Gå til innhold
Hundesonen.no

Da blir det valp på meg <3


Stanova
 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men det er jo bare tullete å ikke øyleyse før parring når man bor så nærme en øyelyser? Og hvorfor skal dem gjøre det seinere hvis dem ikke gadd å gjøre det før parring? Hva om en eller begge har en ø

Hun er en uke gammel, og jeg henter henne 1 april Staffordshire Bull Terrier som skal hete Lisa

Du har jo tydeligvis bestemt deg, men det virket som om du var ganske uvitende så jeg tenkte det var lurt å opplyse deg. Jeg synes ikke det virker som om du er så sabla opptatt av å få en frisk hund,

Så gøy, gratulerer! Så det ble ikke akkurat noen ny pelsdott. :)

Nei, vi skulle egentlig få en ny gratis, men tispene hoppet over løpetida, og det passet best å få valp nå pga ferie. Staffen har alltid vært likestilt, og vi ønsket egentlig noe som krever litt mer fysisk og litt mindre stell :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester for alt var vel en litt drøy påstand da mor ikke er AD røntget og ingen av dem er øyelyst ;) Men lykke til! Far er faktisk i tjukke slekta til ene min :D

Ja, det har du faktisk helt rett i. Hun sa det selv at et par prøver mangla, men at de SKAL tas, så da blir alt kjent iallefall. Faren er 6 år da, så det er friske dyr hun har brukt :) Ingen av de har noen form for allergi, og det betyr mest av alt for meg :) Hun kjører bil med de fra de er 3 uker, ho klipper klør allerede fra nå så de vennes til det, og skal starte renslighetstreningen for oss. Vi gleder oss! :ahappy: Søskenbarnet mitt har to småsøstre av mora, og de er også helt friske og topp gemytt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du faktisk helt rett i. Hun sa det selv at et par prøver mangla, men at de SKAL tas, så da blir alt kjent iallefall. Faren er 6 år da, så det er friske dyr hun har brukt :) Ingen av de har noen form for allergi, og det betyr mest av alt for meg :) Hun kjører bil med de fra de er 3 uker, ho klipper klør allerede fra nå så de vennes til det, og skal starte renslighetstreningen for oss. Vi gleder oss! :ahappy: Søskenbarnet mitt har to småsøstre av mora, og de er også helt friske og topp gemytt <3

Men det er jo bare tullete å ikke øyleyse før parring når man bor så nærme en øyelyser? Og hvorfor skal dem gjøre det seinere hvis dem ikke gadd å gjøre det før parring? Hva om en eller begge har en øyesykdom? Så fordi faren er 6 år så betyr det at han er frisk? Mens moren knapt hadde fylt 2 år ved fødsel. Hun eier begge foreldrene, ikke sant? Hvorfor AD røntget dem hannen men ikke tispa? Skal dem bedøve henne seinere kun for å ta AD bilder, det er da fryktelig tungvindt når det normale er å ta både HD og AD bilder samtidig for å slippe å bedøve unødvendig (og det koster mer å gjøre det separat)

Men jeg regner med valpene blir øyelyst før levering da :) Hva blir statusen på L2HGA og HC på valpene?

Alle normale oppegående oppdrettere klipper klør og begynner med renslighetstrening + de kjører bil med dem (kanskje ikke så tidlig som 3 uker da)

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo bare tullete å ikke øyleyse før parring når man bor så nærme en øyelyser? Og hvorfor skal dem gjøre det seinere hvis dem ikke gadd å gjøre det før parring? Hva om en eller begge har en øyesykdom? Så fordi faren er 6 år så betyr det at han er frisk? Mens moren knapt hadde fylt 2 år ved fødsel. Hun eier begge foreldrene, ikke sant? Hvorfor AD røntget dem hannen men ikke tispa? Skal dem bedøve henne seinere kun for å ta AD bilder, det er da fryktelig tungvindt når det normale er å ta både HD og AD bilder samtidig for å slippe å bedøve unødvendig (og det koster mer å gjøre det separat)

Men jeg regner med valpene blir øyelyst før levering da :) Hva blir statusen på L2HGA og HC på valpene?

Alle normale oppegående oppdrettere klipper klør og begynner med renslighetstrening + de kjører bil med dem (kanskje ikke så tidlig som 3 uker da)

Nei, at han er 6 år betyr ikke at han ER frisk, men han ER 6 år og frisk ;) Det er positivt å bruke godt voksne foreldredyr, for det er mye som kan dukke opp med årene man ikke vet om når begge foreldrene er veldig unge. Hadde han hatt øyesykdom, så hadde jo også det latt seg vise nå (selv om man såklart burde øyelyst). Mora til denne moren er også frisk og fin, så det er gode gener, og søskenbarnet mitt har to søstre av moren <3 Har super kjemi med henne, og det teller masse :)

JEG er veldig fornøyd med valg av oppdretter, vi har en veldig god dialog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er positivt å bruke godt voksne foreldredyr, for det er mye som kan dukke opp med årene man ikke vet om når begge foreldrene er veldig unge.

Ei 2 år gammel tispe er knapt nok voksen?

Det er ikke for å være ekkel altså, bare en liten "vær obs" til deg. Jeg har en selv en hanne på 2 år og aldri i verden om han er "voksen nok" til å parres enda. Jeg merker fortsatt endringer i væremåten hans fra ungdom til voksen, og jeg synes det er for tidlig å si noe om hvordan han er enda, for han har fortsatt mye hormoner i kroppen som stormer litt nå og da.

Men lykke til med valp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er positivt å bruke godt voksne foreldredyr, for det er mye som kan dukke opp med årene man ikke vet om når begge foreldrene er veldig unge.

Tispa var jo ikke fylt 2 år ved parringstidpunkt egang?

For meg er det varseltegn å ha det travelt, tispa ikke er AD-røntget, ingen at foreldrene er øyelyst, tispa er bare vist en gang (i en alder av 9-10mnd) og hannen ikke i det store og hele.

Masse lykke til iallefall! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye dritt på Staffen at jeg hadde vært veeeeldig forsiktig. Det er mye som skurrer her, selv om parringen og tanken bak har vært gjort i beste mening. L2HGA er veldig, veldig viktig, og det samme er de andre tingene de har valgt å ikke sjekke opp FØR parringen. Lykke til med valpen din! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei 2 år gammel tispe er knapt nok voksen?

Det er ikke for å være ekkel altså, bare en liten "vær obs" til deg. Jeg har en selv en hanne på 2 år og aldri i verden om han er "voksen nok" til å parres enda. Jeg merker fortsatt endringer i væremåten hans fra ungdom til voksen, og jeg synes det er for tidlig å si noe om hvordan han er enda, for han har fortsatt mye hormoner i kroppen som stormer litt nå og da.

Men lykke til med valp! :)

Tror du må lese setningen på nytt ;) Jeg sa at mye kan dukke opp når BEGGE foreldrene er veldig unge... altså synes jeg det er positivt at faren er 6 år, SIDEN moren er så ung :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...