Gå til innhold
Hundesonen.no

Gavetips... Til sånne mannfolk o.o


Aussieglis
 Share

Recommended Posts

Jeg er nesten-blakk og mannebeinet har bursdag imorgen. Vi har ikke vært sammen så lenge (siden jul), så jeg har litt (veldig!!) vanskelig for å finne ut hva man kan finne på til han... :/

At jeg og han er veeeldig like gjør det ikke noe enklere, for jeg vet jo selv hvor "enkelt" det er å ønske seg noe. Har prøvd å fiske litt hos han, men som spådd kom man ikke så langt med det..

Han blir 26 år forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du villig til å strekke deg? Rent fysisk...

Neida, men det enkle er ofte det beste altså. Hadde satt stor pris på en LP av favorittbandet mitt, uten at jeg nødvendigvis har ønsket meg det. Gir mye mer kudos dersom du tilfeldigvis har husket dere har snakket om det i en samtale for to måneder siden.

Vi er ganske like dere der altså, bare at vi stort sett har en liste med ting av fysisk natur vi kunne tenke oss. Bursdager er ofte en av de dagene hvor vi håper vi får krysset av noe på "De 10 ligg". Ofte er det mye mer enn ti ting, og ofte er det så kleint at PH-deltakere blekner i forhold.

Men det er billig!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte billetter til stand-up til min til jul. 300 kr for to billetter. I tillegg laget jeg et forseggjort kort, hvor det stod at billettene var en del av en helaften, med middag, øl eller annen ønskelig drikke der og kos da vi kom hjem, hehe. Slo godt an! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du villig til å strekke deg? Rent fysisk...

Neida, men det enkle er ofte det beste altså. Hadde satt stor pris på en LP av favorittbandet mitt, uten at jeg nødvendigvis har ønsket meg det. Gir mye mer kudos dersom du tilfeldigvis har husket dere har snakket om det i en samtale for to måneder siden.

Vi er ganske like dere der altså, bare at vi stort sett har en liste med ting av fysisk natur vi kunne tenke oss. Bursdager er ofte en av de dagene hvor vi håper vi får krysset av noe på "De 10 ligg". Ofte er det mye mer enn ti ting, og ofte er det så kleint at PH-deltakere blekner i forhold.

Men det er billig!

Haha, det var svaret sitt :D Jeg er faktisk igang med en sånn gave, men føler jeg må kjøpe en normal fysisK gave for penger også. I butikken liksom. Forholdet er jo så nytt at man hilser på høyet mange ganger om dagen enda *ler* Så jeg er litt redd for at "gaven" bare skal forsvinne inn i... Mengden. Fnis! ^^;

Bake en kake kan jeg jo i tillegg også, kanskje. Glutenfri og lavkarbo-kake, da hadde han sikkert blitt imponert. :3

Jeg kjøpte billetter til stand-up til min til jul. 300 kr for to billetter. I tillegg laget jeg et forseggjort kort, hvor det stod at billettene var en del av en helaften, med middag, øl eller annen ønskelig drikke der og kos da vi kom hjem, hehe. Slo godt an! :)

Noe ala dette kan jo fint inkorpereres (lol, jeg vet jeg ikke kan stave) i liste-gave-tingen min. :) Takk :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han noen interesser?

Har selv en som er meget interessert i japan og han fikk tradisjonelle ramen/nuddel/suppeskåler av meg samt tilhørende spisepinner og en flaske Sake til jul et år, da ble jeg fortalt at det er den beste julegaven han har fått på lenge! (får vanligvis sokker, boxere, skåler, kjøkkenting osv av familien sin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var han ikke sånn sports/helsefreak? Det finnes jo masse morsomme, egentlig unødvendige, men dødskule duppeditter til slike folk :D

Han har så masse rart fra førav, soverommet er f.eks egentlig et treningsrom; det er bare akkurat plass til en seng og et garderobeskap i tillegg til treningsgreierne. ^^, Men har du tips må du veldig gjerne komme med de! ^__^ Han snakker hele tiden om at han har lyst til å få tatt opp treningen ordentlig igjen nå som det blir vår i bakkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var svaret sitt :D Jeg er faktisk igang med en sånn gave, men føler jeg må kjøpe en normal fysisK gave for penger også. I butikken liksom. Forholdet er jo så nytt at man hilser på høyet mange ganger om dagen enda *ler* Så jeg er litt redd for at "gaven" bare skal forsvinne inn i... Mengden. Fnis! ^^;

 

Lover deg. Det finnes GARANTERT et eller annet vanvittig skittent dypt der inne, hvor du mest sannsynlig vil bli sånn:

 

:|

 

Om du ikke reagerer sånn så må jeg gratulere typen din. Da har han gjort et virkelig kupp på dèt området.

