Gå til innhold
Hundesonen.no

Sikre hund i bil uten bagasjerom


Recommended Posts

Guest lijenta

Jeg brukte sele! Har en to-punkts sele som jeg bestilte fra Tyskland :-)

Den bør du legge ink til. For hvis det er den jeg tror så er den sikrere enn den det er hevnist til lengere opp her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør du legge ink til. For hvis det er den jeg tror så er den sikrere enn den det er hevnist til lengere opp her

http://m.fressnapf.de/shop/more4dogs-sicherheitsgurt

Vet ikke om de sender ut av Tyskland nå! Jeg fant den på ebay! Har hatt nesten ulykke med den fra 80km/t til null! Bikkja satt like pal der jeg satt han ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

http://m.fressnapf.de/shop/more4dogs-sicherheitsgurt

Vet ikke om de sender ut av Tyskland nå! Jeg fant den på ebay! Har hatt nesten ulykke med den fra 80km/t til null! Bikkja satt like pal der jeg satt han ;-)

HAr ikke sett den før men mener det er den som er mest sikkerhetstestet. Men den som igger i naaf btikken er den jeg vet er best testet og går ann å kjøpe ehr i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle om hvilken rase det er snakk om. Litt forskjellige ting som trengs på en iten og en stor hund.

Det er til en shetland sheepdog. Får den som valp. :)

NAF selger godkjent og krasjtestet sikkerthetssele til hund. Jeg bruker denne og er veldig fornøyd :)

 

http://butikk.naf.no/allsafe-hundesikring/product/53454/01293642319

Ønsker helst ikke å bruke sele i bilen, tenker at det er ekstra vanskelig i begynnelsen når det er en liten valp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det er til en shetland sheepdog. Får den som valp. :)

Ønsker helst ikke å bruke sele i bilen, tenker at det er ekstra vanskelig i begynnelsen når det er en liten valp. :)

Selen passer fra 15 kg og oppover. Så jeg tror jeg ville gått for bur i baksetet men det må festes ordentig så det står fast. Hvor stort bur vet ejg ikke en det vet sikekrt noen andre for det er fler med shetland sheepdog her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til en shetland sheepdog. Får den som valp. :)

Ønsker helst ikke å bruke sele i bilen, tenker at det er ekstra vanskelig i begynnelsen når det er en liten valp. :)

Sele eller bur i baksetet er vel de valgene du har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.fressnapf.de/shop/more4dogs-sicherheitsgurt

Vet ikke om de sender ut av Tyskland nå! Jeg fant den på ebay! Har hatt nesten ulykke med den fra 80km/t til null! Bikkja satt like pal der jeg satt han ;-)

Hva het den/hvor fant du den på ebay?

Har lurt på hvor jeg kunne på tak i den, ser veldig lovende ut.

Min fremtidige hund kommer nok til å kjøre en del bil, så hadde vært en fordel med en skikkelig bilsele, så den slipper å alltid sitte i baggasjen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva het den/hvor fant du den på ebay?

Har lurt på hvor jeg kunne på tak i den, ser veldig lovende ut.

Min fremtidige hund kommer nok til å kjøre en del bil, så hadde vært en fordel med en skikkelig bilsele, så den slipper å alltid sitte i baggasjen alene.

Fant den på tyske ebay, vet noen danske dyrebutikker kan bestille. Min brukes ikke lengre pga bur, men var veldig nyttig når den ble brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva het den/hvor fant du den på ebay?

Har lurt på hvor jeg kunne på tak i den, ser veldig lovende ut.

Min fremtidige hund kommer nok til å kjøre en del bil, så hadde vært en fordel med en skikkelig bilsele, så den slipper å alltid sitte i baggasjen alene.

Så lenge du har muligheten til å ha hund i bagasjerommet så det langt det tryggeste for både hund og mennesker i bilen med et ordentlig bilbur i bagasjerommet. Og jeg tror oppriktig talt ikke at de fleste hunder gjør noe forskjell på den halvmeteren med avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg har stroppa fast kelaburet til dyret i baksetet. Prøvde først å ha det i bagasjerommet, men da ble bagasjeplassen altfor liten, så da la jeg ned ryggen på det ene baksetet, satte buret oppå, og stroppet det fast der med lastestropper, inntil ryggen på setet foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har muligheten til å ha hund i bagasjerommet så det langt det tryggeste for både hund og mennesker i bilen med et ordentlig bilbur i bagasjerommet. Og jeg tror oppriktig talt ikke at de fleste hunder gjør noe forskjell på den halvmeteren med avstand.

Jeg har en fryktelig stor bil, så baggasjen er både veldig langt unna og veldig kald om vinteren. Tanken var at da kan den sitte foran sammen med meg i stedet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sikrer man en valp/hund i en sedan som ikke har brukelig bagasjerom?

Tips og/eller erfaringer mottas med stor takknemlighet! :)

Jeg har to hunder, og begge er plassert i baksetet. De har på seg hver sin solide sele (kvalitets-sele) som det er koblet på et slikt kort universalbilbelte-feste til, som plugges nedi bilens baksete-bilbeltefester. Der sitter de trygt og godt. Vi har lagt et tykt teppe i baksetet også, for å unngå at hundeklør skraper opp setet (forringer kvaliteten på bilen) og fange opp hundehår.

Har aldri hatt hund i bagasjerommet og i bur i bil, har hatt selebruk hele tiden.

Har to sånne, en til hver hund:

901__636_2010_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder, og begge er plassert i baksetet. De har på seg hver sin solide sele (kvalitets-sele) som det er koblet på et slikt kort universalbilbelte-feste til, som plugges nedi bilens baksete-bilbeltefester. Der sitter de trygt og godt. Vi har lagt et tykt teppe i baksetet også, for å unngå at hundeklør skraper opp setet (forringer kvaliteten på bilen) og fange opp hundehår.

 

Har aldri hatt hund i bagasjerommet og i bur i bil, har hatt selebruk hele tiden.

 

Har to sånne, en til hver hund:

 

Postet bilde

Dere som bruker sele; gjorde dere også dette når hunden var valp? Emm. virker det litt vanskelig å bruke sele på valp..

Leste også noe ovenfor om at seler er beregnet på hunder som er 15kg+; og dersom dette er standard så vil det jo ikke fungere til en sheltie uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder, og begge er plassert i baksetet. De har på seg hver sin solide sele (kvalitets-sele) som det er koblet på et slikt kort universalbilbelte-feste til, som plugges nedi bilens baksete-bilbeltefester. Der sitter de trygt og godt. Vi har lagt et tykt teppe i baksetet også, for å unngå at hundeklør skraper opp setet (forringer kvaliteten på bilen) og fange opp hundehår.

 

Har aldri hatt hund i bagasjerommet og i bur i bil, har hatt selebruk hele tiden.

 

Har to sånne, en til hver hund:

 

901__636_2010_1.jpg

 

 

Greit å være obs på at bilsele til hund ikke er like sikkert som bur. Det er mer sikkerhet for passasjerer, at de ikke skal få hunden i hodet ved en eventuell kollisjon.

 

 

Vi hadde også sånn universalbelte før, og det ødela ene feste på bilen. Brukt det en del, og så plutselig satt det fast, og var umulig å fjerne. I følge bilforhandler var det veldig vanlig, og han anbefalte ikke å bruke dette. Kjøpte så en annen type sele, med annet festepunkt (festet i setebeltet, fremfor direkte i låsen), og brukte det fram til hunden taklet å sitte i bur :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...