Gå til innhold
Hundesonen.no

Hårløse små flekker


jma
 Share

Recommended Posts

Bikkja har plutselig fått hårløse små flekker på tre steder på kroppen, i nakken, under halsen og bak på ryggen, eller ved krysset. Noen som vet hva det kan komme av? Det er liksom ikke noe utslett eller sår heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke brukt flåttmiddel i år. Og jeg tviler på at det er allergi, for han er 4 år, og det kommer vel vanligvis tidligere?

Håper ikke det er demodex :shocked: Ser på nettet at det kan være "lokal demodikose", noe som forekommer hos voksene hunder, og ofte forsvinner av seg selv.

... ser et annet sted på nettet at ved denne type demodex så er flekkene røde og flassete, og det er de ikke. Puh.. håper det stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke brukt flåttmiddel i år. Og jeg tviler på at det er allergi, for han er 4 år, og det kommer vel vanligvis tidligere?

Håper ikke det er demodex :shocked: Ser på nettet at det kan være "lokal demodikose", noe som forekommer hos voksene hunder, og ofte forsvinner av seg selv.

... ser et annet sted på nettet at ved denne type demodex så er flekkene røde og flassete, og det er de ikke. Puh.. håper det stemmer..

Jeg har hatt hund med lokalisert demodex og da var huden helt babyhud på de hårløse flekkene. Jeg ville ikke vært så bekymret uansett. Spesielt siden hunden er voksen og har vært frisk. Det kan bare være at immunforsvaret jobber med noe og dermed tar hårsekkmiddene litt overhånd for en periode. Det betyr ikke automatisk immunsvikt. :)

Uansett, det trenger ikke være det i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en hund som hadde hårløsflekk på halsen. Krise og katastrofe tenkte jeg, og testet for "alt mulig". frisk som en fisk. Bytta fôr til noe uten hvete (eneste forskjellen jeg kunne se)- pelsen kom tilbake. Kan jo hende den hadde kommet tilbake uten fôrbytte også, hvem vet?... det trenger ikke være farlig, men greit å få det sjekket hos veterinær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg gir det litt mer tid før jeg eventuelt drar til vet. Han går på det "aktiv" foret til Labb (som han har gått på i flere mnd), og det nye ferskfôret til Felleskjøpet, sånn 17 kg frossen blokk med "kjøtt". Det begynte han på for kort tid siden, men tror han hadde flekk før det. (når jeg tenker over det nå så får han kanskje litt vel mye proteiner om dagen :huh: Hvis det har noe å si da.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Provit tror jeg det het. (bedre seint enn aldri :P )

Jeg bestemte meg for å prøve å skifte fôr for å se om det hjalp. Så litt etter at jeg skreiv her så skifta jeg over til Royal Canine, og fortsatte med å gi vom ved siden av, og idag så jeg at det begynner å komme tilbake hår på tre av fire av flekkene. Yeeeey!! :D Litt letta over at det ikke var noe mer alvorlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...