Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør Oslo-folk når et barn fryser?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Dette rørte meg veldig. :heart: Og jeg liker at det er unge folk, som ofte blir ansett for å være fullstendig oppslukte av seg sjøl, som bare kaster jakka og sitter der i t-skjorta.

Helt enig! Så mange kategorier er representert, unge, eldre, damer, menn, etc.. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg også kommenterte på Facebook, jeg håper mange får med seg budskapet helt i slutten av videoen. Vi blir så rørt av at så mange vil hjelpe en gutt de ser rett foran seg, det er tusenvis av barn som også trenger hjelp i Syria (og sikkert andre steder, men denne er jo for Syria). Håper videoen drar inn noen kroner/jakker :) .

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God timing at denne kom dagen etter tråden om Nord-Korea... Hvor mange blir virkelig å gjøre noe med det - hvor mange har glemt det til i morgen, hvor mange vil ikke ta det innover seg... Etc :)

Noen kanskje? Jeg ble så glad når jeg så at noen av vennene mine repostet den på facebook med kommentaren "nå har jeg gitt litt, det synes jeg du også skal". <3

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å bryte opp i den koselige stemningen, men jeg synes ikke at dette er fantastiske mennesker som tilbyr hjelp i slike situasjoner, heller det motsatte med de som klarer å bare overse det.

Bare et eksempel. Ikke lenge siden jeg skulle over et fotgjengerfelt, og på veldig lang avstand så jeg en dame som stod midt i dette. Florerte av folk, og jeg så flere voksne som snudde seg etter denne damen og bare fikk videre igjen. Den eldre damen stod livredd og trippet og pep fordi hun ikke turte gå over! Det var veldig tydelig å se, men ingen gjorde noe. Og jeg er ikke snill som hjalp denne damen, men alle de andre som var tilstede burde virkelig skamme seg.

Red: Men såklart, fint å se at ikke alle mennesker er så tafatte og selvopptatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å bryte opp i den koselige stemningen, men jeg synes ikke at dette er fantastiske mennesker som tilbyr hjelp i slike situasjoner, heller det motsatte med de som klarer å bare overse det.

Bare et eksempel. Ikke lenge siden jeg skulle over et fotgjengerfelt, og på veldig lang avstand så jeg en dame som stod midt i dette. Florerte av folk, og jeg så flere voksne som snudde seg etter denne damen og bare fikk videre igjen. Den eldre damen stod livredd og trippet og pep fordi hun ikke turte gå over! Det var veldig tydelig å se, men ingen gjorde noe. Og jeg er ikke snill som hjalp denne damen, men alle de andre som var tilstede burde virkelig skamme seg.

Red: Men såklart, fint å se at ikke alle mennesker er så tafatte og selvopptatte.

Det ER fint når man hjelper hverandre, og de har gjort en god gjerning, uavhengig av at det egentlig bare skulle være en selvfølge :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...