Gå til innhold
Hundesonen.no

Med en Yodel til Canada


Gjest
 Share

Recommended Posts

Tenkte å smekke ut noen bilder av reisen jeg tok med Yodeluuhu'en Einstein/Cash (?) til Canada. Det passet seg perfekt ifht noen fridager jeg hadde tatt, plass på fly fant vi, og etter litt neglebiting i forbindelse med Lufthansas annonserte streik - så var det klart for avreise!

Slik ble reiseruta:

13848257293_efabba3b5b_o.gif

05:45 ringte vekkerklokka, og 07:00 var jeg ombord et SASfly i retning Oslo Lufthavn. "jaja mensann, starten på en lang dag gitt" tenkte jeg :P

Vel framme traff jeg Benedicte, Tia og Einstein. Dette er første gangen jeg noen sinne har sett en Basenji (lol!) så det var moro, han var jo maridubedårendebedårende! Brått husket jeg også hvorfor valper er litt masete, å trille en trillekoffert, ha en veske på seg, ha en hundebag på seg + ha en liten valp i bånd var et seriøst logistikkmareritt. Det var bare å ta valpen i hånda, slenge alt annet bak seg/på ryggen og gå rett til innsjekk. Monsterkø pga mange avganger, men heldigvis slapp jeg foran alle ( :D ) pga hunden. Shennialt. Sjekke inn baggasje og betale for seg, og videre gjennom sikkerhetskontrollen. Tenkte at jeg skulle være litt profesjonell og ha hunden i baggen - også fordi det var enklere enn at Einstein løp løs rundt i beina på folk. JAUDA du.... :lol: Einstein ville pokker ikke ha noe av sånt tull, så han bjeff-ulte-yodlet som bare basenjier kan når de er misfornøyde. Folk så på meg, jeg lo, folk lo, og vips måtte Einstein få stikke hodet opp av baggen. Da var'n fornøyd.

I sikkerhetskontrollen fikk jeg to hyggelige unge menn til å hjelpe meg med hunden, veldig greit å si "eh, kan ikke dere bare holde valpen litt? :D " også gjør de det :lol:

På gate var det mange som ble mari-du-bedåret igjen, han ble fora med litt norsk lefse (for siste gang i sitt liv?! :P ) og fikk masse kos.

13848675484_68c487e0a6_c.jpg

13848309643_fb141cf4a8_c.jpg

Harru mat, gi meg!

13848338333_f5afe6ccea_c.jpg

De ser så fort triste ut disse basenjiene :P

13848328325_6f4c5488c8_c.jpg

But today is my favorite day! Jeg skal hjem til mine nye eiere som er superawesome! YAY!

Vel ombord på et SASfly fra Oslo til München fikk vi ledig midtsete! Det var herlig. 6A satt jeg på, 6B satt Einstein på, 6C satt en hyggelig tysker som hadde hatt boxere før (ikke underbuksa, men hunderasen... :D ). Vi prata løst hele vegen, veldig sympatisk og trivelig fyr. Endog, sa han "you're going to fly economy to Canada?! Oh my, poor you" .... "ehh, thanks" sa jeg :lol:

Einstein? Han var igjen ****** misfornøyd med å være i baggen. Hunder skal ikke være ute av baggen per allergi-regler (iallefall i følge crewet ombord der, og de ble litt mugne når jeg luftet ideen om å ta han ut). I stedet fikk de virkelig høre hva en yodler kan ytre av lyd mens vi tok av, også lurte jeg hodet hans opp av baggen. Slik sov han helt til München, jeg tar forbehold om at Basenjier ikke får vondt i nakken.... :lol:

13848285195_b5bdf9e4bd_c.jpg

Når vi landet kom flyvertinna bort og sa beklager at hun hadde vært litt streng, og at hun egentlig hadde hunder hjemme selv og ønsket meg god tur. Det var hyggelig. Hun fortalte også at hun hadde fått spørsmål fra de bakerst i flyet om det var en sjimpanse/ape med på flyet!? :lol:

Transit i München gikk smooth. Passkontrollen var det mest L O L jeg har vært med på. "ANDRE BORGERE" gikk jeg på, siden norge ikke er med i EU. Det tok laaaaaang tid for å sjekke de foran meg (russere og noen arabere). Så jeg var forberedt på lang tid på meg også. Han så forsiden av passet mitt, så på meg, åpnet passet uten å se i det, scannet det, og sa "OK". Det tok ca 4 sekunder. Å være ung jente fra Norge er tydeligvis the shit altså.