 

------

 

Ellers kan jeg gå god for at kino + middag er en god idè fra en mannevinkel. 300 går nå, og den er FET. Men se den i 3D! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har så masse rart fra førav, soverommet er f.eks egentlig et treningsrom; det er bare akkurat plass til en seng og et garderobeskap i tillegg til treningsgreierne. ^^, Men har du tips må du veldig gjerne komme med de! ^__^ Han snakker hele tiden om at han har lyst til å få tatt opp treningen ordentlig igjen nå som det blir vår i bakkene.

 

Min erfaring med treningsinteresserte er at de aldri kan få nok treningsgreier. :lol:

Man kan aldri fÃ¥ nok shakere eller treningstøy. 

 

Til jul fikk min kjæreste blant annet et trådløst tastatur med mousepad fra logitech. Veldig greit å bruke når man kobler pcen til tv. Kostet et sted mellom 200 og 300. Det synes han var veldig greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover deg. Det finnes GARANTERT et eller annet vanvittig skittent dypt der inne, hvor du mest sannsynlig vil bli sånn:

 

:|

 

Om du ikke reagerer sånn så må jeg gratulere typen din. Da har han gjort et virkelig kupp på dèt området.

 

------

 

Ellers kan jeg gå god for at kino + middag er en god idè fra en mannevinkel. 300 går nå, og den er FET. Men se den i 3D! :D

Hahaha, jeg måtte le godt når jeg leste dette innlegget igår kveld og han selveste sto på kjøkkenet. Han bare: "hva som er så morsomt?" og jeg bare: "FNIIIS, kan ikke si det nå, men du kan kanskje få lese imorgen ettermiddag!" *ler*

300 sender de bare i 2D her, ser jeg nå.. Æsj. Han har jo spurt om vi skulle tatt oss en tur på kino lenge.

Har noen sett Sorg og glede av Nils Malmros? Virker som en bra men trist film, ender vel opp med at jeg sitter å bæljer i salen. Men da kan han jo trøste meg. *fnis*

 

Min erfaring med treningsinteresserte er at de aldri kan få nok treningsgreier. :lol:

Man kan aldri fÃ¥ nok shakere eller treningstøy. 

 

Til jul fikk min kjæreste blant annet et trådløst tastatur med mousepad fra logitech. Veldig greit å bruke når man kobler pcen til tv. Kostet et sted mellom 200 og 300. Det synes han var veldig greit. :)

De kan vel ikke det, men nå bor jo jeg også her og syns egentlig det er nok dingsebomser som ligger rundt overalt :lol: Men shaker ga meg en idè, kanskje man kan finne en smoothie-maskin ting, eller noe andre kjøkkenmaskin-greier... Han er veldig flink på kjøkkenet :wub:

Trådløst tastatur var også veldig lurt, han har jo såklart det, men det er et sånt lite som ser veldig gammelt ut. Med touchpad er jo enda mer genialt så slipper man løpe etter musa hele tiden! :D

 

Ny pulsklokkke?

Tror ikke han er så nøye på pulsen når han trener (uten å si noe for sikkert) siden han trener mest styrke, men takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Låner denne tråden, så slipper jeg å lage en ny :)

Mannen har bursdag, rund dag, har "alt" og ønsker seg ingenting. Hurra... :P

Helikoptertur har jeg sett på men det var for dyrt. Fallskjermhopping og den slags er helt uaktuelt.

Av interesser så er han glad i fotball, eller ganske mye forskjellig sport egentlig. Planlagt guttetur til England med fotball og øldrikking i sept, å kan alltids plusse på litt lommepenger til det på en gave.

Tips? :)

Edit: Fikk tips om gavekort her

http://www.escapebryggen.no/

Hva tenker dere? Er det en grei gave? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått opp øynene for kvalitetssolbriller. Og det er skikkelig kjipt å bruke penger på selv siden det er så dyrt... jeg fikk nylig Ray-Ban av min kjære og det var en geniaaal presang! Jeg har levd på 50kr briller hele livet.

Han fikk Oakley skibriller av meg til bursdagen 2 uker etterpå, også en dyr, men nødvendig ting som er kjekt å få i gave.

Jeg har hørt masse gøy om escape, så det var et kjempebra forslag. Har også hørt det er litt vanskelig, spesielt for de som ikke har spilt sånne typer spill før.

I fjor fikk mannen min gavekort på vindtunnellen på Voss, så vi lagde en dagstur ut av det. Det er jo trygt og gøy.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått opp øynene for kvalitetssolbriller. Og det er skikkelig kjipt å bruke penger på selv siden det er så dyrt... jeg fikk nylig Ray-Ban av min kjære og det var en geniaaal presang! Jeg har levd på 50kr briller hele livet.

