Gå til innhold
Hundesonen.no

Politiaksjon mot ulovlig ulvejakt


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

- "De er absolutt helter. De vil bevare Norge som det var før i tiden, ulvefritt og rovdyrfritt," sier Ole Hemseter, leder i Østre Hedmark viltforening. - "Hva skal man gjøre? Når man ikke tør sl

Det blir veeeldig søkt å trekke inn evt brudd på båndtvangen i en debatt om ulv / ulovlig ulvejakt. Jeg har jaktet på det meste siden slutten av -70 - tallet / begynnelsen av -80 - tallet, og har hat

Ulovlig jakt er totalt uakseptabelt uansett om det gjelder huggorm, ulv, fredet fugl eller annet vilt. Jeg har mine personlige meninger om hoggormen etter å ha møtt på hoggorm hver eneste tur en hel s

Posted Images

Guest Kåre Lise

Men 70 politimenn? Seriøst?

Hva med det? 12 personer skal pågripes fordelt over flere distrikter uten fare for bevisforspillelse, bevis skal sikres osv. Høres for meg ut som noen gjør jobben sin og burde slippe bli kritisert for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med alle her. Men 70 politimenn? Seriøst?

Økokrim velger ut et fåtalls hovedsaker de undersøker årlig, og når de virkelig har bestemt seg for å etterforske en sak så gjør de det grundig! Det legges ned mye ressurser for å få en effektiv etterforskning, og det syns jeg utelukkende er kjempepositivt!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Makan til sutrete gjeng kjerringer av noen jegere som nå blir tatt. Også med viltlederen i kommunen selv spissen. Nesten synd han rakk gå av selv før han ble satt av. " *buhu* jeg har bare skutt noen ulv og fortjener ikke dette."

Red: Han rakk visst ikke gå av: Mellem ferdig i fellingslaget "Formannskapet i Elverum har løst Ove Mellem fra sitt verv i det kommunale fellingslaget for rovvilt."

Vi har tydeligvis nok av rednecks i Norge også, sjeldent vært så flau over å være fra Hedmark. Har da visst dette var ille men at det går an å puste med lo mellom øra visste jeg ikke. Noen som kan forklare meg hvordan disse overlever utendørs, alene på jakt uten morra si?

De som er siktet for ulovlig ulvedrap er helter, mener medlemmer i Østre Hedmark viltforening
Hauevis av saker siste dagene, lokalaviser som dekker mye er glomdalen.no og ostlendingen.no for de som måtte være interessert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nøytral ang ulv, vil ha en regulering men vil ikke fjerne den totalt slik mange ønsker. Jeg mener vi ikke skal kludre til for mye av naturen, og dermed ikke totalfjerne rovdyr heller.

Kan ikke akkurat si det at å ulovlig drepe en rovdyr hjelper saken akkurat, det har jo komplett motsatt virkning. Det holder at EN er litt uforsiktig og kanskje skryter til noen man tror man kan stole på, og da har man det gående slik som saken nå har blitt - følgen vil kunne bl.a. bli færre lisenser, vanskeligere å få medhold i rovdyrsaken, folk som tar loven i egne hender fordi noen har skutt ulv ulovlig (kan forestille meg det er flere som kommer til å få mye hat, om de ikke alt har fått det), og en generell større motstand mot regulering av rovdyr.

Dumme menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bygdetullingene må miste gevær og lisens. For alltid. Trodde faktisk ikke det sto så ille til.

Har forlatt en og annen FB-gruppe (jaktrelatert) på grunn av slike folk som dette, med lignende meninger. Det er en skam. Jegere har et ansvar ovenfor den naturen og det artsmangfoldet de på mange måter aktivt er med på å forvalte som jegere. Personer som går inn for å utrydde arter i norsk natur burde miste retten til å kalle seg jegere. Det er kriminalitet og ødeleggelse, intet annet.