Mens vi ventet på det stooooore flyet vårt over dammen, tok Einstein seg tid til å få gjort sitt fornøde inne på et handicaptoalett. Her kunne han gå løs og det var jo genialt, for han ville nok egentlig ikke gjøre fra seg innendørs. Mye fram og tilbake på han.... Til slutt gikk det - jeg plukket opp og kastet i do. Veldig husrein type, altså! :) Og så mange som "awwwwww'et" og okket seg! Jeg måtte skrive navnet på rasen 4 ganger (basenji er visstnok ikke lett å forstå i ord :lol: ) og 2 gang skreiv jeg oppdretters nettside "Kingwana(s).com" ble det :lol: En dame holdt på å begynne å gråte når hun så han og satt og kysset på han i 5 minutter, hun jobbet på flyplassen.

13847587355_786cf541af_c.jpg
Bøtt ai æm ædårable, hir me ai æm praktizing mai ængrish! Han var veldig søt da, der han hoppet ned i baggen sitt og satt og betraktet folkene som gikk forbi!

13847613153_101a8ed69e_c.jpg

Lufthansa A340-300 og et Basenji anus rett i fleisen :lol: Veldig motvillig til å posere den valpen. Han er forøvrig en fjellgeit, når vi satt og slappa av klatra han høyt og lavt på meg :lol:

Hos lufthansa hadde vi sete 36A.... Layouten i kabinen er 2-4-2 så jeg kunne jo fått ett ledig sete ved siden av meg.Men NOPE, neida. Ingen beinplass i 8 timer, here we go.... :P Heldigvis var han ved siden av meg en hyggelig polakk som både var glad i hunder, folk og i det hele tatt. En positiv mann. Tror han var jødisk. Han hadde bodd i canada i 20 år, var ca 63år, hadde barn og butikkdrift i Montreal. Vi snakket, lo og hadde det trivelig hele veien over. For en flaks! Einstein han var stille han, lufthansaflyvertinnene var noen skikkelig sure megger som overhodet ikke tillot så mye som et hode opp av baggen. På et tidspunkt begynte hun ene å true med at hun skulle si det til kapteinen. Heldigvis har jo jeg en god del kunnskap om luftfarten, og tok ikke en sur megges trusler om kaptein-sladring når vi var godt på veg over atlantern veldig seriøst. Hva trodde hun jeg skulle bli redd for, at vi skulle snu og dra tilbake? For at jeg hadde hodet til en hund stikkende opp av en bagg for å holde hunden stille, så passasjerene skulle slippe alvorlig mye rop og kauk fra en liten valp? Det skulle tatt seg ut.... Det hadde kostet et par millioner kroner, for å si det sånn, og ville aldri i hele verden skjedd. Så jeg jatta med henne og dyssa situasjonen ned. Polakken ble også ordentlig forbanna på flyvertinnene som tedde seg ganske utidig. Til slutt hjalp Einstein til selv, og sovna etter matserveringa. Det ble stilt på han resten av turen, og når vi nærmet oss Canada hadde det vært så stille at jeg ærlig talt var bekymra for om bikkja var daua :o

13848310705_3ebb31a5f4_c.jpg
Matservering hos Lufthansa mellom Munchen og Montreal. Ihjelkokt ris, men god kylling. Ikke noe å skryte av gitt.

13848013974_01ae2095cb_c.jpg

Der var jeg for første gang på ... neida, jeg har vel vært på den nord-amerikanske plate når jeg har vært på Island tror jeg :P

13848015894_5acb3df364_b.jpg

Over gulf of St.Lawrence så vi is for første gang! :D

13848024124_3b5851fb4b_b.jpg

Og vips så vi Montreal, Canada, for første gang!