Han fikk Oakley skibriller av meg til bursdagen 2 uker etterpå, også en dyr, men nødvendig ting som er kjekt å få i gave.

Jeg har hørt masse gøy om escape, så det var et kjempebra forslag. Har også hørt det er litt vanskelig, spesielt for de som ikke har spilt sånne typer spill før.

I fjor fikk mannen min gavekort på vindtunnellen på Voss, så vi lagde en dagstur ut av det. Det er jo trygt og gøy.

Vindtunnell var ingen dum ide heller nei :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble invitert på middag av mine foreldre, tok med hund og barn ned dit. Det var enda litt tid før maten var ferdig, så jeg spurte om vi skulle benytte oss av muligheten til å går oss en tur bare jeg og ham (foreldrene mine bori sentrum). Joda, vi tuslet rundt i byen og bare skravla, så gikk vi forbi hans favoritt sushirestaurant, og han sier, "hehe, kanskje vi skal gå inn der og spise i stedet?"

"Ja, kom igjen, vi gjør det!" sa jeg og han ble helt satt ut. Forsøkte å nekte og var helt sånn kan vi ikke gjøre.

Men jeg dro ham med meg inn, og vi gikk innover i lokalet og der satt hele vennegjengen vår!

Alle hadde med gave og ølen stod fram klar og kald. En stykk satt ut Marimann!

VI koste oss lenge med god mat og hyggelig selskap. Så foreslo en at vi skulle ta oss en tur til skybaren på et av byens hoteller siden de har godt utvalg av whisky og Marimannen elsker whisky. Så gikk vi ned dit da. Jeg går rett bort til skranken og henter kortet vårt, for foreldrene mine skulle jo ha både barn og hund til dagen etterpå og det stod klart et rom til oss i 6 etasje med nydelig utsikt og konfekt på puta. Etter whisky og masse latter selvsagt.

Han ble så overrasket! Det var skikkelig artig gave å gi ham, han ante virkelig absolutt ingenting. Han sier det er den beste bursdagsgaven han har fått. Ekstra fint å kunne dele dagen med alle de vi liker å være sammen med, samtidig som vi fikk være mye sammen bare vi to. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølsmaking på et av mikrobryggeriene i Bergen evt Ægir i Flåm.

Slettes ikke dumt! Det er jo garantert noen som vil bli med han på noe sånt :)

Jeg drikker ikke øl så jeg er ikke mye til hjelp der :P

Vi ble invitert på middag av mine foreldre, tok med hund og barn ned dit. Det var enda litt tid før maten var ferdig, så jeg spurte om vi skulle benytte oss av ideen om å går oss en tur bare jeg og ham (foreldrene mine bori sentrum). Joda, vi tuslet rundt i byen og bare skravla, så gikk vi forbi hans favoritt sushirestaurant, og han sier, "hehe, kanskje vi skal gå inn der og spise i stedet?"

"Ja, kom igjen, vi gjør det sa jeg!" og han ble helt satt ut. Forsøkte å nekte og var helt sånn kan vi ikke gjøre.

Men jeg dro ham med meg inn, og vi gikk innover i lokalet og der satt hele vennegjengen vår!

Alle hadde med gave og ølen stod fram klar og kald. En stykk satt ut Marimann!

VI koste oss lenge med god mat og hyggelig selskap. Så foreslo en at vi skulle ta oss en tur til skybaren på et av byens hoteller siden de har godt utvalg av whiskey og Marimannen elsker whiskey. Så gikk vi ned dit da. Jeg går rett bort til skranken og henter kortet vårt, for foreldrene mine skulle jo ha både barn og hund til dagen etterpå og det stod klart et rom til oss i 6 etasje med nydelig utsikt og konfekt på puta. Etter whiskey og masse latter selvsagt.

Han ble så overrasket! Det var skikkelig artig gave å gi ham, han ante virkelig absolutt ingenting. Han sier det er den beste bursdagsgaven han har fått. Ekstra fint å kunne dele dagen med alle de vi liker å være sammen med, samtidig som vi fikk være mye sammen bare vi to. :)

Så koselig! :ahappy:

Men mannen har gitt klar beskjed om at han ikke ønsker noe type overraskelsesopplegg. Timeplanen er rimelig stappet fremover nå så det lar seg heller ikke praktisk gjennomføre dessverre.

Jeg har (selvfølgelig) jobbehelg på bursdagen hans så på dagen blir det bare noe enkelt her hjemme, vi var ute å spiste forrige helg som en liten forhåndsfeiring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...