Men dessverre overrasket ikke dette meg... Jeg håper derimot det kan hjelpe litt at det kommer opp på nasjonalt nivå og blir diskutert i media.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forlatt en og annen FB-gruppe (jaktrelatert) på grunn av slike folk som dette, med lignende meninger. Det er en skam. Jegere har et ansvar ovenfor den naturen og det artsmangfoldet de på mange måter aktivt er med på å forvalte som jegere. Personer som går inn for å utrydde arter i norsk natur burde miste retten til å kalle seg jegere. Det er kriminalitet og ødeleggelse, intet annet.

Men dessverre overrasket ikke dette meg... Jeg håper derimot det kan hjelpe litt at det kommer opp på nasjonalt nivå og blir diskutert i media.

Helt enig!

Vet at mange av mine "jegerkollegaer" er av en annen oppfatning enn meg, men jeg syns ingen skal ta loven i egne hender og skyte dyr, være seg rådyr eller ulv. Jeg er ikke enig i all reguleringen, men jeg overholder den uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Så utrulig skuffende at mennesker med så lite respekt for lover og regler får lov til å bære våpen. Jeg gremmes.

Ikka bare får de lov til å bære våpen. Det er de samme hjernedøde rednecksa som er utnevnt av kommune og myndigheter til å forvalte vilt og rovvilt. Dette har jo ligget i kortene, det er ingen andre lekejegere som skulle ha interesse av dette. Har jo blitt forsøkt hysjet ned også her på sonen at det bare er "noen" som tilfeldigvis skulle bedrive ulovlig jakt. Men nå ser vi jo hvem de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikka bare får de lov til å bære våpen. Det er de samme hjernedøde rednecksa som er utnevnt av kommune og myndigheter til å forvalte vilt og rovvilt. Dette har jo ligget i kortene, det er ingen andre lekejegere som skulle ha interesse av dette. Har jo blitt forsøkt hysjet ned også her på sonen at det bare er "noen" som tilfeldigvis skulle bedrive ulovlig jakt. Men nå ser vi jo hvem de er.

Det var saken her nede også,men her var politi og journalister "angivelig" involvert. Og da kommer man ikke så langt med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så provosert av denne saken at jeg ikke klarer å beskrive det med ord.. Man står da f*** meg ikke over loven bare fordi man er uenig med den. Den er der, og den skal følges av alle, uansett om du liker det eller ikke. Da er det DITT valg om du velger å følge den eller ikke, men da får man pokker meg ta konsekvensene av valgene sine.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis loven er så teit så er det jo bare å ta en pistol og skyte alle man vil. For det er jo argumentasjonen, de vil drepe ulv, derfor skal de ha lov. (ironivarsel) jeg vil kaldkvele alle som blokkerer vegen min i rushtrafikken, alle som er slem med dyr, alle som mishandler eldre mennesker, jeg vil slå en planke i huet på folk som utnytter dyr for egen vinning og jeg vil dra rundt på en global mordreise og plaffe ned alle som driver med ulovlig jakt, fangst og salg av dyr. Heldigvis har jeg a) etikk og moral, b) forståelse for hvordan et sivilisert samfunn bør se ut c) respekt for det siviliserte samfunn (les: loven) og d) tro på at rettssystemet eller karma gir rettferdighet til slutt.

Fytti hel***vetta at det er mulig å være så innmari innavla i hodet (her tar jeg meg den frihet å skrive frekt om de ja) - som andre allerede har sagt: skremmende at disse folka har pistol. Ufattelig provoserende. Særlig den der "dyra skal tas uansett". Dæven, dæven, så provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse som har stått frem i media med intervjuer virker jo fullstendig livredde ulven. Jeg er sikker på at det finnes folk her på sonen som også bor i ulveområder - er det virkelig så ille? Hvis man skal tro på disse ulvejegerne, så virker det jo som at de møter på ulv daglig, + at den skaper en hel verden av problemer for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...