Bikkja levde, heldigvis!! Vi tok oss av flyet og gikk til immigrations. WELCOME TO CANADA stod det. Dæven! Fikk meg stempel i passet og welcome Han var bare søt og når han våknet til var det action igjen... Mens vi ventet på baggasjen begynte yodelingen igjen :lol:

13848028244_c1cea69fed_c.jpg

MOMMY AND DADDY I HAVE LANDED, WHERE ARE YOU?!

Grenseveterinæren kom på lyden, LOL, og hilste på. Alt av papirer var i orden, videre til tolla hvor jeg møtte en av eierene, og videre ut av tolla møtte jeg damen som skulle ha Einstein. Hun ble så glad :wub: For noen nydelige herlige folk, Einstein er heldig! De kjørte meg fra flyplassen inn til Montreal og hotellet mitt, og hjalp meg opp med baggasjen. Fikk med meg haugevis med gaver fra de, og vips satt jeg der på et hotellrom downtown Montreal. Første gangen i Nord-Amerika, første gangen alene på langtur, og det føltes innmari kult og allright. Klokka var 03.30 lokaltid Norge, jeg hadde nesten vært våken 24 timer, så jeg slokna rimelig kontant i det hodet traff puta..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om turen deres :D Og for en bedårende skapning han er :wub: Minte meg om i sommer når jeg hentet valp i Oslo og skulle fly nordover med han, han likte IKKE flybaggen og pumi som blir redd er ikke lydløst de heller :P Da spurte jeg flyvertinna om jeg kunne ha baggen på fanget og nei det kunne man ikke. Så gikk det ca 5-10 minutter med uavbrutt uling og bjeffing og da kom hun å spurte om jeg ville ta ham på fanget for å se om det hjalp :P Så han satt med hodet ut av baggen på fanget mitt Oslo-Trondheim da var han stille og medpasjasjerene mistet ikke hørselen totalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo såååå søt!

Når jeg fløy med Lyra fikk jeg beskjed om at hun bare trengte være i bagen ved landing og letting. Det var bare å ta henne på fanget ellers? :|

Det var SAS tror jeg. Husker ikke. Jeg bar henne ut av flyet på armen og alle medpassasjerende fikk sjokk når de så det var valp der.

Maria Mena var på flyet og hun er visst veldig glad i valper for hun holdt på å stikke av med kjøteren :|

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig herlig å lese! Jeg lo og lo og lo når jeg leste om ape-spørsmålet, og kan nesten forstå at folk lurer når jeg tenker over hvordan basenji-rop høres ut :D

Og jeg er så evig takknemlig for at du tok deg bryet og hjalp oss med å frakte han over!!! Du er helt super, og jeg er så glad! :D:flowers:

1948210_785933161431387_964193569_n.jpg

Einstein (tidligere Cash) i sitt nye hjem :ahappy:

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet helt ærlig ikke detaljene i reglementet, men flyvertinnene gjentok (særlig på lufthansa) om at jeg hadde godtatt at valpen skulle være 24/7 i baggen med alt lukket. Visstnok når jeg betalte. Jeg fikk ikke noen papirer, så gudene må vite hva som var sant. Jeg sneik han opp av baggen og lot han ligge på fanget og sove når det var turbulens da, det var ca 1,5 timer med setebelte-skiltet på. Det var veldig koselig :wub:

Så utrolig herlig å lese! Jeg lo og lo og lo når jeg leste om ape-spørsmålet, og kan nesten forstå at folk lurer når jeg tenker over hvordan basenji-rop høres ut :D

Og jeg er så evig takknemlig for at du tok deg bryet og hjalp oss med å frakte han over! Du er helt super, og jeg er så glad! :D:flowers:

Det var bare moro! Takk sjøl for muligheten! :D

Jeg tenkte også å slenge ut noen bilder av Montreal, som forøvrig er byen som innehar Hogwarts! Til de som vil studere der, McGill university.... Let me present it:

13848370925_716fe0e9c5_b.jpg

13848383303_97629868a5_c.jpg

13848357905_666059538a_b.jpg

Ellers var Montreal veldig grått, minte meg om min kjære hjemby med slapseføre og grått kontinuerlig skydekke :lol: Det var en opplevelse å våkne i en så fremmed by og begi seg ut i gatene uten noe plan. Tok ca 1 time å sette meg inn i hvordan fotgjengerovergang-opplegget var, det var IKKE intuitivt og folk rant jo ut i vegen i tide og utide.... :P Når man begynte å bli kjent fant jeg både koselige kafeer og utforsket det store kjøpesenteret som er under bakken under hele byen... Digg når det begynte å snø! :) Besøkte han Polakken som satt ved siden av meg på flyet, han hadde butikk nede her:

13848066873_1cf3fd8023_c.jpg

13848419904_cc51beabb7_b.jpg

13848436924_a15974914b_b.jpg

13848058755_39df4f7d14_b.jpg
Rar dame med puddel!

13848705424_91300e2414_c.jpg

Jazz-klubb med grand danoiser... :P

13848393615_9e5e2e7d0b_c.jpg

Kule politibiler som kan kjøre fort-fort :D

800px-Dodge_Charger_Surut%C3%A9_Du_Qu%C3
Bilene i Quebec har forøvrig ikke skilt på forsiden av bilen (kun på baksiden), noe som gjør at de ser UTROLIG LEKKER UT! :)

13848313555_4329e6c941_c.jpg

China-town

13848330485_1ff9f69eb0_c.jpg
Testa junkfood ala Canada/Montreal! Uten steroider og hormoner, root beer og pommfri som ikke var mcdonalds. Godkjent +++!

13848345293_1441513de3_c.jpg

Du e min sorti!

13848365353_0693dc1e0d_c.jpg

Digg hotellrom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette flyet tok meg hjem:

13848777564_a17d3f1f34_b.jpg

Under takeoff fløy vi forbi Montreal by, og "haugen" dere ser på bildet er da "Mont Reál" som er "fjellet" byen er oppkalt etter (visstnok :P )

13851652655_5425884b54_b.jpg

Vi kjørte innmari FORT FORT på ett tidspunkt!

13848415583_9327f8df45_c.jpg

Rare stedsnavn over there.... :P

13848379515_4fbcb188a6_z.jpg

Maten var innmari god da, noe annet enn Lufthansa :lol:

13848423933_6c7ebb25af_c.jpg

I Zürich var det påske....!!

13848792074_f75a9a3d2f_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter studerer da i Cambridge. :P

Og, du vet at du kan gå i passkontrollen for EU når du kommer fra Norge? Pga EØS?

Aldri vært der :P Synes bare McGill var helt fantastisk :lol: Brukte hele den siste dagen min på å vandre rundt campus (opp mot selve Mont Reál). Som en drømmeverden :P

Og ja, men jeg synes alltid det er kortere kø i "NON EU" så jeg pleier å unnskylde meg med det om Norge og ingen EU :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor man flyr til og fra, men greit å kunne flekse, ja.

Deler av HP er spilt inn på Christ Church college i Oxford (IKKE Cambridge, halloooo). Hvis du synes det universitetet der var fint så er det uansett byer å besøke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff du er som reiser med en valp såpass langt. Jeg hadde stressa skikkelig jeg :P

Gøy å se bilder og lese om turen da. Godt at det gikk så bra :)

Stress var det ikke, men jeg kjente at det var tungvindt å være alene. Når jeg endelig hadde satt meg ned med alle tingene (en stk valp i bånd som ikke kunne gå i bånd og gjerne gikk i beina på meg, en tung veske til meg selv og en stk sherpa-bag) så måtte jeg plutselig på do... Så var det å pakke sammen alt, få med seg hunden, inn på HC-toalett (noe annet hadde vært umulig, hadde ikke fått plass i de små båsene), også få alt sammen på seg igjen, hunden helst over armen så det gikk litt fortere, og så finne seg en plass igjen. De hadde jo ikke sånne baggasje-vogner inne på terminalen vi skulle dra fra (på flyplassen i Munchen) så det var ordentlig masete. Utover det var det bare kos, valpen var kul og jeg har jo en sånn absurd kjærlighet til flyplasser og fly at det halve kunne vært nok :P Men det hadde absolutt vært enklere å vært to, for da kunne man bare gått på toalettet og returnert liksom. Gått og handlet på en kiosk uten å lage kø, etc :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet helt ærlig ikke detaljene i reglementet, men flyvertinnene gjentok (særlig på lufthansa) om at jeg hadde godtatt at valpen skulle være 24/7 i baggen med alt lukket. Visstnok når jeg betalte. Jeg fikk ikke noen papirer, så gudene må vite hva som var sant. Jeg sneik han opp av baggen og lot han ligge på fanget og sove når det var turbulens da, det var ca 1,5 timer med setebelte-skiltet på. Det var veldig koselig :wub:

De var veldig nazi på Lufthansa da jeg fløy med Yasmine også, men det var nettopp pga faren for turbulens at man skulle ha valpen innestengt og under setet foran (lite kult med valp i fri flyt i lufta liksom *ler*). Men damene hos Lufthansa var stadig innom oss for å høre at det gikk bra, kom med vann når hun var tørst og sånt :).

Stress var det ikke, men jeg kjente at det var tungvindt å være alene. Når jeg endelig hadde satt meg ned med alle tingene (en stk valp i bånd som ikke kunne gå i bånd og gjerne gikk i beina på meg, en tung veske til meg selv og en stk sherpa-bag) så måtte jeg plutselig på do... Så var det å pakke sammen alt, få med seg hunden, inn på HC-toalett (noe annet hadde vært umulig, hadde ikke fått plass i de små båsene), også få alt sammen på seg igjen, hunden helst over armen så det gikk litt fortere, og så finne seg en plass igjen. De hadde jo ikke sånne baggasje-vogner inne på terminalen vi skulle dra fra (på flyplassen i Munchen) så det var ordentlig masete. Utover det var det bare kos, valpen var kul og jeg har jo en sånn absurd kjærlighet til flyplasser og fly at det halve kunne vært nok :P Men det hadde absolutt vært enklere å vært to, for da kunne man bare gått på toalettet og returnert liksom. Gått og handlet på en kiosk uten å lage kø, etc :P

Kjenner flashback fra min tur - og den var jo bare en svipptur til sammenligning. Men ja, liten valp som ikke er så veldig mobil på egne bein, flybag og bagasje var LITT mye å håndtere på egen hånd innimellom ja. Handling og doturer ble litt pesete :D.

Artig historie forresten :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var veldig nazi på Lufthansa da jeg fløy med Yasmine også, men det var nettopp pga faren for turbulens at man skulle ha valpen innestengt og under setet foran (lite kult med valp i fri flyt i lufta liksom *ler*). Men damene hos Lufthansa var stadig innom oss for å høre at det gikk bra, kom med vann når hun var tørst og sånt :).

Kjenner flashback fra min tur - og den var jo bare en svipptur til sammenligning. Men ja, liten valp som ikke er så veldig mobil på egne bein, flybag og bagasje var LITT mye å håndtere på egen hånd innimellom ja. Handling og doturer ble litt pesete :D.

Artig historie forresten :D.

Baggen gikk ikke under setet hverken hos SAS eller lufthansa (kun hvis jeg begynte å trøkke den sammen) - så kompromisset ble at en del av den ene enden av baggen ble kilt under setet og resten opptok en del av beinplassen :P Lurer på om den kanskje var for stor, men ingen målte eller veide :P

Det var ingen cumulonimbus-skyer (CB) eller tordenstormer som typisk gir "fritt fall turbulens" pga oppadgående og nedadgående sterke luftstrømmer intra skyen - og jeg hadde nettopp landet uten så mye som et rist i MUC - så under takeoff var det ingen ting å være bekymret for. Selv om oddsen for slik turbulens du nevner er størst da. Men han var i baggen under takeoff uansett, for det er viktig å kunne evakuere raskt selv på en solfylt ettermiddag :P Turbulensen jeg skreiv om her var over atlantern på ca 34,000fot - en jetstrøm gikk på skrå ifht flyruta vår og det blir mye sånne "småchops". Jeg skal ikke si det for sikkert, men det er ytterst sjeldent at turbulens på cruisenivå uten at du befinner deg inne i en sky kan gi "ting i taket"-turbulens (men du kan få skyer som når så høyt, særlig nede ved thailand). Siden jeg hadde tatt en kikk på vindkart, rutevalget og det man kaller SIGWX så var det ingen fare for vofs å ligge på fanget under lett risting pga bølgende luft (se for deg urolig vann der hvor to elver møtes). Men til meg var de mest masende om at det var allergien, ikke noe om turbulens. De gnall om at masse grusom allergi spredte seg rundt i flyet hvis glidelåsen var åpen. En sånn sherpa-bag har jo bare plastikk-netting på sidene, jeg vet ikke helt hva de så for seg... :lol: Det blir regelrytteri og ikke mye virkelighetsnært, men regler er regler og man følger de jo (nesten, søt hundevalp fortjener litt kos på en så lang reise :wub: ) - synes bare de ble så unødvendig oppesa for 2 tilfeller liksom :P

Hos SAS var det mest at jeg ikke kunne ha han fysisk ute av baggen, at han sov med hodet opp var null problem. Nordmenn skjønner kanskje mer av rasjonell tekning :P

Og takk, godt å høre det ikke bare var meg som tenkte "gud, så godt det hadde vært å være 2". Eventuelt blekksprut.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baggen gikk ikke under setet hverken hos SAS eller lufthansa (kun hvis jeg begynte å trøkke den sammen) - så kompromisset ble at en del av den ene enden av baggen ble kilt under setet og resten opptok en del av beinplassen :P Lurer på om den kanskje var for stor, men ingen målte eller veide :P

Det var ingen cumulonimbus-skyer (CB) eller tordenstormer som typisk gir "fritt fall turbulens" pga oppadgående og nedadgående sterke luftstrømmer intra skyen - og jeg hadde nettopp landet uten så mye som et rist i MUC - så under takeoff var det ingen ting å være bekymret for. Selv om oddsen for slik turbulens du nevner er størst da. Men han var i baggen under takeoff uansett, for det er viktig å kunne evakuere raskt selv på en solfylt ettermiddag :P Turbulensen jeg skreiv om her var over atlantern på ca 34,000fot - en jetstrøm gikk på skrå ifht flyruta vår og det blir mye sånne "småchops". Jeg skal ikke si det for sikkert, men det er ytterst sjeldent at turbulens på cruisenivå uten at du befinner deg inne i en sky kan gi "ting i taket"-turbulens (men du kan få skyer som når så høyt, særlig nede ved thailand). Siden jeg hadde tatt en kikk på vindkart, rutevalget og det man kaller SIGWX så var det ingen fare for vofs å ligge på fanget under lett risting pga bølgende luft (se for deg urolig vann der hvor to elver møtes). Men til meg var de mest masende om at det var allergien, ikke noe om turbulens. De gnall om at masse grusom allergi spredte seg rundt i flyet hvis glidelåsen var åpen. En sånn sherpa-bag har jo bare plastikk-netting på sidene, jeg vet ikke helt hva de så for seg... :lol: Det blir regelrytteri og ikke mye virkelighetsnært, men regler er regler og man følger de jo (nesten, søt hundevalp fortjener litt kos på en så lang reise :wub: ) - synes bare de ble så unødvendig oppesa for 2 tilfeller liksom :P

Hos SAS var det mest at jeg ikke kunne ha han fysisk ute av baggen, at han sov med hodet opp var null problem. Nordmenn skjønner kanskje mer av rasjonell tekning :P

Og takk, godt å høre det ikke bare var meg som tenkte "gud, så godt det hadde vært å være 2". Eventuelt blekksprut.... :P

Den var sikkert litt for stor den bag'en ja - den jeg hadde var også egentlig det, men ikke mer enn at den gikk greit innunder setet liksom (og nei - det var ingen som målte da jeg sjekket inn heller :D). Men veide gjorde de - og jeg stod med hjertet i halsen for at vekta ikke skulle vise mer enn 8 kg...

Det er nok regelverket som sier at bagen skal være under setet pga fare for turbulens (enten det er reell fare eller ikke). Vi hadde en del turbulens på turen vår, så vi gikk litt opp og ned for å unngå de verste lagene, men det var jo aldri sånn at det var noen fare for at dyret skulle flakse avgårde nei *ler*. Men hun fikk ligge med hodet opp av bagen mens jeg klappet på henne, det var helt greit :).

Jeg ønsket meg seriøst blekksprutegenskaper der jeg traska i de lange korridorene i Frankfurt... Det er pinadø så langt å gå der at jeg måtte ta flere hvilepauser :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, men jeg synes alltid det er kortere kø i "NON EU" så jeg pleier å unnskylde meg med det om Norge og ingen EU :P

De bruker ofte en del lengre tid på å sjekke de som går i non-EU, så det er ikke alltid det lønner seg. Jeg pleier å være skikkelig fordomsfull og kikke på hva slags nasjonaliteter som står i den køen før jeg evt stiller meg i den selv... :icon_redface: (Jeg har lov til å si det, da, for jeg er halvt YYYTLENDING - faren min blir stoppet hver gang :P )

Koselig med reisebrev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig morsom historie :D:lol: Ler av at Basenjier høres ut som aper og geiter :lol: Jeg elsker det bilde av Einstein med den: "Today is my favorite day" greien på seg :D Det er så søtt :wub:

Takk! Basenjien var virkelig en overrasker, og ikke minst for en modig hund! Han var ikke redd en eneste gang, like nysgjerrig som labradoren min og MINST like mye mot. Her ble han lempet over i helt nye miljøer og helt nytt ALT men det var ikke så mye som et lite nervøst rykk eller hyl og pip. Hilse på folk, rase rundt, lukte ... Om det er karakteristisk for basenjien eller ikke, do not ask me :lol: Kanonbra avlsmateriale iallefall :)

Og ja, today is my favorite day henger til daglig på veska mi, men han måtte låne den :D

Tøffa som reiste så langt alene! Vet du jo hvordan du har hatt det med fly før, så du er til inspirasjon :D Hvor kan man få sånn sky/vindkart? Hadde vært kjekt å ha neste gang jeg skal ut å fly.

TAKK! :D Og jeg er happy for å være til inspirasjon! Sky/vindkart logger jeg meg inn for å få "litt mer detaljert", men for generell bruk er denne ganske ypperlig: https://www.aro.lfv.se/Links/Link/ViewLink?TorLinkId=229&type=MET

Takk for strålende reiseskildring! Og så tenker jeg på at jeg er sånn en super-reise-pingle, at skulle jeg noe sånt, hadde jeg ikke fått sove ukesvis i forveien pga angst!

Thank ju :) Ingen ting som hjelper bedre på reise-pingleri enn å bare hoppe i det. Alt blir en lek etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk tilbud om å sjekke priser på fly til… Australia, for å hente en valp der - etter dette stuntet :| Men prisen ble skyhøy pga posisjoneringsflightene (Europa-Australia // Nord-Amerika-Europa) + alle hotellovernattingene som hadde vært behov for + strenge karantineregler siden flyturen måtte gå via USA - så det gav ingen mening å sende noen fra Europa for å hente den. Ville blitt en hel round-the-world trip, på kort tid og for mye penger. Hadde de vunnet i lotto så kanskje det hadde gått an :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbud om å sjekke priser på fly til… Australia, for å hente en valp der - etter dette stuntet :| Men prisen ble skyhøy pga posisjoneringsflightene (Europa-Australia // Nord-Amerika-Europa) + alle hotellovernattingene som hadde vært behov for + strenge karantineregler siden flyturen måtte gå via USA - så det gav ingen mening å sende noen fra Europa for å hente den. Ville blitt en hel round-the-world trip, på kort tid og for mye penger. Hadde de vunnet i lotto så kanskje det hadde gått an :P

Lani ville det jo faktisk vært lik pris å reise selv å hente kontra å sende med shipping selskap. eneste var at man sparte seg moms fordi man var borte så lenge :P jeg var bare orket ikke tanken på så mange timer tur retur :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...