang FL i hvert fall?) og ørene stemmer ikke, synes jeg. Synes det kan se ut som en leonbergerblanding? Umulig å si sikkert, men søt var den i hvert fall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Hverken FL eller eurasier kommer i den fargen (såvidt jeg vet ang FL i hvert fall?) og ørene stemmer ikke, synes jeg. Synes det kan se ut som en leonbergerblanding? Umulig å si sikkert, men søt var den i hvert fall! Litt avhengig av pelsen til hunden og lysforholdene der bildene ble tatt så kan både fl og eurasier ha lignende farge. Jeg har sett ganske røde eurasiere, og lapphunder har jo tan-fargen. Ellers har jeg et par bilder som ligner litt, av Istra som Argyr hadde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jma Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Jeg og tenkte leonberger-blanding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Syntes ansiktet var litt for smalt for lapphund! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 Ellers har jeg et par bilder som ligner litt, av Istra som Argyr hadde. O/T, men hadde? Er hun ikke der lengre? Jeg hadde jo lyst å besøke de... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 21. April 2014 Rapporter Share Skrevet 21. April 2014 O/T, men hadde? Er hun ikke der lengre? Jeg hadde jo lyst å besøke de... http://hundesonen.no/forum/topic/73315-istra/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 22. April 2014 Rapporter Share Skrevet 22. April 2014 Hverken FL eller eurasier kommer i den fargen (såvidt jeg vet ang FL i hvert fall?) og ørene stemmer ikke, synes jeg. Synes det kan se ut som en leonbergerblanding? Umulig å si sikkert, men søt var den i hvert fall! FL kan komme i alle farger uten om merle, vet av mange finske lapphunder som er renrasede og har lignende farge som den på bildet. FL er godkjent med tippører, og hengeører forekommer også på renrasede hunder, så, tja. Som flere her sier, det er umulig å si med mindre man kan se bilde av kropp eller profil etc, men kan så absolutt ligne en FL (en unghund vil jeg tro isåfall, evt ei sped tispe), men også endel andre raser som den ligner på. Og blanding kan på ingen måte utelukkes heller, hehe. Edit: En renraset FL som kanskje kan ligne litt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100020 Skrevet 23. April 2014 Rapporter Share Skrevet 23. April 2014 FL kan komme i alle farger uten om merle, vet av mange finske lapphunder som er renrasede og har lignende farge som den på bildet. FL er godkjent med tippører, og hengeører forekommer også på renrasede hunder, så, tja. Som flere her sier, det er umulig å si med mindre man kan se bilde av kropp eller profil etc, men kan så absolutt ligne en FL (en unghund vil jeg tro isåfall, evt ei sped tispe), men også endel andre raser som den ligner på. Og blanding kan på ingen måte utelukkes heller, hehe. Edit: En renraset FL som kanskje kan ligne litt Veldig OT men den var fiiiin Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts